قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

حیدری بلوکی : مستمری ۲۳۴ پرونده مشاغل سخت و زیان آور در هرمزگان برقرار شد

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اعلام تازه‌ترین آمار و ارقام مربوط به مشاغل سخت وزیان آور در این استان گفت: مستمری ۲۳۴ پرونده مشاغل سخت و زیان آور هرمزگان در فصل بهار امسال برقرار شد.

بازخبر،سید فاضل حیدری بلوکی با بیان اینکه تامین اجتماعی به عنوان یکی از اعضای کمیته‌های تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان هرمزگان محسوب می‌شود، اظهار داشت: مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود.

وی نتیجه فعالیت در این مشاغل را مبتلا شدن به بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن دانست و تصریح‌کرد: باید با به‌کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف کرد.

حیدری بلوکی بیان‌کرد: تعیین سخت و زیان آور بودن شغل یا مشاغل بر اساس درخواست کارگر، کارفرما، تشکل‌ها، وزارت بهداشت، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، پس از بررسی سوابق و شرایط محیط کار و توسط کمیته کارشناسان مربوطه و در مرحله بعدی توسط کمیته استانی مشخص می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تصریح‌کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۴ مورد جلسه کمیته بدوی با تعداد یک‌هزار و ۵۷۰ نفر متقاضی و ۱۱ جلسه کمیته تجدید نظر با تعداد ۳۲۹ نفر متقاضی در این رابطه برگزار شده است.

وی ابرازداشت: از مجموع پنج هزار و ۷۴۷ مورد شغل مطرح شده در این جلسات چهار هزار و ۵۷۶ مورد به تایید رسید.

حیدری بلوکی گفت: در سه ماهه فصل بهار امسال چهار مورد کمیته بدوی با تعداد ۱۷۶ متقاضی و یک مورد کمیته تجدید نظر با تعداد ۲۶ نفر متقاضی برگزار شد که از تعداد ۵۲۸ شغل مطرح شده، ۴۵۳ مورد به تایید اعضای کمیته‌های تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان هرمزگان رسید.

وی لازمه برقراری مستمری بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور را دارا بودن حداقل بیست سال متوالی و یا بیست و پنج سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور دانست که در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند.

حیدری بلوکی بیان کرد: ۴۵۹ مورد برقراری مستمری مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۴ و در فصل بهار امسال نیز ۲۳۴ مورد بوده است و در سال ۹۳ نیز ۵۹۸ مورد برقراری مستمری مشاغل سخت و زیان آور در استان به ثبت رسیده است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *