جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
سرگروه تیم فرهنگ:

باید تلاش کنیم “گفت و گو” را در جامعه نهادینه کنیم/مسابقات مناظره تمرین نقد پذیری است

در مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان، تیم فرهنگ از دانشگاه‌های علمی کاربردی و علوم پزشکی هرمزگان بر سکوی سوم مسابقات جای گرفت.

بازخبر/سرگروه تیم فرهنگ در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه جهانگیر سایانی، عبدالعلی طوسی، پرستو ماهور و سعید قادری دیگر اعضای تشکیل دهنده این تیم موفق بودند، افزود: امعه ما به شدت به گفتگو نیاز دارد. ما خواهان یک جامعه گفتگو محور هستیم که قطعا اگر چنین باشد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند و روند حل آن‌ها به سمت و سوی بهتری سوق پیدا کند.

جهانگیر سایانی با بیان اینکه  همه می‌دانیم که در جامعه کنونی ما، عامل گفت و گو در سطح مطلوبی قرار ندارد لذا باید تلاش کنیم که این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: نخستین گام این است که الزامات گفت و گو را هم بپذیریم، یعنی در مرحله اول ابتدا خوب بشنویم سپس نقد کنیم. همچنین زمانی که نقدی بر ما مطرح شد که مستدل و عادلانه بود، پذیرای آن باشیم و قبولش کنیم. لازم است که تلاش کنیم تا مستند صحبت کنیم و در ادامه بکوشیم که اخلاق را در جریان گفت و گوها رعایت کنیم. تحمل آرا مخالف نیز از عواملی است که باید در روند گفت و گوها، در طرفین وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر چنین ویژگی‌هایی در ما ظهور کند، جامعه‌ای گفت و گو محور خواهیم داشت. این نوع از مسابقات مناظره‌ای کمک می‌کند که چنین فرهنگی در ما شکل بگیرد. مناظرات دانشجویی در واقع الگویی هستند برای شکل گیری گفت و گو و به عنوان یک تمرین نقد پذیری بسیار مفید عمل می‌کنند.

سایانی با اشاره به اینکه مسابقات دوره‌ای مناظره گروهی بین دانشجویان، بر نقش دانشجو در جامعه تاکید دارد، خاطرنشان کرد: این مسابقات این ظرفیت را دارد که دانشجویان را بیشتر به سمت پذیرش نقش‌های اجتماعی و کنش‌گری سوق دهد. این موضوع در این دوره و دوره‌های قبل احساس شده است و دانشجویانی که در این نوع از مناظرات شرکت کردند، در ادامه توانستند زمینه ساز فعالیت‌های اجتماعی خوبی در جامعه باشند.

وی اضافه کرد:  مسابقات مناظره دانشجویی «فرصتی برای یادگیری» است و هدف اصلی از برگزاری این مسابقات تقویت فن گفتگو و گسترش دانش دانشجویان است که در محیطی سالم و بانشاط به گفتگو و بحث و جدل حول موضوعات روز جامعه به رقابت با هم می‌پردازند.

سایانی با بیان اینکه سطح مسابقات مناظره کشوری مطلوب بود و تیم های توانمندی در مسابقات حضور داشتند، عنوان کرد: برگزاری مسابقات به صورت آنلاین تنها تفاوتش با حضوری در هیجان حضور تماشاگران است وگرنه از یکسری جهات به مراتب مسابقات آنلاین بهتر و می شد مناظره مطلوب تری ارائه داد.

سرگروه تیم فرهنگ با اشاره به اینکه به طور حتم به رفتن به روی سکو فکر کرده بودیم، اظهار کرد: تمام روند سوالات و پاسخ رقیب مان در مرحله نیمه نهایی را تجسم و برای تمامی آن ها برنامه ریزی کرده بودیم و دست و پا بسته نبودیم و بسیاری ما را تیم برتر می دانستند اما نظر داوران بر تیم حریف بود.

وی در پایان گفت: باید از همراهی های دکتر هاشمی زاده و دکتر ملاحی در طول مدت مسابقات مناظره بابت همفکری و ارائه راهکارهای مناسب تقدیر و تشکر کنم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *