آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آغاز برداشت ماهی سوف دریایی در استخر خاکی پرورش میگو

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز برداشت ماهی سوف دریایی در استخرهای خاکی پرورش میگو سایت کولغان باهدف تنوع گونه‌ای و تنوع آبزیان پرورشی و همچنین افزایش پروتئین دریایی در سبد غذایی خانوارها خبر داد.

باز خبر,به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران، اشتغال‌زایی و ترویج مصرف گوشت آبزیان به‌عنوان غذای سلامتی و همچنین حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف این طرح خواند.

وی  افزود: طرح امکان‌سنجی و مطالعه پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی  به‌صورت آزمایشی در سایت پرورش میگوی کولغان شهرستان بندرعباس به مرحله اجرا درآمد که پس از یک دوره  پرورش حدود شش‌ماهه ماهی سوف دریایی که با وزن ۵۰ گرم ذخیره‌سازی و پس از دوره پرورش با وزن متوسط ۷۰۰ گرم که وزن مناسب بازاری محسوب می‌شود برداشت و روانه بازار مصرف گردید‌.

محبی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به همت کارشناسان داخلی امکان پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی در استان هرمزگان برای اولین بار فراهم‌شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان پرورش آبزیان با استفاده از پتانسیل‌های موجود را یکی از گام‌ها مهم شیلات استان در راستای منویات مقام معظم رهبری  به‌ویژه اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: پروش آبزیان با توجه به وجود ظرفیت‌های بالا در استان علاوه بر اشتغال‌زایی می‌تواند بازده خوبی اقتصادی نیز ایجاد کند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *