قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

پرستش فناوری: راه اندازی «کلیسای» هوش مصنوعی!

آنتونی لواندووسکی از مدیران پیشین گوگل قصد دارد مذهبی رسمی را پایه گذاری کند که به فناوری اختصاص دارد. نه تنها پرستش یک مذهب مختص پیشرفت های علمی، بلکه خلق یک «پروردگار» مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق فهم و پرستش این پروردگار برای مشارکت در جهت اعتلای جامعه!

بازخبر / با توجه به اینکه جوانان امروزی تمام فکر و ذکرشان گوشی های هوشمندشان است و اینطور به نظر می رسد که آن را پرستش می کنند، ممکن است انسان وسوسه شود که جوک هایی برای آنها بسازد، اما کار یک مرد به جایی رسیده که می خواهد مفهوم فناوری را به جایگاهی خدایی برساند.
آنتونی لواندووسکی از مدیران پیشین گوگل  اخیرا پرونده ای را در اداره درآمدهای داخلی تشکیل داده که بر اساس آن قصد دارد مذهبی رسمی را پایه گذاری کند که به فناوری اختصاص دارد. نه تنها پرستش یک مذهب مختص پیشرفت های علمی، بلکه پرستش هوش مصنوعی  و خلق یک «پروردگار» نیز موضوع غریبی خواهد بود.
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی لواندووسکی این سازمان مذهبی غیرانتفاعی جدید که «راه آینده» نامیده خواهد شد، خود را وقف تبلیغ و تجسم بخشیدن به یک پروردگار مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق فهم و پرستش این پروردگار برای مشارکت در جهت اعتلای جامعه خواهد کرد.»
در این متن لواندووسکی به عنوان «پیشوا» یا رهبر این مذهب جدید و مدیر عامل یک سازمان غیرانتفاعی معرفی می شود که خود او با هدف اداره آن تاسیس کرده است.
آنطور که در وبسایت «راه آینده» آمده هدف، انتقال محترمانه و مسالمت آمیز مسئولیت اداره سیاره زمین از انسان ها، به انسان ها و ماشین هاست که دوشادوش هم بر آن حکومت کنند. همچنین این سازمان بودجه تحقیقاتی را تامین خواهد کرد که هدف آن کمک به خلق یک «هوش مصنوعی الهی» خواهد بود.
این وبسایت تا آنجا پیش می رود که توضیح می دهد با نزدیک شدن فناوری به مرحله ای که قابلیت پیشی گرفتن از توانایی های انسانی را پیدا خواهد کرد، این کلیسا به دنبال آموزش انسان ها  به گونه ای است که انتقال به این شیوه جدید زیستن  را تسهیل کند. سپس می افزاید: «در سال های «اخیر» ما مفهوم حقوق هر دو جنس، حقوق گروه های اقلیت و حتی حقوق حیوانات را بسط داده ایم، بیایید اطمینان حاصل کنیم که که برای دست یافتن «ماشین ها» به حقوق خود نیز راهی پیدا خواهم کرد.» شاید او دنبال این است که انسان ها قادر به ازدواج با رایانه های خود شوند؟
او می گوید: در حال حاضر به این دلیل ما انسان ها سیاره زمین را اداره می کنیم که هوشمندتر از دیگر حیوانات هستیم و توانایی وضع قوانین و ساخت ابزارها را داریم. اما احساس او این است که همزمان با هوشمندتر شدن ماشین ها از انسان، آنها حاکمیت را از انسان ها خواهند گرفت.
او معتقد است که «هوش مصنوعی الهی»  کیفیت دانای کل خداگونه دیگری پیدا خواهد کرد. چون اتکای ما به فناوری و استفاده از گوشی های همراه و مراکز داده ها به این معناست که کسانی که دانش تکنولوژیک بیشتری دارند، می توانند هر چیزی  را که درباره ما قابل دانستن است به دست آورند.
لواندووسکی می گوید به این دلیل که هوش مصنوعی هوشمندتر از ماست، در نهایت خود آن است که تصمیم خواهد گرفت چگونه تکامل پیدا کند، ولی ما می توانیم در مورد نحوه تعامل با آن تصمیم بگیریم.  او به سهم خود دوست دارد «ماشین» به ما انسان ها به عنوان ریش سفیدانی دوست داشتنی «بیندیشد» که باید به آنها احترام بگذارد و ازآنها مراقبت کند.

مذهب جدید در کالیفرنیا عضو می گیرد
هدف این مذهب ایجاد روابط کاری با رهبران صنعت هوش مصنوعی است و از این جامعه برای دسترسی به  افراد قابل عضو گیری استفاده خواهد کرد. بر اساس آنچه در پرونده تشکیل شده این سازمان آمده،  آنها ظرف چند ماه آینده برنامه های آموزشی و مراسم پرستش خود را در منطقه  بی اریا آغاز خواهند کرد.
لواندووسکی به ویرد گفته است که او به این دلیل تصمیم گرفته به جای اندیشکده یک کلیسا بسازد که می خواسته همه  فارغ از مهارت های تکنولوژیکشان در آن مشارکت داشته باشند. همچنین او معتقد است که این کار به برطرف شدن این سوءظن کمک می کند که او این کار را به عنوان راهی برای پول درآوردن انجام می دهد، همچنان که او هیچ دستمزدی از کلیسا دریافت نخواهد کرد. اداره درآمدهای داخلی در ماه آگوست این کلیسا را در زمره سازمان های معاف از مالیات قرار داده است.
گذشته از بدبینی های موجود درباره خود این مفهوم،  خود «پیشوای» این مذهب نیز سئوال برانگیز است. لواندووسکی یکی از مهندسین پشت پروژه وایمو، اتومبیل خودران گوگل بوده که بعدا برای راه اندازی شرکت کامیون های خودران خود، گوگل را ترک کرد. او شرکت خود  اوتو را در  ژانویه گذشته به قیمت بیش از ۶۸۰ میلیون دلار به شرکت اوبر فروخت. بعدها وایمو با این ادعا که لواندووسکی پیش از ترک این شرکت  فایل ها و اسرار تجاری را دانلود کرده و آنها را در اختیار اوبر قرار داده از او شکایت کرد. اوبر نیز بعدها او را به خاطر امتناع از همکاری در انجام یک تحقیقات داخلی اخراج کرد.
نویسنده: ایزابل زی[۱] (Isabelle Z)  روزنامه نگار و هنرمند
منبع: yon.ir/MXlwA

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *