آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

در صنعت فولاد هرمزگان بیشتر بر روی صادرات این محصول تأکید داریم

محمدرضا نعمت زاده دقایقی پیش در مراسم افتتاح فاز اول کارخانه فولاد جنوب کیش، اظهار کرد: طی عمر سه ساله دولت تدبیر و امید، ۳۹ طرح در قالب زنجیره صنعت فولاد در کشور اجرایی شد، که با اجراشدن این طرح‌ها ۱۴ میلیون تن درزمینهٔ کنسانتره، ۲ میلیون تن در تولید گنداله، ۱۴ میلیون و پانصد تن آهن اسفنجی و ۲ میلیون و هفتصد تن شمش فولاد در کشور افزایش داشته‌ایم.

 باز خبر,محمدرضا نعمت زاده دقایقی پیش در مراسم افتتاح فاز اول کارخانه فولاد جنوب کیش، اظهار کرد: طی عمر سه ساله دولت تدبیر و امید، ۳۹ طرح در قالب زنجیره صنعت فولاد در کشور اجرایی شد، که با اجراشدن این طرح‌ها ۱۴ میلیون تن درزمینهٔ کنسانتره، ۲ میلیون تن در تولید گنداله، ۱۴ میلیون و پانصد تن آهن اسفنجی و ۲ میلیون و هفتصد تن شمش فولاد در کشور افزایش داشته‌ایم.

محمدرضا نعمت زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده ۱۹ طرح دیگر نیز در این زمینه به بهره‌برداری برسد که تمام طرح‌ها تاکنون پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا، ۱۰ میلیون تن گنداله، ۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۳ میلیون تن شمش فولاد به تولیدات کشور اضافه خواهد شد که تا آخر امسال به یک موازنه در این زمینه خواهیم رسید.

نعمت زاده به بخش صادرات شمش فولاد اشاره و بیان کرد: در این دولت صادرات شمش فولاد از زیر یک‌میلیون تن به ۳ میلیون رسیده است که با افتتاح فاز دوم این مجتمع به ۶ میلیون تن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در هرمزگان طرح‌های متفاوت صنعت فولاد در حال اجرا است، افزود: با بهره‌برداری از فاز دوم فولاد جنوب کیش تولیدات گنداله به ۲ و نیم میلیون تن می‌رسد که ۷۵ درصد افزایش در این زمینه را شاهد خواهیم بود که تمامی آن را بخش خصوصی عهده‌دار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی فاز دوم فولاد کاوه جنوب در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و هشتصد هزار تن گنداله فولاد در این کارخانه تولید می‌شود که با اتمام فاز دوم آن‌که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به ۴ میلیون تن خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون یک‌میلیون هشتصد هزار تن در این کارخانه احیا مستقیم صورت گرفته است و یک‌میلیون پانصد هزار تن دیگر نیز در دست اجرا است که در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌رسد.

نعمت زاده در پایان سرمایه‌گذاری فولاد در هرمزگان را بیشتر درزمینهٔ صادرات دانست و عنوان کرد: در تولیدات صنعت فولاد در استان هرمزگان بیشتر بر روی صادرات این محصول تأکید ‌داریم

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *