قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

استقبال رییس پارک فناوری مسکو از همکاری‌های مشترک فناورانه با ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و سرگئی تپلوف رییس پارک فناوری استروگینو مسکو دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه بیشتر با یکدیگر تاکید کردند.

 باز خبر,به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی عتف در این نشست با شرح پیشینه و توان پارک‌های علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی  را برای طرف روسی تبیین کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: روسیه و کشورهای آسیای میانه می‌توانند بازار خوبی برای محصولات فناورانه تولید شده از سوی شرکت‌های فناور ایران باشند.

وی به مفید بودن همکاری مشترک برای تهیه راهکار تقویت سرمایه‌گذاری روی ایده‌های دریافتی در پارک‌های فناوری دو کشور اشاره کرد و افزود: همانند همکاری دوجانبه برای ایجاد شرکت‌های مشترک فناور بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی و یکی از پارک‌های مهم قزاقستان می‌توان با پارک استروگینو نیز قراردادی مشابه امضا کرد.

تپلوف، رییس پارک فناوری استروگینو مسکو نیز  در این نشست با استقبال از همکاری‌های مشترک فناورانه به تفاهم‌نامه چندی پیش پارک فناوری استروگینو روسیه با پارک علم و فناوری گلستان اشاره کرد و گفت: با توانمندی‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری ایران بیشتر آشنا شده‌ایم و آماده همکاری ‌های روزافزون هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه استروگینو یکی از پردستاوردترین عرصه‌های پارک‌های فناوری روسیه و مسکو به شمار می‌رود، همکاری با طرف‌های ایرانی را بسیار ارزشمند خواند.

بر اساس این گزارش، پارک علم و فناوری استروگینو در سال ۲۰۰۷ با همکاری دولت روسیه راه‌اندازی شده و  با وجود نوپا بودن، دارای جایگاه قابل توجهی در عرصه فناوری‌های نو از جمله در بیوتکنولوژی، داروسازی، رادیوالکترونیک، نرم‌افزاری و هولوگرافیک است و در این مجموعه شش پارک دولتی و ۲۰ پارک غیردولتی فعالیت می‌کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *