قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را استیضاح کرد/ کاخ سفید:شرم‌آور است

مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را استیضاح کرده است.

بازخبر / مجلس نمایندگان آمریکا ۲۷ آذر ماه رای به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، داد؛ در ادامه این روند به‌مانند دادگاهی در مجلس سنا برگزار خواهد شد و سناتورها باید تصمیم بگیرند قصد کنار گذاشتن آقای ترامپ را دارند یا نه.

دونالد ترامپ، ۴۵مین رئیس‌جمهوری آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس‌جمهوری‌ست که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس‌جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچ یک از آنها را از کار برکنار نکرد.

اتهام‌های ذکرشده علیه دونالد ترامپ در لایحه استیضاح عبارت هستند از «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره»؛ این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با دمکرات‌هاست تصویب شد.

این اتهام‌ها از یک سو مربوط می‌شود به این مسئله که رئیس‌جمهوری آمریکا اعطای یک کمک نظامی به اوکراین، یک کشور متحد خارجی را منوط به تحقیقات در مورد رقیب سیاسی‌اش، در آستانه انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ کرده بود.

در اتهام دوم یعنی «ممانعت از تحقیقات کنگره»، ترامپ متهم شده که هزاران سند و مدرک درخواستی را در جریان تحقیقات استیضاح در مجلس نمایندگان به قانون‌گذاران ارائه نکرده و مانع از بیان اظهارات مقام‌های دولت خود که اطلاعات دست اولی در پیوند با اوکراین داشتند، شده‌است.

همزمان با تحولات تازه، دونالد ترامپ، در جریان یک کارزار انتخاباتی در میشیگان، گفت دمکرات‌ها «در تلاش هستند تا رای داده شده از سوی ده‌ها میلیون آمریکایی میهن‌پرست را باطل کنند».اشاره ترامپ به آرایی‌ست که به پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ انجامید.

دونالد ترامپ افزوده است «به هر حال، آن‌قدر هم حس این که ما واقعا استیضاح شده‌ایم وجود ندارد».

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر روند تحقیقات استیضاح را به «تصفیه‌حساب سیاسی» مانند کرده بود و هیئت‌های مشغول تحقیقات در کنگره را نیز متهم کرده بود در یک «دادگاه نمایشی» مشغول شنیدن اظهارات شاهدان هستند.

در قوانین این کشور لایحه استیضاح به‌مانند «اعلام جرم» است. حال مابقی روند استیضاح که همچون روند یک دادگاه است، در مجلس صد نفره سنا آغاز خواهد شد.

جان رابرتس، قاضی ارشد آمریکا در این جلسات به‌مانند «قاضی» ناظر، روند استیضاح را اداره خواهد کرد. سناتورها به‌عنوان هیئت منصفه عمل خواهند کرد. تیم حقوقی دونالد ترامپ نیز به آن‌چه رد و بدل خواهد شد، واکنش نشان خواهد داد.

انتظار می‌رود جلسات سنا در این مورد در ماه ژانویه آغاز شود.

برای برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا به دو سوم آرای سناتورها نیاز است. از آن‌جایی که جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را در دست دارند، انتظار می‌رود آقای ترامپ تبرئه شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *