آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

دو نظامی فرانسوی در حمله پهپادی داعش در عراق به شدت زخمی شدند

انفجار یک پهپاد بمبگذاری‌شده در مقر نیروهای فرانسوی در شمال عراق چندین نظامی فرانسوی را زخمی کرد و به کشته شدن دو نیروی پیشمرگه منجر شد.

بازخبر / نشریه «لو موند» فرانسه روز سه‌شنبه گزارش داد که دو نظامی این کشور در حمله پهپادی یکی از گروه‌های وابسته به داعش در عراق، به شدت زخمی شده‌اند.

بنا بر این گزارش، دو نیروی پیشمرگه کرد هم در این حمله کشته شده‌اند. به گفته شاهدان، این پهپاد که به آن بمب متصل بوده، توسط نیروهای نظامی ردیابی و به زمین نشانده شده، اما بعد از فرود منفجر شده است.

این حمله که روز ۲ اکتبر (۱۱ مهر) رخ داده، اولین مورد گزارش‌شده از حمله توسط پهپاد به نیروهای ویژه فرانسوی مستقر در عراق است.

هنوز مشخص نیست که بسته انفجاری از راه دور کنترل می‌شده یا مجهز به یک بمب ساعتی بوده است.

به نوشته لوموند، دو نظامی فرانسوی به سرعت برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. یکی از این سربازان «بین مرگ و زندگی» است.

در این حادثه چند نظامی دیگر فرانسه هم به صورت صطحی زخمی شده‌اند، اما آمار دقیق آن‌ها اعلام نشده است.

ارتش فرانسه در حال حاضر ۵۰۰ نیرو در عراق مستقر کرده است. بخشی از این نیروها، مشغول آموزش پیشمرگه‌های کرد هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع فرانسه از اظهار نظر در مورد این حادثه خودداری کرده است. سخنگوی ارتش عراق هم از تائید این خبر خودداری کرده و دسترسی به نیروهای پیشمرگه برای تائید خبر هم امکان‌پذیر نبوده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *