قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

وضعیت اضطراری در شرق استرالیا/ نخست وزیر مجبور به فرار شد

در پی آتش‌سوزی گسترده، در استان نیوساوت‌ولز در ساحل شرقی استرالیا، به مدت یک هفته وضعیت اضطراری اعلام شد. نخست وزیر استرالیا هم در پی انتقادات و مواخذه مردم، مجبور به فرار از مناطق حادثه دیده شد.

 بازخبر / نخست‌وزیر ایالت نیوساوت ویلز در جنوب شرق استرالیا در پی احتمال شدت گرفتن آتش سوزی‌ها، وضعیت اضطراری یک هفته‌ای را در این ایالت به مورد اجرا می‌گذارد.

پیش بینی شده که در آخر هفته این ایالت شاهد افزایش دما و وزش بادهای شدید باشد که این وضعیت می‌تواند منجر به “وقوع آتش سوزی‌های به شدت خطرناک و گسترده” شود.

وضعیت اضطراری از فردا صبح (جمعه ۳ ژانویه) آغاز و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

عملکرد اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در رویاروی با آتش سوزی و کمک به مردم با انتقاداتی روبرو شده است. بطوری که او مجبور شد دیدارش را از یکی از این مناطق کوتاه کند به این دلیل که مورد مواخذه مردم محلی قرار گرفت.

مردم محلی گفته‌اند که دیگر به او رای نخواهند داد

به گفته مقامات محلی حداقل هفت نفر در شب سال نو در ایالت ولز نیوساوت ولز جان باختند که یکی از آنها یک آتش‌نشان داوطلب بوده است. یک نفر دیگر هنوز مفقود است.

نیروهای ارتش در حال آماده‌سازی برای خارج کردن حدود ۴ هزار نفری هستند که در ایالت ویکتوریا گرفتار آتش شده‌اند.

از ماه سپتامبر گذشته، آتش سوزی‌ها در استرالیا منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و تخریب بیش از ۱۲۰۰ خانه در ایالت‌های نیوساوت ولز و ویکتوریا شده است.

دست کم ۱۷ نفر هم تنها در آتش سوزی‌های هفته جاری ناپدید شده‌اند.

گفته شده که ذخیره مواد غذایی در برخی از شهرهای گرفتار آتش رو به اتمام است.

مقامات پیشتر از افرادی که در حال گذراندن تعطیلات سال نو هستند، درخواست کردند تا فورا منطقه توریستی به وسعت ۲۶۰ کیلومتر در سواحل نیوساوت ولز را قبل از روز شنبه ترک کنند.

اما خروج از محدود‌ه‌ای که مقامات استرالیا در آن وضعیت اضطراری اعلام کردند، آسان نیست. بسیاری از بزرگراه‌ها و جاده‌های به دلیل ادامه آتش‌سوزی یا سقوط درختان مسدود شدند.

در ایالت ویکتوریا، یک کشتی نیروی دریایی برای کمک و تخلیه مردم وارد سواحل شهر مالاکوتا در نزدیکی مرز نیوساوت ولز شده است.

قرار است این کشتی فردا حدود ۸۰۰ نفر را از مناطق گرفتار آتش خارج کند.

در مالاکوتا در ایالت ویکتوریا، که روز سه‌شنبه شاهد گریختن هزاران نفر از اهالی به ساحل برای فرار از آتش بود، پلیس با قایق ۱/۶ تن آب برای ساکنان آورده است.

هم‌زمان پلیس در سانبری واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غربی ملبورن به اهالی هشدار داده است ناحیه را ترک کنند.

دود آتش‌سوزی روز چهارشنبه از فاصله دو هزار کیلومتری در جزیره جنوبی نیوزیلند قابل مشاهده بود.

اداره آتش‌نشانی هشدار داد که ماموران نمی‌توانند در برخی نقاط دور افتاده نیوسات ولز به ساکنان دسترسی پیدا کنند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *