قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

شهرداری در برگزاری مناسب عزاداری‌های حسینی به تکایا و هیأت‌ها کمک کند

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری با رویکرد حمایت از فرهنگ حسینی در برگزاری مراسمات عزاداری به تکایا و هیأت‌ها کمک کند.

باز خبر, از بندرعباس، پرویز سالاری عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان هیأت‌های مذهبی در بندرعباس، اظهار کرد: شورای شهر بندرعباس همواره بر اهمیت تقویت نقش هیأت‌های مذهبی تأکید و این ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی را زمینه‌ساز رشد و پیشرفت فرهنگی جامعه می‌داند.

وی با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی بخش جدایی‌نا‌پذیر وظایف و رسالت‌های شهرداری در حوزه توسعه شهری است، افزود: توسعه فرهنگی جامعه بخصوص با اتکای به ارزش‌های اسلامی و انسانی سبب تعالی جامعه شده و دستاوردهای فراوانی به دنبال دارد.

رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: عزاداری امام حسین(ع) و برپایی ده‌ها تکیه و حسینیه در کنار مساجد در سراسر استان هرمزگان نشانه عشق و ارادتی که مردم این استان به ساحت آزادگی و عزت‌طلبی اباعبدالحسین(ع) دارند و هر ساله نیز بر شمار این مراسمات و هیأت‌ها افزوده می‌شود.

سالاری گفت: حمایت شهرداری از برگزاری با شکوه و منسجم عزاداری‌های حسینی یک ضرورت است و شورای شهر نیز در این زمینه به شهرداری تکلیف کرده تا از هیأت‌ها به نحو شایسته‌ای حمایت شود تا روند برگزاری مراسمات عزاداری در آنها با مشکل و یا محدودیتی مواجه نشود.

وی خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی و ملت ایران مدیون فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است و خاستگاه انقلاب اسلامی نیز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بخصوص مراسمات محرم و صفر است و امام راحل فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را حفظ کرده است.

مسؤول کمیته فرهنگی و اجتماعی مجمع مشورتی روسای شوراهای کشور با اشاره به اهمیت تعامل دو سویه میان هیأت‌های مذهبی با شهرداری بندرعباس از اختصاص زمین برای ایجاد تکایا در محلات مختلف شهری خبر داد و عنوان داشت: سرمایه‌های اجتماعی شهرمان را باید قدر دانسته و به رشد و پیشرفت همه جانبه آنها کمک کنیم.

سالاری اضافه کرد: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ملت ایران برآمده از فرهنگ عاشورا است و به لطف خداوند این سرمایه عظیم هر ساله با آمدن ماه محرم و صفر احیا شده و بیش از پیش قوت می‌گیرد و هیأت‌های مذهبی کانون اصلی رشد و پیشرفت معنوی جامعه ما است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه از عزاداری‌های ما برای امام حسین و یاران با وفای ایشان حائز توجه و اهمیت است، آشنایی با فلسفه قیام آن امام عزیز و درس گرفتن از حادثه عاشورا است که نگذاریم ولایت در هیچ شرایطی تنها بماند و دشمنان اجازه تعرض به حریم ولایت را بیابند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *