دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی !

طرز تهیه نان کماج (کلوبیج)

آموزش یه نان خوشمزه که توی این روزا میتونه حال آدمو حسابی عوض کنه

بازخبر / آموزش یه نان خوشمزه که توی این روزا میتونه حال آدمو حسابی عوض کنه

 

مواد لازم :

تخم مرغ۲ عدد ارد برنج۱/۲ پیمانه ارد گندمنصف پیمانه شکرنصف لیوان شیر۱/۳ لیوان ماست۲ قاشق غذاخوری گلاب۱ قاشق غذاخوری بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری وانیلنصف قاشق چایخوری روغن مایعمقدار کافی زعفران دمکرده۱ قاشق غذاخوری

 

مرحله اول تهیه نان کماج (کلوبیج):
ابتدا در مرحله اول برای تهیه شیرینی کماج، ۲ عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و ان را با نصف لیوان شکر و وانیل مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا شکر در تخم مرغ کاملا حل شود و مایعی یکدست حاصل شود.

 

مرحله دوم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله، ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱/۳ لیوان شیر و ۱ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق زعفران دمکرده را به ظرف حاوی تخم مرغ و شکر در مرحله قبل اضافه می کنیم و انها را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا حل شوند.

 

مرحله سوم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله، نصف پیمانه ارد گندم و نصف پیمانه ارد برنج را الک می کنیم و به ان بکینگ پودر اضافه می کنیم. سپس ارد الک شده و بکینگ پودر را کم کم به مواد مرحله قبل یعنی تخم مرغ و شکر و شیر و ماست و گلاب و زعفران اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا یک مایه یک دست و بدون گلوله شدن ارد به دست اید. اکنون مایه کماج ما اماده است و فقط باید ان را در تابه و در روغن مایع سرخ کرد.

 

مرحله چهارم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله، کف یک تابه بزرگ و نچسب را کمی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا روغن خوب داغ شود ، سپس مایه کماج اماده شده در مرحله قبل را در تابه می ریزیم و تابه را با دست تکان می دهیم تا مایه کماج بطور یکنواخت در تابه پخش شود. سپس زیر شعله گاز را ملایم می کنیم و در تابه را می بندیم و اجازه می دهیم تا کماج بپزد و خودش را بگیرد.سپس وقتی یک طرف کماج پخت ان را زیر و رو می کنیم تا طرف دیگر ان نیز بپزد. (تقریبا ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا کماج بپزد).

 

مرحله پنجم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله ، وقتی نان کماج اماده شد و پخت ان را از تابه بیرون می اوریم و ان را در ظرف مناسب قرار می دهیم و برش می زنیم . این نان را بعد از سرد شدن در صورت تمایل با مواد دلخواه مانند پودر نارگیل و مغز گردو و….تزیین می کنیم و ان را برای عصرانه با چای و یا قهوه و یا برای صبحانه همراه با کره و عسل و پنیر میل می کنیم. نوش جان.

 

برگرفته از سایت بازکوکی

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *