آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نعیم آبادی : اینکه با بومی‌ها مخالفم، کذب محض است/برخی تهمت‌ها خیلی مرا آزرده‌خاطر کرد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: اصول فردیت غرب، قبر عمیقی را برای بشریت ایجاد کرده است و تا این فضا در غرب عوض نشود غربی‌ها نمی‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر را کنند؛ فردیت و نسبی‌گرایی سبب شده تا هر کاری که افراد انجام می‌دهند به‌حساب آزادی وی بگذارند.

 باز خبر,نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: اصول فردیت غرب، قبر عمیقی را برای بشریت ایجاد کرده است و تا این فضا در غرب عوض نشود غربی‌ها نمی‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر را کنند؛ فردیت و نسبی‌گرایی سبب شده تا هر کاری که افراد انجام می‌دهند به‌حساب آزادی وی بگذارند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، چهارشنبه شب(۲۸ مهر) در نشست تخصصی اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان شبکه‌های اجتماعی، در پاسخ به سؤالی که آیا در دنیا مجازی موردی پیش‌آمده که شما از شخصی به پلیس فتا شکایت کنید، گفت: شخصی در فضای مجازی ۲۸ مورد مطلب کذب و اتهامات واهی علیه ام منتشر کرده بود که چندی پیش آمد و اظهار ندامت کرد و من هم او را بخشیدم.

وی یکی از این اتهامات واهی را نسبت دادن املاک و زمینه‌ای در مالکیت خود دانست و عنوان کرد: در بندرعباس یک سانتی‌متر ملک ندارم و هیچ ساختمانی به نام من نیست و حتی گفته بودند که نعیم‌آبادی با بومی‌ها مخالف است که این مورد نیز کذب است و چند نوع از این تهمت‌ها بود که خیلی مرا آزرده‌خاطر کرد.

امام جعمه بندرعباس گفت: ترویج خوبی‌ها و نبرد با بدی‌ها، دو مقوله‌ای است که در جامعه کنونی باید محقق شود، برخی‌ها موضوع اول را مهم می‌دانند درحالی‌که هر دو باید رعایت شود تا جامعه از سلامت و امنیت خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: اصحاب رسانه باید با دفتر امام‌جمعه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند چراکه هر دو یک هدف‌دارند، امام‌جمعه در سنگر بیان و اصحاب رسانه در سنگر قلم، یک هدف را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: آنچه به‌عنوان امتیاز مهم برای جامعه اسلامی بیان می‌شود وجود امربه‌معروف و نهی از منکر است، جامعه‌ای که نسبت به محیط پیرامونی خود بی‌تفاوت نباشد برترین جامعه است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بابیان اینکه باید حلال و حرام و واجبات را بشناسیم و با توجه به شرایط به این فریضه عمل کنیم، افزود: نباید به این دو فریضه به‌عنوان یک تکلیف حکومتی نگاه کنیم بلکه به‌عنوان یک تکلیف شرعی و فراتر از آن‌یک فریضه‌ی الهی باید دنبال کنیم و امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ی الهی و زینت و تابلو در جمهوری اسلامی می‌باشند.

وی افزود:خوشبختانه این مسئله و تکلیف مهم به‌صورت قانونی در آمده  است  و مختص به یک صنف نیست و همه‌ی اقشار و در تمام زمینه‌ها سرایت دارد و باید در عملکرد و برنامه‌ی امربه‌معروف به دنبال کیفیت باشیم.

امام‌جمعه بندرعباس امربه‌معروف و نهی از منکر را نشانه عشق به مکتب و دین و علاقه انسان به‌سلامت جامعه دانست و اظهار کرد: امنیت به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد و جامعه از طریق امربه‌معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: امتیاز مهم جامعه اسلامی نسبت به دیگر جوامع این است که نسبت به اطراف خود نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و احساس مسؤولیت می‌کند، در جوامع غربی به دلیل کسالتی که برای فرد در جامعه ایجادشده، جمع را کنار زده و با رواج مکتب فردیت و نسبی‌گرایی، آسیب‌های جدی به بشریت وارد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اصول فردیت غرب، قبر عمیقی را برای بشریت ایجاد کرده است و تا این فضا در غرب عوض نشود غربی‌ها نمی‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر را کنند؛ فردیت و نسبی‌گرایی سبب شده تا هر کاری که افراد انجام می‌دهند به‌حساب آزادی وی بگذارند.

امام‌جمعه بندرعباس از مسئله تک والدینی به‌عنوان یکی از مشکلات جوامع غربی یاد و تصریح کرد: نتیجه افتادن در اندیشه‌های بی‌حساب و غلط در غرب، غرب را از حالت جامعه انسانی به‌حق خارج ساخته و درگیری دو کاندید ریاست جمهوری در کشور آمریکا نمونه بارز آن است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: بیش از ارتش‌های دنیا، اسلحه در دست مردم آمریکاست آیا می‌توان این جامعه را یک جامعه بشری نامید.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: بی‌اعتنایی به فریاد انسان‌ها به‌دوراز انسانیت بوده و جوامع بشری این امر را ناپسند دانسته و قبول ندارد، احکام اسلامی بر اساس خرد و عقل انسان وضع‌شده و خرد حکم می‌کند که در صورت شنیدن صدای مظلومی به کمک وی بشتابیم.

وی از اصحاب رسانه خواست تا منکرات جامعه را شناسایی و با قلم خود به نبرد با آن برخیزند تا چهره جامعه را از مشکلات و معضلات پاک و مبرا کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، گفت: اگر فضای مجازی در مسیر فضیلت‌ها حرکت کند از بهترین‌ها خواهد بود، در غیر این صورت به قبرستانی برای بشریت تبدیل می‌شود.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: عدم مدیریت و استفاده نامناسب از فضای مجازی سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها ازهم‌پاشیده شود، اگر فضای مجازی به دست افراد بی‌تقوا اداره شود به معضل شومی برای جامعه اسلامی تبدیل و ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره آن وارد می‌کند.

وی با تأکید بر تدوین برنامه‌ریزی مناسب در راستای نهادینه و ترویج و سپس اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در جهت راه ترویج این فریضه الهی هیچ نتیجه‌ای کسب نمی‌شود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان، با تأکید بر اجرای واقعی این واجب الهی در جامعه، خاطرنشان کرد: اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بر همه آحاد مردم واجب بوده و تنها بر عهده نهاد و یا دستگاه خاصی نیست.

وی با تأکید بر اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه باهدف کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی، گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی کشور باید به‌طورجدی در این زمینه ورود پیدا کنند و سخنرانان نیز بیش‌ازپیش با ایراد سخنرانی‌های عالمانه خود در جهت رفع معضلاتی همچون بدحجابی گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر موفق‌ترین واجب است، درصورتی‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را درست انتخاب کنند

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *