جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

شیعه شدن سنی‌ها و سنی شدن شیعه‌ها نه مشکلی را حل می کند و نه اضافه

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به ضرورت توجه به دستاوردهای انقلاب توسط اهل سنت و شیعه، گفت: انقلاب اسلامی ایران برکات بسیار زیادی برای جامعه اهل سنت داشته و بر اساس کلام خداوند که فرموده است: «وَأَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» این مسئله نعمتی است که قابل چشم‌پوشی نبوده و باید بازگو شود.

بازخبر/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر روز گذشته(۱۹ بهمن‌ماه) در دیدار با علمای اهل سنت استان هرمزگان، اظهار کرد: انقلاب یک امر آنی نیست و انقلاب اسلامی ایران از ۲۲ بهمن آغاز شد و استمرار دارد.

وی ادامه داد: انقلاب لفظ نیست بلکه آداب و آرمان است و استقلال، آزادی، عدالت‌خواهی، رفع تبعیض‌ها، توجه به مستضعفان، حمایت از مظلومین و ایستادن در برابر ظالمین از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است. ظلم‌ستیزی، مبارزه با نظام استکباری و دفاع از کشورهای اسلامی نیز از خصیصه‌های این انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: همه آرمان‌های ما در ۲۲ بهمن ۵۷ محقق نشد، بلکه در آن تاریخ رژیم طاغوتی رفت و ساختار جدید جمهوری اسلامی با قانون اساسی مشخصی تعیین شد و انقلاب تازه کار خود را شروع کرد. انقلاب‌های بدون آرمان بعد از مدتی به محاق می‌روند و فراموش می‌شوند، وقتی انقلابی آرمان نداشته باشد، استعمارگری می‌رود و استعمارگر دیگری جایگزینش می‌شود.

عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب بعد از گذشت ۴۰ سال، گام دوم این انقلاب را ترسیم کردند تا حیاتش استمرار پیدا کند، چراکه شعارهای انقلاب اسلامی کهنگی ندارند و نمی‌توانیم بگوییم در روزهای اول انقلاب، استقلال، آزادی و عدالت را می‌خواستیم و اکنون دیگر نمی‌خواهیم. انقلاب اسلامی در گام دوم باید زنده‌تر از پیش کار خود را جلو ببرد.

وی اضافه کرد: نسل اول و دوم انقلاب، شاه را بیرون کردند و موانع را از سر راه انقلاب برداشتند. گروهک‌ها و سازمان‌های مختلفی برای ساکت کردن انقلاب فعالیت می‌کردند که با آن‌ها نیز مقابله ودر جنگ تحمیلی نیز از نظام و انقلاب دفاع کردند. کشور ما در شرایطی بود که سیم خاردار را باید از خارج کشور تأمین می‌کردیم اما امروز به لطف خدا ماهواره به فضا می‌فرستیم و در بسیاری حوزه‌ها مانند نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، هوافضا، موشک، انرژی هسته‌ای و پزشکی رشد بسیاری داشته‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، کارهای بسیار بزرگی انجام داده است، افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: «صَلاحُ حالِ التَّعایُشِ و التَّعاشُرِ مِلْ ءُ مِکیالٍ: ثُلثاهُ فِطنَهٌ و ثُلثُهُ تَغافُلٌ؛ درستی وضع زندگی اجتماعی و معاشرت، پیمانه پُری را مانَد که دو سوم آن توجه و یک سومش چشم‌پوشی و تغافل است». از این رو باید دستاوردهای این انقلاب را ببینیم و از برخی کمبودها چشم‌پوشی کنیم.

عبادی‌زاده بیان کرد: ما در گذشته وضعیت اسفناکی در هرمزگان داشتیم و خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی چه در جامعه شیعه و چه جامعه اهل سنت برکات زیادی برای این استان به همراه داشته است. البته قطعاً انقلاب تمامی نیازها و خواسته‌های ما را تأمین نکرده و به تمامی مطالبات جامعه شیعه و اهل سنت پاسخ داده نشده اما نباید از دستاوردهای بسیار بزرگی که برای ما داشته چشم‌پوشی کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برکات بسیار زیادی برای جامعه اهل سنت داشته است، تصریح کرد: در زمان شاه به شیعه و سنی اهمیتی نمی‌دادند و جامعه اهل سنت در سختی و انزوا قرار داشتند به این دلیل که شاه متکی به مردم نبود و متکی به آمریکا و اسرائیل بوده و از این رو مطالبات مردمی نیز هیچ‌گاه برایش مهم نبود. این انقلاب متکی به مردم است و با اتکا به مردم جلو می‌رود و به خواسته‌های آنان توجه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: در دوره رضاشاه کارهای شرم‌آوری علیه اهل سنت انجام شده و آنان را کوچ اجباری می‌دادند. در مطالبات جامعه آن روز توجهی به اهل سنت نمی‌شد و گویی که اصلاً در ایران زندگی نمی‌کردند و انقلاب این وضعیت را تغییر داد. خداوند در آیه ۱۱ سوره ضحی می‌فرماید: «وَأَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ؛ و نعمت‌های پروردگارت را بازگو کن» ما باید در خصوص این نعمت‌های الهی صحبت کنیم.

عبادی‌زاده عنوان کرد: این انقلاب بر دوش ملت است و مردم از شیعه و سنی تا مسیحی، کلیمی، آشوری همه شهروندان این کشور هستند و برکات انقلاب باید به آنان نیز برسد. در خصوص قسمت‌هایی که به آن رسیدگی نشده باید گفت که این انقلاب هنوز تمام نشده و تازه گام دوم آن آغاز شده و بسیاری از مطالبات ما در این گام پاسخ داده می‌شوند.

وی اظهار کرد: همه در روزهای اول انقلاب اسلامی ایران فکر می‌کردند که این انقلاب یک انقلاب شیعه است و عواملش می‌خواهند همه مردم را شیعه کنند. بدترین چیز این است که دغدغه ما شیعه کردن سنی‌ها و بالعکس باشد. شیعه شدن سنی‌ها و سنی شدن شیعه‌ها نه مشکلی را حل و نه اضافه می‌کند. مشکل زمانی به وجود می‌آید که جوامع اسلامی نسبت به یکدیگر بی‌اعتماد شوند. ما به اهل سنت اعتماد داریم و از قدیم با هم زندگی کرده‌ایم و اهل سنت نیز به این انقلاب اعتماد دارند و می‌خواهیم مشکلات را گام به گام حل کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *