آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان :

حضور نشریات هرمزگانی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات قابل تحسین است

بطور یقین نمایشگاه امسال دستاورد خوبی برای اهالی رسانه خواهد داشت

باز خبر,بطور یقین نمایشگاه امسال دستاورد خوبی برای اهالی رسانه خواهد داشت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران حاضر در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها عنوان داشت : برپایی نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها از ضروریات حوزه فرهنگ و رسانه ، می باشد .

به گزارش خبرنگار اعزامی روزنامه منطقه جنوب کشور  دریا ، دکتر “علیرضا درویش نژاد ” با بیان اینکه رسانه ها یکی از عوامل احیاء شعور و شور اجتماعی هستند گفت : رسانه ها به لحاظ تهییج ، نشاط ایجاد می کنند و از لحاظ آگاهی بخشی ، شعور را توسعه می دهند  و با عقلانیت و اندیشه پیوند می یابند .

به گفته وی ، جامعه ای که رسانه ی پویا داشته باشد در پویایی و نشاط می تواند سرآمد باشد و با این نقشی که رسانه دارد ایجاد نمایشگاه مطبوعات یکی از ضروریاتی است که کمک می کند به اینکه تلاش یکساله اصحاب رسانه در معرض دید مردم قرار گیرد و مردم بعنوان بهترین قاضی و داور هستند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نمایشگاه امسال را به لحاظ حضور کمی نشریات وخبرگزاریها بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود : نشریات به لحاظ کیفی در تولید محتوا و رشد شاخصهای فنی و چاپی نسبت به قبل رشد قابل توجهی داشته اند.

وی در ادامه به حضور چشمگیر نشریات استان در نمایشگاه اشاره کرد و افزود : امسال ۵/۱۲ درصد کل فضای نمایشگاه را نشریات هرمزگانی به خود اختصاص داده است وهرمزگان نسبت به سالهای قبل و استانهای دیگر حضور پیشرو وبرجسته ای در نمایشگاه دارد .

دکتر “علیرضا درویش نژاد ”  تصریح داشت :استان هرمزگان به لحاظ آماری درصد قابل توجهی از فضای کل نمایشکاه در حوزه مطبوعات محلی به را خود اختصاص داده است .
بالاترین مقام وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در استان هرمزگان گفت : دولت تدبیر و امید فضا را برای حضور نشریات فراهم کرده است و هرمزگان هم تابع این سیاست می باشد و این جای افتخا ردارد و نشریات استان امسال در نمایشگاه رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده  و بطور یقین نمایشگاه امسال دستاورد خوبی برای اهالی رسانه خواهد داشت .
به گفته وی ، حضور در یک رخداد بزرگ اجتماعی و فرهنگی اصل قابل توجهی است و تجربه این حضور در نمایشگاه عامل اصلی تشویق رسانه در تولید به اثر رسانه ای با کیفیت می باشد و این اصل حضور با تعامل با مخاطب برای رشد در برنامه ریزی محتوایی رسانه ها موثر می باشد .

دکتر علیرضا درویش نژاد در ادامه به برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات درهرمزگان با برنامه ریزی خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود :انشالله بزودی جشنواره  استانی ، منطقه ای و بین المللی در خور شان استان هرمزگان  با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس و استانهای منطقه ای با بهره گیری از الگوهای شکلی و مطبوعاتی و مقایسه ای در بحث فنی مطبوعات خواهیم داشت .
وی با بیان مطلب فوق افزود : موضوعاتی که در نشریات استانها و کشورهایی دیگر مطرح می شود قطعا کمک به رشد رسانه های هرمزگان خواهد کرد و  انشالله با برنامه ریزی خانه مطبوعات و حمایت های اداره کل ارشاد هرمزگان به زودی شاهد برگزاری این جشنواره استانی ،منطقه ای  و بین المللی در استان هرمزگان خواهیم بود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان هرمزگان گفت :، تعداد ۱۰ نشریه از استان هرمزگان در قالب ۸ غرفه از مجموع ۸۲نشریه و پایگاه اطلاع رسانی در استان هرمزگان در بیستمین و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها شرکت کردند .

وی همچنین در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ آبان ماه تا ۳۰ در بندرعباس اجرا می شود اشاره کرد و افزود : ایستگاه کتابخوانی ویژه کودکان ، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستانها ، اهدا کتاب ، رونمایی از کتب مولفین استان هرمزگان و مبادله کتاب در محیط دانشگاه فرهنگ و هنر و دانشگاه آزاد از دیگر برنامه های هفته کتاب می باشد .
وی در پایان به برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک با دعوت از ناشران حوزه کودک و  نواختن زنگ کتاب در مدارس با همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد .

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *