آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رئیس سازمان استاندارد از چه فرار می کند؟/ خط قرمز پرسش از کیفیت بنزین/ آزمون کیفی بنزین از استاندارد بازپس گرفته شده است؟

رئیس سازمان استاندارد در حالی از پاسخ به سؤال درباره آزمون کیفی بنزین فرار می‌کند و حاضر به مواجه شدن با رسانه‌ها در این باره نیست که در همین روزهای ابتدایی پاییز شاهد آلودگی هوا در شهرهای بزرگ هستیم.

 باز خبر,به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد این روزها در حالی نسبت به پرسش خبرنگاران در مورد نتایج آزمون کیفی بنزین هراس دارد که حتی حاضر نیست برخی خبرنگاران پیگیر این موضوع را در جلسه نشست خبری خود دعوت کند.

در نشست خبری که صبح امروز برای رئیس سازمان استاندارد در ساختمان این سازمان ترتیب داده شد، برخی خبرنگاران از جمله خبرنگار فارس از حضور در نشست منع شدند که با توجه به برخورد پیروزبخت در نشست خبری قبلی خود و حساسیت و عصبانیت وی از پرسش خبرنگاران در خصوص نتایج آزمون کیفی بنزین و دلیل تأخیر سازمان استاندارد در آزمون بنزین، به نظر می رسد دلیل حذف برخی خبرنگاران در نشست امروز نیز همین مسئله است. به این ترتیب پیروزبخت از بیم آنکه دوباره با این گونه پرسش‌ها روبرو نشود، مانع از حضور نمایندگان برخی رسانه‌ها در نشست خبری امروز خود شده است.

رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری قبلی خود در مهر امسال ضمن طفره رفتن از توضیح در مورد آزمون جدید بنزین از پرسش خبرنگاران در این خصوص شاکی نیز بود.

پیروزبخت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که پرسید با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و آلودگی هوا، نتایج جدید آزمون بنزین چه بوده است؟ ضمن طفره رفتن از پاسخ به این سوال اظهار داشت: چرا اینقدر در مورد بنزین سوال می پرسید؟

وی با بیان اینکه آزمون بنزین یک کار روتین در سازمان استاندارد است، گفته بود: کارهای مهمتری در سازمان استاندارد در حال انجام است.

پیروزبخت در حالی این بحثها را مطرح می‌کرد که معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد نیمه شهریور ماه به فارس گفت فعلاً نمونه برداری از بنزین توزیعی در ۸ کلانشهر صورت نگرفته است.

سازمان استاندارد قبلا با مشکل تامین مالی برای آزمون بنزین روبرو بوده و احتمالاً تاخیر در انجام آزمون بنزین و اعلام عمومی نتایج آن به همین دلیل اتفاق افتاده است، چرا که سازمان استاندارد موظف است ضمن آزمون دوره ای بنزین، نتایج آن را اعلام عمومی کند.


سکوت سنگین سازمان استاندارد در اعلام نتیجه آزمون کیفی بنزین

علاوه بر این، به نظر می‌رسد اتفاقاتی در جهت باز پس گیری آزمون بنزین از سازمان استاندارد در جریان است، چرا که از ابتدای امسال تا کنون خبری مبنی بر نمونه‌برداری بنزین و آزمون آن توسط سازمان استاندارد مطرح نشده است.

در عین حال، با فرض رد این مسئله، باید موضوع کاهش کیفیت بنزین توزیعی در کشور مورد توجه قرار گیرد. چرا که به گفته برخی منابع، کیفیت بنزین توزیعی با کاهش قابل توجهی روبرو بوده و عدد اکتان بنزین توزیع شده در جایگاه‌ها به عدد ۸۷ رسیده است.

در نشست قبلی رئیس سازمان استاندارد نیز مرندی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آزمون بنزین عنوان کرد گزارش تحلیلی آزمون بنزین را برای ارسال به مسئولان آماده کرده‌ایم،اما از اعلام این مطلب که این گزارش مربوط به چه دوره زمانی است، خودداری کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد منظور مرندی مقدم همان آزمون بنزین در بهمن و اسفند سال گذشته است و آزمون جدیدی صورت نگرفته است.

در نتیجه مسئولان سازمان استاندارد بر خلاف گفته خود که معتقدند آزمون بنزین یک کار روتین در این سازمان است، حاضر به اطلاع‌رسانی در این خصوص نبوده و مشخص نیست در حال حاضر چه نهادی مسئولیت بررسی کیفیت بنزین را بر عهده دارد، موضوعی که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است اما ظاهراً برای سازمان استاندارد چندان جدی نیست.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *