قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
استاندار هرمزگان:

تعاونی‌های مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی استان هرمزگان تعطیل است

استاندار هرمزگان گفت: برای معیشت مردم روستاهای استان هرمزگان برنامه‌ریزی نشده است و تعاونی‌های مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی نیز تعطیل است.

بازخبر / جاسم جادری ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: حداقل ۴۰۰ روستا در ساحل هرمزگان وجود دارد که تنها کار آنها مراوده تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی بیان داشت: در هرمزگان  ۷۰ بندر رسمی وجود دارد که اگر ۴۰۰ روستا  را نیز به آن اضافه کنیم و هر کدام به صورت مستقل بخواهند تجارت انجام دهند مشکلات عدیده‌ای پدید می‌آید و کنترل آنها بسیار سخت است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای معیشت مردم روستاهای استان هرمزگان برنامه‌ریزی نشده است و تعاونی‌های مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی نیز تعطیل است.

جادری با اشاره به اینکه سواحل جنوبی هرمزگان نیازمند توجه ویژه است، افزود: قاچاق از نظر قانون و شرع امری خلاف  و حرام است اما نخست باید مشکلات معیشتی مردم را برطرف کرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: هیچ کاری برای معیشت مردم سواحل هرمزگان انجام نشده و هیچ امکاناتی نیز برای زیستن در سواحل استان وجود ندارد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: حتی مجوز صید هم برای مردم هرمزگان صادر نشده و اگر یک ساحل نشین بخواهد تور به دریا بیندازد باید رئیس سازمان شیلات کشور مجوز صید صادر کند.

جادری توسعه استان هرمزگان را بر اساس نیاز ملی  دانست و افزود: ورود گمرکات به استان نیز در همین زمینه بوده و عملا مردم استان از این توسعه سهمی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: از ۱۳ شهرستان هرمزگان ۹ شهرستان ساحلی است به جز بندرعباس در مابقی شهرستان‌های بندری هیچ تاسیساتی ایجاد نشده است.

وی با انتقاد از فراهم نشدن امکان مبادلات ارزی هرمزگان با کشور های منطقه  گفت: هدف ما از ارتباط با کشور عمان دستیابی بازار کشورهای شرق آفریقا است و برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت وزارت هستیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *