قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

درخواست ضدایرانی آمریکا از چین

وزیر خارجه آمریکا از امیدواری کشورش برای همکاری با چین در زمینه تحریم ها علیه ایران خبر داد.

بازخبر /  وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری همراه با مقامات بلندپایه حزب کمونیست و دولت چین خواستار همکاری پکن و واشنگتن در رابطه با تحریم‌ها علیه ایران شد.

مایک پومپئو در این نشست خبری گفت: «ما امیدوار به همکاری با دولت چین و شرکت‌های چینی حوزه انرژی چین در زمینه تحریم ها هستیم. رساندن درآمد نفتی ایران به صفر از مولفه‌های مهم این کارزار است و ما امروز در این باره [با مقامات چین] گفت‌وگو کردیم.»

به دنبال خروج آمریکا از برجام، ایالات متحده تمامی تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را از روز دوشنبه گذشته به اجرا گذاشت. واشنگتن در این مرحله نفت ایران را هدف قرار داده و تاکید داشته که می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

با این حال آمریکا در ابتدای دور دوم تحریم‌ها برای هشت کشور معافیت قائل شد تا بتوانند به صورت موقت به خرید نفت از ایران ادامه بدهند. این کشورها عبارتند از چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفته بود که با اعطای معافیت موقت به این هشت کشور مانع جهش قیمت نفت شده است و او نمی‌خواهد با سیاست‌های خود به بهای نفت دامن بزند.

بر اساس متنی که وزارت خارجه آمریکا در وبسایت خود منتشر کرده، یانگ جیچی، رئیس سیاست خارجی حزب کمونیست چین، در این نشست خبری تاکید کرده که پکن خواستار مدیریت مناسب شرایط در خاورمیانه و به ویژه مسائل مرتبط با ایران است و آن را بسیار مهم می‌داند.

وی همچنین گفت که همچنان ضرورت دارد توافق هسته‌ای با ایران اجرا شود و بر آن نظارت وجود داشته باشد و طرفین باید برای برقراری صلح و ثبات در منطقه با هم همکاری کنند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *