آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟

کمپین کمک به تحصیل آسان کودکان در مناطق محروم/ “جادوی مهر” برای دردانه های ایران

“مداد جادو” کمپینی است برای بچه های بی بضاعت. محرومانی که دوست دارند درس بخوانند اما امکانش موجود نیست.

 باز خبر,مرتضی رضایی: اتفاق خوبی است؛ مهرورزی در ماه مهر .هستند خیلی ها که پدر ندارند، مادر ندارد یا هستند کسانی که هم پدر دارند و هم مادر اما پول ندارند! سرپناه ندارند. خیلی دلشان می خواهد مدرسه بروند، درس بخوانند، دکتر شوند و مهندس اما نمی شود.

خیلی ها هم در بیابان هایی که خانه هایشان را دو – سه تکه چادر تشکیل می دهد با دست هایشان هواپیمایی را در آسمان هدایت می کنند که خلبان آن هواپیما خودشان هستند. رویاست اما به حقیقت تبدیل می شود.آن هم در آینده ای نه چندان دور.وقتی دستان پر مهری باشد که دست این کودکان را بفشارد چرا که نه؟حتما از دل این بچه ها، همان‌هایی که محرومیت هایی دارند‌ اما محدودیت نه، دکتر، مهندس، معلم و البته خلبان بیرون می آیند.

مداد جادو؛ اسمش آشناست. بدون شک از همان زمان که همه ما وارد مدرسه شدیم،یا حتی قبل تر از آن با این کلمه آشنا بودیم. همیشه در مخیله ما مدادی بوده که جادو کند، مشق های دوران کدوکی را بنویسد،یا حتی سوارش شویم و ما را به مدرسه ببرد! خلاصه اینکه کارهای ناممکن را ممکن کند… بزرگ و بزرگتر که شدیم این مداد بود اما حقیقتا جادویی نمی کرد!

مشق هایمان را خودمان نوشتیم و راه ها را خودمان رفتیم با این حال هنوز هم به جادوی آن مداد اعتقاد داریم. مدادی که هنوز هم هست و به نظر حالا که بزرگتر شده ایم دارد رویای کودکی مان را به حقیقت تبدیل می کند،نه برای خودمان بلکه برای بچه هایی که شاید شبیه کودکی خیلی از ما هستند.برای انسان هایی که در سخت ترین شرایط درس خواندند،با یک مداد و یک دفتر مشق،سال تحصیلی را به پایان رساندند و با یک کیف یا کوله پشتی که شاید از برادر بزرگتر به ارث رسیده بود سال های تحصیل را گذراندند.

این بار مداد جادو دارد واقعا جادو می کند،البته نه به تنهایی؛ بلکه با کمک نهادها، شرکت ها و البته مردمی که همیشه در انجام کار خیر پیشقدم هستند. شاید در سطح شهر، در تلویزیون و یا حتی پشت برنامه های هفتگی بچه های مدرسه تبلیغات “مداد جادو” را دیده باشید اما اصلا ندادید که واقعا این مداد چه چیزی را جادو می کند و چه کارهایی را می تواند انجام بدهد که به تنهایی قادر به انجام آنها نیستیم؟

“مداد جادو” کمپینی است برای بچه های بی بضاعت. محرومانی که دوست دارند درس بخوانند اما امکانش موجود نیست. یک موسسه خیریه که جامعه یاوری فرهنگی نام دارد با همراهی بخش خصوصی، پویش مردمی مداد جادو را راه اندازی کرده تا با همراهی مردم، از دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم کشور، حمایت کند.

چه شد که مداد جادو خلق شد؟

سه سال پیش بود که جرقه احداث این کمپین زده شد. ابتدا همه چیز محدود بود و منابع مالی کم، اما با ورود خیرین، مشارکت مردم و سایر نهادها مداد جادو بزرگ و بزرگتر شد تا امروز که کلی دانش آموز محروم را در شرق کشور پوشش می دهد.

رضا درمان مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی در این مورد به خبرآنلاین می گوید: «حوزه فعالیت ما بیشتر در مناطق محروم و البته مناطق مرزی است. استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی و ایلام. البته فعالیت های محدودی هم در استان های اصفهان، گیلان و حتی تهران داشته ایم اما عمده فعالیت ما در استان های شرق کشور است.»

درمان این را گفت و ادامه داد: «امسال هم به روال دو – سه سال گذشته و همزمان با آغاز سال تحصیلی فعالیت مان را آغاز کردیم؛ کمپینی راه اندازی کردیم که مردم هم بیایند و هر کسی در حد توانش به ما کمک کند. شرکتی پیشقدم شده است، بعضی ها بیلبوردهای تبلیغاتی خودشان را در اختیار ما گذاشته اند و حتی یک بانک دفتر مشق هایی را تهیه و آنها را بین بچه ها توزیع کرده است. البته بخش زیادی از کمک ها را هم مردم انجام می دهند. ما از هزار تومان کمک داشته ایم تا ۱۰ میلیون تومان. انشاءالله و به امید خدا روز دوازدهم مهرماه در بازدید از کارگاه های آموزشی در بیرجند هم لوازم التحریر بین بچه ها توزیع می کنیم و هم لباس. تقریبا ۳۰۰۰ دست لباس فرم مدرسه آماده کرده ایم که به همراه لوازم التحریر در مناطق محروم توزیع می کنیم.»

کار خوب، یاد دادن فنون و بازار کار

در مناطق محروم بچه هایی که درس می خوانند از امکانات هنرستان فنی و حرفه ای محروم هستند. یعنی اینکه آنها درس های فنی را به صورت علمی می خوانند اما امکاناتی نیست که بتوانند عملی هم فنون آموزش دیده را انجام بدهند. “مداد جادو” این امکان را فراهم کرده است تا دانش آموزان فنی و حرفه ای به صورت عملی هم با کار آشنا شوند.

در کارگاه هایی که برای آنها پیش بینی شده است امکانات دوخت و دوز (با توجه به تعدد بیشتر بانوان) موجود است. “مداد جادو” پارچه و چرخ خیاطی را در اختیار آنها قرار می دهد، به اندازه ای که خرج تحصیل شان فراهم شود حقوق می دهد و محصولات با کیفیتی که تولید می کنند را در اختیار خریداران قرار می دهد.

خودکفایی در سطح استان با تلاش های بی وقفه

بیشتر تولیدات بچه هایی که هم درس می خوانند و هم کار می کنند لباس فرم، کیف های پارچه ای، لباس های مردانه و زنانه است. خود موسسه این تولیدات را از آنها می خرد و در مناطق محروم به نوبت توزیع می کند. در این طرح بچه ها کار یاد می گیرند و وقتی که فازغ از تحصیل می شوند می توانند وارد بازار کار شوند. ضمن اینکه این بچه ها در ازای کاری که انجام می دهند حقوق می گیرند و اوقات فراغت شان به کار کردن می گذرد.

نکته قابل توجه این است که گردش اقتصادی در همان استان اتفاق می افتد.منطقه نهبندان یکی از مناطق محروم در خراسان جنوبی است.سال های قبل همه لباس های بیمارستان این شهرستان از اصفهان می آمد اما حالا آنها خودکفا شده اند و با سفارش هایی که می گیرند لباس های بیمارستان را خودشان تولید می کنند.

چگونه جادویی شویم؟

۱: از نوشت‌افزار خود عکس بگیرید و با #مدادجادو در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اسپانسر به ازای هر عکس، ۱۰۰۰ تومان به دانش آموزان نیازمند کمک خواهد کرد. اگر صفحه اینستاگرامتان خصوصی است، می‌توانید عکس را به اینستاگرام مداد جادو دایرکت کنید.

۲: می توانید با مبلغ ۵۰ هزار تومان یک کوله پشتی با لوازم تحریر داخل آن (شامل ۵جلد دفترچه، یک بسته مداد، یک بسته خودکار، یک بسته مداد رنگی، خط‌کش، پاک‌کن، تراش، لیوان، مسواک، خمیردندان) را به کودکان اهدا کنید.

۳: راه دیگر این است که با پرداخت مبلغ ۲۵ هزار تومان از طرح «تولید حین آموزش» که درآن دانش‌آموزان هنرستانی امکان اشتغال و ورود به بازار کار پیدا می‌کنند حمایت کنید.

۴: اما راه چهارمی هم وجود دارد.۱۵ هزار تومان پرداخت می کنید و در بازآموزی آموزگاران دوره ابتدایی و به روز کردن دانش آنها برای ارائه آموزش بهتر به دانش‌آموزان شریک می شوید.

تا کی زمان داریم؟

کمین”مداد جادو” تا پایان ماه مهر ماه فعال است. یعنی هر کسی می خواهد کمک کند تا پایان ماه مهر می تواند وارد سایت “مداد جادو”به آدرس http://www.medadejadoo.ir/ شود از راه هایی که گفته شد در این کار خیر شرکت کند.

البته با به پایان رسیدن ماه مهر اتفاق خاصی نمی افتد. صفحات مجازی معتبر کمپین “مداد جادو”در طول سال فعال است و مردم می توانند کمک های خود را پس از بررسی های لازم به بچه های مناطق محروم انجام بدهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *