قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
خبرگزاری رویترز:

برخلاف گزارش‌های پیشین، هند همچنان خریدار نفت ایران است

رویترز، از قول منبعی آگاه در صنعت نفت، نوشت که هند می‌خواهد در ماه نوامبر، موعد برگشت تحریم‌ها، از ایران ۹ میلیون بشکه نفت بخرد.

 بازخبر / خبرگزاری رویترز جمعه شب در گزارشی به نقل از «منابع» خود از خرید ۹ میلیون بشکه‌ای نفت از ایران توسط هند خبر داد. دو منبع به رویترز گفته‌اند که هند در ماه نوامبر، سرآغاز تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، هم مشتری نفت خام است.

خبرگزاری بلومبرگ روز سوم مهرماه گزارش داده بود که هند، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران، برای ماه نوامبر، حدود آبان‌ماه، قصد خرید هیچ محموله نفتی از ایران را ندارد.

بلومبرگ از قول مقامات صنعتی و رسمی نوشته بود که هنوز معلوم نیست برنامه چین برای خرید نفت ایران چیست، اما در مورد هند، دو پالایشگاه بزرگ دولتی «ایندین اویل»، «باهارات پترولیوم»، همچنین پالایشگاه‌های نایارا و مانگالور هیچ درخواستی برای خرید نفت ایران در ماه نوامبر نداده‌اند.

برخلاف این گزارش، حال رویترز به نقل از دو منبع که به نام‌شان اشاره نمی‌کند، می‌گوید که هند در ماه نوامبر ۹ میلیون بشکه از ایران خرید نفت خواهد داشت.

رویترز با اشاره به پالایشگاه‌هایی که بلومبرگ در گزارش خود نام برده بود نوشت: «پالایشگاه ایندین اویل شش میلیون بشکه و مانگالور در کنار یک شرکت دیگر سه میلیون بشکه خرید خواهد داشت».

این گزارش تازه، با گزارشی که پیشتر منتشر شده بود و حاکی از این بود که دولت هند به پالایشگاه‌های خود اجازه داده است که خرید نفت از ایران را ادامه دهند، هماهنگ است.

هند دومین مشتری نفتی ایران بعد از چین است و سال گذشته به طور متوسط روزانه ۵۷۷ هزار بشکه نفت از ایران خریده بود که برابر ۲۷ درصد از کل صادرات نفت خام ایران بود.

همزمان با انتشار این خبر، گزارش هایی درباره بررسی اعطای معافیت موردی از تحریم‌ها برای بعضی مشتریان نفت ایران در دولت آمریکا منتشر شده است.

آمریکا این معافیت‌ها را به شرطی به کشورهای دیگر می‌دهد که آنها نشان دهند خرید نفتشان از ایران به طور قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *