آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

کی‌روش و ویلیامز، کینه‌ای که تمام‌شد

تیم ملی ایران در سومین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه با قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی بر ازبکستان پیروز شد تا خاطره تلخ کی‌روش از این داور که با حذف مقابل عراق همراه بود، پاک شود.

 باز خبر,به گزارش “ورزش‌سه”، سال ۲۰۱۵ و دیدار برابر عراق آغازگر تمام اتفاقات و حواشی کارلوس کی‌روش و ایرانی‌ها با بنجامین ویلیامز بود. این داور در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۵، با نشان دادن کارت زرد دوم در دقیقه ۴۳ به مهرداد پولادی سبب شد تیم ملی ایران در حالیکه با نتیجه یک بر صفر از عراق پیش بود، پس از اینکه نتیجه بازی در پایان وقت های قانونی ۳ بر ۳ دنبال شد، این دیدار حساس را در ضربات پنالتی واگذار کند و از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور استرالیا کنار رود.

اعتراضات کارلوس کی‌روش به ویلیامز استرالیایی حتی به پایان بازی هم نرسید و این مربی در پایان نیمه اول با دستانی که به کمر زده بود و چشمانی که از حدقه بیرون آمده بود، به دنبال پاسخ ویلیامز برای این تصمیم جنجالی بود. پس از پایان این دیدار هم نوبت ایرانی‌های فضای مجازی بود تا این بار با حمله به صفحه شخصی بنجامین ویلیامز او را با عواقب تصمیم جنجالی که گرفت بیشتر آشنا کنند. این قضیه تا جایی پیش رفت که یک بار ویلیامز از پذیرش داوری ایران در استادیوم آزادی امتناع کرد و برای قضاوت دیدار ایران به تهران نیامد.

تمام این اتفاقات مثل آتشی که زیر خاکستر وجود داشت با انتخاب ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران در مقابل ازبکستان دوباره افروخته شد و اولین کسی که در مقابل این انتخاب موضع شدیدی داشت، سرمربی تیم ملی ایران بود. کارلوس کی‌روش در همان ابتدا و در یک مصاحبه تند از انتخاب ویلیامز به عنوان داور بازی انتقاد کرد و خواستار تغییر داور این مسابقه شد. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا از کنار این حواشی گذشت و ویلیامز را داور اول و آخر این دیدار معرفی کرد.

با تمام این تفاسیر بازی ایران و ازبکستان با قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی و با برتری ایران به پایان رسید و این در حالی بود که این داور قضاوت خوبی در این دیدار انجام داد، تا خاطره تلخ کی‌روش از آخرین دیداری که ویلیامز برای ایران سوت زد و تیم ملی حذف شد، پاک شود.

البته کارلوس کی‌روش که به عنوان یک مربی حرفه‌ای در سطح جهان شناخته می‌شود با این اعتراض‌ها قصد داشت تا چشم‌ها را به سوی این مسابقه جلب کند تا مبادا دوباره آن اتفاق تلخ تکرار شود و حتی از این شرایط به نفع تیم ملی استفاده کند؛ اتفاقی که می توان گفت برای کی‌روش رخ داد و هم کی‌روش و هم ویلیامز خوشحال از این بازی بیرون آمدند.

چه کسی می‌داند؛ شاید در آینده ای نزدیک بنجامین ویلیامز برای ایران در ورزشگاه آزادی هم قضاوت کند!

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *