چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

فیصل دانش :دغدغه بازاریان با همفکری اصناف و شهرداری برطرف می شود/ اصناف بازوانی قوی در اقتصاد شهر هستند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اصناف بعنوان یک بازوی قوی در حوزه اشتغال و اقتصاد می توانند کمک شایانی به رونق شهر و وضعیت نابسامان اشتغال کنند.

بازخبر / نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اصناف بعنوان یک بازوی قوی در حوزه اشتغال و اقتصاد می توانند کمک شایانی به رونق شهر و وضعیت نابسامان اشتغال کنند.

” فیصل دانش” در بیست و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستورکار بحث وبررسی در خصوص مشکلات و معضلات اصناف با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن استان هرمزگان، شهردار بندرعباس، جلالی رئیس اتاق اصناف بندرعباس و جمعی از مسئولین و بزرگان اتاق اصناف برگزار شد، با تشکر از زحمات مسئولین اتاق اصناف و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت هرمزگان، بیان کرد: هر زمانی که با اصناف نشستیم و در راستای بهبود امور، همفکری صورت گرفت، نتایج بهتری حاصل شده است ، وی گفت با همفکری اصناف و شهرداری می توان دغدغه های بازاریان را رفع نمود.
فیصل دانش تاکید کرد: اصناف مالیات میدهند ، عوارض پرداخت می کنند ،در زمان اخذ جواز کسب مراحل عدیده ای پشت سر میگذارند، همچنین با سرمایه شخصی خود به اشتغال مشغول هستند، بر کاراصناف، کنترل و نظارت بر قیمت و نظارت بر سلامت و بهداشت از سوی مسئولین صورت می گیرد، ولی می بینیم که براحتی دستفروشان ، بدون رعایت هیچ قاعده و قانونی، تقریبا در همه جای پر رونق شهر حضور پیدا می کنند و بدون پرداخت عوارض و مالیات مانع کسب اصناف میشوند.

همینطور در مقایسه ، کالای دستفروشان از کیفیت پایین تری برخوردار است و همچنین هیچ نظارتی بر کار آنان صورت نمی گیرد.
دانش گفت: پدیده دستفروشی به علل مختلف شکل میگیرد، اگر بخواهیم تعدادی از این علل را بشماریم، میتوان، آب و هوای مناسب ، رونق بازار ، بیکاری در جامعه و عدم برخورد قانونی با آنها را نام برد ، وی خاطر نشان کرد: به دلیل عدم توانایی دولتها برای ایجاد شغل ، اینگونه پدیده ها شکل میگیرد، از طرفی بجای اجرای قانون، با این معضل شهری ، به نگاه ترحم ، نگاه می کنیم ، که این خود باعث رونق دستفروشی میشود ، توجه داشته باشیم اینگونه رفتارها باعث آسیب رساندن به اصناف شده و سلامت جامعه را به خطر می اندازد، همینطور باعث ایجاد معضلات و مشکلات عدیده ای در شهر میشود. بعقیده بنده ، پدیده دستفروشی بعنوان یک معضل و یک عامل نابسامانی اقتصادی در شهر است که این مشکل میبایست در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه سخنانش بیان کرد: از طرفی در حال حاضر چندین سازمان کار نظارت بر دکه ها، کیوسکها و غرفه ها را انجام می دهند ، بعنوان مثال سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان ساماندهی مشاغل ، سازمان اتوبوسرانی و اخیراً نیز شهرداریهای مناطق نیز این کار را انجام می دهند که ضرورت دارد مدیریت واحدی در این راستا تشکیل شده و مجموعه شهرداری همسو و با همکاری اتاق اصناف حرکت کند تا شاهد کاهش مشکلات اصناف باشیم.

متاسفانه بعضا دیده میشود، نه تنها برخورد قانونی از سوی این سازمانها صورت نمیگرد بلکه باعث رونق و رسمیت قانونی این بخش می شویم، بعنوان مثال سازمان میادین بجای برخورد با وانت های میوه فروش بدنبال ساماندهی این وانت ها هستند،
فیصل دانش گفت : شهرداری میبایست ، ضمن تعامل بیشتر با بازار ، دغدغه بازاریان و زحمت کشأن اصناف را حل نماید.

منبع:روابط عمومی شورای شهر

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *