قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

مواد خوراکی را با رعایت موازین بهداشتی تهیه و مصرف کنید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: همه ساله با شیوع فصل تابستان برخی از شهروندان دچار بیماری‌های منتقله از آب و غذا می شوند و رعایت بهداشت آب و غذا بسیار ضروری است.

 بازخبر/دکتر یحیی میرزاده ، افزود: با توجه به افزایش احتمال بروز بیماری های منتقله از آب و غذا با گرم شدن هوا، شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی و توجه به سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی حساسیت های بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهروندان مواد خوراکی مورد نیازشان را به صورت بسته‌بندی شده و با درج نشانه های بهداشتی همچون تاریخ مصرف و انقضا و… از مراکز معتبر تهیه کنندو توصیه کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان نیز این است که از دوره گردان و دستفروشان مواد خوراکی تهیه نشود و ازمصرف موادخوراکی فله که سلامت آن‌ها مورد تأیید نیست نیز پرهیز کنند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی یادآور شد: افراد شست‌وشوی کامل و صحیح دست‌ها بعد از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا انجام دهند، همچنین سبزی و میوه ها را پس از گندزدایی و شست و شوی بهداشتی مصرف شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اینکه اسهال یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا است، گفت: تعداد زیادی از افراد، سالانه به اسهال دچار می‌شوند که معمولا به راحتی بهبود می‌یابند.

وی با بیان اینکه اسهال در سالمندان، زنان باردار و کودکان باید جدی گرفته شود، افزود: افراد در صورت مشاهده اسهال به خصوص اسهال خونی حتما جهت دریافت اقدامات لازم باید به پزشک مراجعه کنند.

میرزاده با اشاره به اهمیت شست وشوی دست ها خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا اهمیت موضوع توجه به بهداشت دست ها را به خوبی نشان می دهد و هر چه توجه به این موضوع بیشتر باشد خطر ابتلا به بیماری کمتر خواهد بود.

وی بیان کرد: همه ساله شاهد بروز بیماری های منتقله از آب و غذا هستیم لذا سوق پیدا کردن اذهان عمومی به بیماری کرونا نباید موجب غفلت مردم از خطر بروز این بیماری ها شود و باید به بهداشت فردی بیشتر توجه شود.

میرزاده اضافه کرد: گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شهرستان همه موارد بروز این بیماری ها را همچون سال های گذشته رصد و زیر نظر دارند و درسالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا حساسیت ها و نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی بیشتر شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *