قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

بسیاری از مشکلات شهری با گفتگو قابل حل است/برای تلخ نشدن اوقات مردم سکوت کرده ام

سخنان آبتین امیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص پاسخگویی شهردار به سوالات اعضا شورا:

بازخبر سخنان آبتین امیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص پاسخگویی شهردار به سوالات اعضا شورا:

– نباید از بیرون برای شورا خط و مشی تعیین کرد ولی می توان برای بهبود امور مشاوره داد. فکر نکنم کسی با مشورت مشکلی داشته باشد.

– شورا دارای وظایف قانونی مشخص است. انتخاب شهردار و نظارت بر آن حق شورا است و نهاد ناظر بر شورا نیز در قانون مشخص شده است.
حتی استادار محترم به شورا مشورت می دهد ولی در امور داخلی شورا دخالت نمی کند.

– بحران بوجود آمده در شورا به عدم مدیریت در برگزاری جلسات بر می گردد. اندکی تدبیر و اندکی اعتماد بسیاری از مسائل را حل می کرد. چیزی که در سیاست ما نایات است.

– آقای فیصل دانش باتجربه ترین عضو شوراست. ایشان با رأی اعضاء شورا به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند و مسائلی که بیان می کنند برآمده از نظر اکثریت اعضاء شوراست.

– تهدید اعضاء شورا به رد صلاحیت سبب شد اکثریت شورا در یک جلسه به نشانه اعتراض شرکت نکنند.

– ما خواستار بازگشت شورا به شرایط عادی آن هستیم . اما شورا یک نهاد جمعی است و ما باید به نظر اکثریت احترام بگذاریم. آرامش بدون نظر اکثریت امکان پذیر نیست.

– هر عضو شورا حق دارد به هر دلیلی که خود صلاح می داند در جلسه شورا شرکت نکند. عضویت در شورا امری افتخاری است.اعضا شورا برخلاف نمایندگان حقوق نمی گیرند و رابطه استخدامی با شورا یا مجلس ندارند و باید به تعهدات اداری خود در دیگر ادارات هم پایبند باشند. لذا عدم حضور تا چند جلسه یک حق قانونی برای عضو شوراست و به هیچ وجه قابل سلب نیست.این حق به شکل دیگر برای نمایندگان مجلس هم وجود دارد .

– عدم حضور در جلسه اول سؤال از شهردار سازمان یافته نبود. اعضاء شورا هر یک عذر موجهی برای عدم حضور داشتند. اما برای حضور در جلسه بعد حاضر بودند.

– در هر امری باید صبور بود. با اندکی صبر و بدون فشار و تهدید نیز جلسه سؤال از شهردار برگزار می شود و این مرحله هم می گذرد.

– برای تعیین وقت جلسه برای امور مهم باید از قبل با اعضاء شورا مشورت کرد. این هماهنگی مانع از بروز سوء تفاهم میان اعضاء می شود.

– تهدید عضو شورا برای طرح مسائل شخصی اش در قبال موضع گیری خاص قابل پذیرش نیست با واکنش عضو شورا روبرو خواهد شد.

– اکثریت اعضاء شورا از شهردار فعلی حمایت می کنند. در شرایط فعلی بیشتر مشکلات شهری جنبه اعتباری دارد و با تغییر افراد و مدیران حل نخواهد شد.

– دغدغه های مشکلات شهری، دغدغه همه اعضاء شوراست. اما زمانی که شما در بحران و محدودیت قرار دارید , باید خیلی از خواسته ها را اولویت بندی کنید و از بسیاری از حقوق عادی خود گذشت نمایید.

– بسیاری از مسائل با گفتگوی شفاف قابل حل است. نمایندگان محترم می توانند با اعضاء شورا جلسه هماهنگ و مشاوره داشته باشند و دغدغه های خود را در خصوص مشکلات شهری به آنها منتقل کنند.

– برای نماینده ی مجلس احترام قائل هستیم و خواهان تعامل با آنها هستیم. اما برخی تصمیم گیری های این عزیزان بر اساس اطلاعات نادرستی است که به آنها می رسد و این سبب برخی موضع گیری های احساسی می شود.قبل از موضع گیری عمومی که افکار عمومی را به خود درگیر می کند باید آن موضوع را کامل بررسی کرد.

– طرح بسیاری از موضع گیری ها در فضای عمومی در شرایط فعلی اوقات مردم را تلخ می کند. ما هم حرف های زیادی برای گفتن داریم. اما اعصاب و وقت مردم جای مناسبی برای بیان مشکلات مسئولین نیست.برای همین تاکنون سکوت کرده ام.

– از همه مسئولین فرادست دولتی و نماینده مجلس انتظار حمایت داریم. البته آنها هم به حمایت ما نیاز دارند و این رابطه یک طرفه نیست. هدف همه ما حل مشکلات مردم است. اما هر یک از ما وظایف خاص خود را داریم که این وظایف را قانون مشخص و البته محدود کرده است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *