قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

هیچ کدام از ۴ شیوه وعده‌ داده شده وزیر آموزش‌و‌پرورش برای بازگشایی مدارس عملی نشد!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش ۴ شیوه را در جلسه کمیسیون آموزش مجلس برای بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی مطرح کرد که هیچ‌کدام از وعده‌‌هایی که توسط وی مطرح شد، عملی نشده است.

بازخبر/احمد حسین‌فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در موضوع برگزاری کلاس‌های درس دانش‌آموزان و آغاز سال جدید تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش باید تصمیمات نهایی را مبتنی بر ستاد ملی کرونا اتخاذ می‌‌‌کرد.

وی ادامه داد: آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش چندی پیش با حضور در یکی از جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و برنامه‌های این وزارتخانه برای آغاز سال جدید تحصیلی اعلام کرد که در مراکز و شهرهای پرجمعیت، کلاس‌های مدارس به‌صورت مجازی باشد و در مراکز خلوت نظیر روستاها و جاهایی که از تعداد کمتری دانش‌آموز برخوردار است، کلاس‌‌ها به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شود و تعدادی از دانش‌آموزان نیز که به شبکه “شاد” و تلویزیون دسترسی دارند، از این طریق برنامه‌های آموزشی‌شان را پیگیری کنند اما دوباره تصمیمات دیگری اتخاذ شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روش حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در کلاس‌‌ها را پسندیده ندانست و گفت: به عنوان مثال آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پروش در جلسه کمیسیون آموزش اعلام کرد که مقرر شده در هر کلاس ۱۰ دانش‌آموز به‌صورت حضوری باشند و مابقی از طریق شبکه “شاد” یا تلویزیون در کلاس‌‌ها حضور مجازی داشته باشند که مورد انتقاد تعدادی از اعضای کمیسیون قرار گرفت و از آقای وزیر سؤال کردند که ملاک شما برای حضور ۱۰ دانش‌آموز به‌صورت حضوری چیست؟تعداد حضور دانش‌آموزان به متراژ کلاس‌ها نیز بستگی دارد که این مسئله باید مدنظر قرار گیرد.

حسین‌فلاحی اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا، این وضعیت فعلی بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی را باید ترتیب اثر دهد زیرا کل عوارض این اقدام گریبان‌گیر این ستاد خواهد شد، ارگانی که باید پاسخگوی مسائل امنیتی و بهداشتی و موارد دیگر در مدارس باشد، در نهایت ستاد ملی مبارزه با کروناست که باید مسئولیت‌های آن را به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه به‌صورت ویژه موضوع تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مدارس در آغاز سال جدید تحصیلی را در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار می‌دهیم، تصریح کرد: آقای وزیر آموزش و پرورش ۴ شیوه را در جلسه کمیسیون آموزش مجلس برای بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی مطرح کرد که هیچ‌ کدام از وعده‌‌هایی که توسط وی مطرح شد، عملی نشده است.

حسین‌فلاحی افزود: سؤال ما هم به طور مشخص این است که چرا شیوه‌‌هایی که آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی در کمیسیون آموزش مجلس تشریح کرد، به یک باره و یک شبه تغییر کرد؟، باید در این زمینه توضیح داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در یک مدرسه‌ با هر کلاس ظرفیت ۴۰ نفره، وقتی قرار باشد نیمی از آنها حضور یابند، یعنی کلاس با ۲۰ دانش‌آموز تشکیل می‌شود که با این تعداد نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی دشوار است، به هر حال دانش‌آموزان نیز بعضا مراعات نمی‌کنند که امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *