چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول
ناظر گمرکات استان هرمزگان:

به دنبال برداشتن موانع از پیش پای تولید کنندگان هستیم

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: تلاش خواهیم کرد اگر تولید کننده ای در حوزه های مرتبط با گمرک با مشکل مواجه باشد با تمام توان حمایت و کمک های لازم را انجام داده و موانع را برداریم.

بازخبر/ ابوالفضل اکبرپور در حاشیه بازدید از کارخانه تولیدی ظروف در کیش،  افزود: کاری که تولیدکنندگان در این شرایط سخت تحریم اقتصادی انجام می‌دهند، جهادی بزرگ است و گمرک جمهوری اسلامی افتخار دارد با بسته های حمایتی در این شرایط خطیر از تولید کنندگان که جهاد می‌کنند و با اشتغالزایی بیکاری را به حداقل می رسانند و چرخه های تولید و صنعت را زنده نگه میدارند حمایت بکند.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی تولید کار ساده ای نیست و تمام تلاش ما برداشتن موانع از پیش پای تولید کنندگان است، تصریح کرد: یکی از این اقدامات پذیرش ضمانت نامه های بانکی برای تسهیل در ترخیص و یا ورود موقت کالا است که در صورت داشتن پروانه بهره‌برداری برای صادرکنندگان، جهت سهولت و تسریع فعالیت تولیدکنندگان ارزیابی در محل کارخانه به صورت تصادفی صورت می‌پذیرد و امیدواریم با این قبیل اقدامات بروکراسی های زاید و غیر ضروری را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه علیرغم تمام مشکلات موجود اقتصادی و تحریمی، اکثر کارخانه ها نه تنها تعدیل نیرو نداشته اند، بلکه شاهد جذب نیرو نیز هستیم.

اکبرپور هدف خود از سفر به کیش را بازدید از از دوایر مختلف گمرک جهت بررسی مشکلات و نیازهای گمرک کیش و همچنین بازدید از چند کارخانه تولیدی جهت آشنایی میدانی با فعالیت و مشکلات و خواسته های تولیدکنندگان اعلام کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشحالیم که امروز بانوان زیادی را جهت چرخاندن چرخ تولید کشور و معیشت خانواده های خود در حال کار و تلاش دیدیم و این برای ما ضمن افتخار، وظیفه ای سنگین است که از تولید و تولیدکننده حمایت کنیم.

ناظر ارشد گمرک استان هرمزگان بیان کرد: تلاش خواهیم کرد اگر تولید کننده ای در حوزه های مرتبط با گمرک با مشکل مواجه باشد با تمام توان حمایت و کمک های لازم را انجام داده و موانع را برداریم.

وی در رابطه با بحث ممانعت از خروج کالای تولیدی و ارزش افزوده تولیدکنندگان از مناطق آزاد، اظهار کرد: مجری قانون هستیم و اگر ایرادی هست باید از طریق قانونگذاران پیگیری شود.

همچنین رحیم حسینی مدیرعامل یک کارخانه تولیدی ظروف گفت: با اطلاع از حضور این مقام مسئول در کیش از فرصت پیش آمده استفاده کردیم و وی را با مشکلات موجود بخصوص در رابطه با بخشنامه صادره وزارت صمت جهت ممنوعیت واردات گروه کالای ۴ بیشتر آشنا کردیم. خوشبختانه با نظر مثبت این مقام مسئول در جهت حل و برطرف کردن موانع پیش روی تولید کنندگان از پیشنهاد ما بابت بازدید از کارخانه و محل تولید استقبال کردند و از نزدیک با چگونگی فعالیت و اقلام تولیدی و پرسنل کارخانه آشنا شدند.

وی افزود: در کل به جهت عدم صادرات کامل تولیدات به سرزمین اصلی به دلیل مصوبه وزارت صمت، فعالیت ما عملا راکد است و بیش از ده ها کامیون کالای تولیدی در انبارهای ما دپو شده است.

این تولید کننده داخلی بیان کرد: مشکل ما با ابلاغ بخشنامه است. با توجه به این که ما مصوبه ارزش افزوده در کمیسیونی که نمایندگان وزارت صمت وگمرک حضور داشتند را داریم، متاسفانه به جهت جابه‌جایی وزیرهمچنان معطل این بخش نامه هستیم.

حسینی اظهار کرد: با تمام شرایط سخت و تحریم و گرانی ارز و تهیه مواد اولیه ما حتی یک نفر از پرسنل خود را بیکار و یا اخراج نکرده ایم ولی اگر حمایت ها صورت نپذیرد نه تنها کارگران و پرسنل ما بیکار می‌شوند بلکه تمام این سرمایه، قالب ها و تجهیزات که براساس سلایق مردم کشورمان طراحی شده از بین خواهد رفت.

وی ضمن تشکر مدریت بازرگانی و صنایع و گمرک کیش و گمرک جمهوری اسلامی مستقر در کیش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جهت واردات مواد اولیه و بعضا ترخیص و ارسال کالای تولیدی که بخشی از کالای تولید گروه ۲ است تعامل خوبی را داشتند.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه مشکلاتی که در سرزمین اصلی برای کامیون های حامل تولیدات کیش پیش می آمد با رایزنی مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش و دستور استاندار هرمزگان برطرف شده و دیگر شاهد توقیف موقت و یا بازرسی مجدد کامیون ها نیستیم.

وی درباره کارخانه تولیدی ظروف کیش گفت: از سال ۹۵ با سرمایه ای بالغ بر۲۰ میلیارد تومان و با هدف تولید ظروف آرکوپال و بلور با اشتغال ۹۰ نفر و تولید روزانه ۱۰ تن آرکوپال و ۲۰تن بلور و شیشه به ارزش تقریبی روزانه ۲۰۰میلیون تومان و تامین نیاز مردم کشور و جلوگیری از ورود قاچاق این کالا به داخل کشور شروع به فعالیت خود را آغاز و توسعه دادیم.

حسینی اظهار کرد: سرمایه گذاری ما بر اساس اعتماد به قوانین و شرایط ابلاغی و مزیت های مناطق آزاد صورت گرفته و با هدف تولید جهت وارد کردن ارش افزوده ۶۵ درصدی کالا به داخل کشوربوده است بطوری که مشتری عمده و اصلی ما مردم داخل کشور بوده و هستند.

وی افزود: طراحی اقلام تولیدی و اهداف این کارخانه که از ابتدای تاسیس بر پایه خواسته وسلایق و ذایقه مردم کشور برنامه ریزی و طراحی شده بود بطوری که قالبهای ظروف با قیمتهای بسیار بالای در خارج کشور طراحی و وارد شده کارخانه شده است.

حسینی اضافه کرد: گواهی ارزش افزوده و پروانه تولید معتبر از منطقه آزاد و صنایع داریم، قانون گذار هم در بخش نامه‌های کمیسیون ارزش افزوده مصوب کرده و تاکید بر وارد کردن ۶۵ درصد کالای تولیدی در مناطق آزاد به داخل کشور و ۳۵ درصد کالای تولیدی برای صادرات به خارج کشور و یا انتقال کالای تولیدی به سایر مناطق آزاد کشور را پیش‌بینی و ابلاغ کرده است.

این تولید کننده داخلی بیان کرد: این کارخانه با ۹۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم که از اقشار ضعیف و کارگری جامعه هستند فعال بوده و بیش از ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم از تولیدکنندگان اقلام بسته بندی و حمل و نقل و پخش و فروش در داخل کشور و تامین برخی اقلام داخلی در داخل را تحت پوشش قرار داده و موجبات ارتزاق این تعداد از اقشار مردم را فراهم کرده است.

وی استقبال مردم داخل کشوراز تولیدات این شرکت را به جهت کیفیت و قیمت مناسب و اینکه تولیدات کارخانه اوپال سپهر کیش تحت لیسانس شرکت لومیناک فرانسه بوده بی نظیر خواند و عنوان کرد: مواد اولیه و قالب‌ها از نماینده این شرکت در امارات تامین می‌شود که کاملا مورد تایید شرکت فرانسوی بوده و با کیفیت و استانداردهای اعلامی و تنها با تغییر طرح و رنگ بندی و گل آرای مناسب ذایقه ایرانی کالا تولید می‌شود.

حسینی در پایان اظهار کرد: دولت باید به شرکته‌ای فعال و تولیدی فرصت و امکانات لازم بدهد تا در گذر زمان با دریافت تسهیلات ارزان بجای تعطیلی ۱۰۰ درصد بتوانند با کسب دانش بیشتر و تولید مواد اولیه در داخل و دریافت تسهیلات و خدمات، تولیدات خود را از ۴۰ درصد داخلی به ۱۰۰ درصد تولید داخلی افزایش دهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *