قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
در آخرین ساعات مهلت نهایی ‌ای‌اف‌سی به بدهکاران

سرخابی با تاج از خطر حذف گریخت!

روز گذشته آخرین مهلت ارسال مدارک باشگاه‌ها به‌ ای‌اف‌سی بود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با کسب اطمینان از تسویه‌حساب باشگاه‌های بدهکار با طلبکاران نسبت به صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کند.

بازخبر / روز گذشته آخرین مهلت ارسال مدارک باشگاه‌ها به‌ ای‌اف‌سی بود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با کسب اطمینان از تسویه‌حساب باشگاه‌های بدهکار با طلبکاران نسبت به صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کند.

باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال که با انبوهی از بدهی‌های انباشته شده در ۲ دهه اخیر مواجه هستند، بیش از دیگر باشگاه‌های ایرانی در معرض خطر حذف و عدم دریافت مجوز حرفه‌ای قرار داشتند و همین مسئله باعث نگرانی هواداران پرشمار آن‌ها و مسئولان ورزش کشور شده بود. این را می‌شد از تکاپوی وزارت ورزش‌نشینان تا مسئولان فدراسیون فوتبال فهمید و تلاش عملی آن‌ها را هم به خوبی رصد کرد. این تلاش‌ها تا ساعت‌های پایانی اولتیماتوم ‌ای‌اف‌سی ادامه داشت، به‌طوری که روز گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین ساعات مهلت نمایندگان فوتبال ایران جهت ارایه مستندات مالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا‌، شخصا با طلبکاران پرسپولیس و استقلال وارد مذاکره شد. به گزارش ورزش سه، پس از آن‌که تلاش‌های مسئولان ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال برای جلب رضایت تعداد اندکی از طلبکاران از جمله علی دایی به نتیجه نرسید، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شخصا با نفرات باقی‌مانده در این ۲ فهرست وارد مذاکره شد. گویا مذاکرات تاج با اکثر طلبکاران باقی‌مانده روند خوبی داشته و آن‌ها پس از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس فدراسیون راضی شدند جهت توافق نهایی به ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال مراجعه کنند و عصر دیروز شاهد حضور محمد‌امین آرام‌طبع در باشگاه پرسپولیس بودیم‌ که مدافع چپ سابق پرسپولیس برای دریافت مطالبات خود از این باشگاه زودتر از ۲ طلبکار دیگر به توافق رسید و چک خود را دریافت کرد.

همامی دروازه‌بان سابق پرسپولیس هم با این‌که تاکید داشت از او انتظار فردین‌بازی نداشته باشند، گویا در ساعات پایانی با پرسپولیسی‌ها به توافق رسید و تنها شاکی و طلبکار باقی‌مانده علی دایی بود که به‌ گفته گرشاسبی امروز طلب ۲ میلیاردی او هم پرداخت خواهد شد تا پرونده طلبکاران عمده پرسپولیس و موانع دریافت مجوز حرفه‌ای بسته شود. این درحالی است که میثاق معمارزاده دروازه‌بان سابق پرسپولیس هم جزو طلبکاران باشگاه است اما تا این لحظه کسی با او تماس نگرفته و ظاهرا او جزو شاکیان مشمول اولتیماتوم ‌ای‌اف‌سی نبوده است! البته با وجود ورود و دخالت تاج برای حل معضل طلبکاران سرخابی، روز گذشته خبر عجیبی روی خروجی‌ها رفت که فوتبال‌دوستان را شوکه کرد. در‌حالی که همه نگران گذشت زمان و از دست رفتن وقت پرسپولیس برای تسویه‌حساب با ۳ طلبکار عمده داخلی‌اش بودند، خبر رسید حمیدرضا گرشاسبی سرپرست این باشگاه در‌ جشنی برای سالگرد ۱۶‌ شهریور ۵۲ که برد تاریخی سرخ‌ها مقابل استقلال با ثبت ۶ گل رقم خورده‌، شرکت کرده است!

هرچه پرسپولیسی‌ها دلشوره داشتند و نگران پایان مهلت ‌ای‌اف‌سی برای جلب رضایت طلبکارانشان بودند، در اردوی آبی خبری از استرس نبود چرا‌که آن‌ها چند روز پیش با عمده طلبکاران حقیقی‌شان به توافق رسیده و تسویه‌حساب کرده بودند. البته این به معنای صفر شدن بدهی استقلال نیست، چرا‌که هنوز افراد حقوقی و چند طلبکار حقیقی با استقلالی‌ها برای تسویه‌حساب مذاکره‌ای نکردند و پرونده آن‌ها کماکان باز است، البته بدون شکایت. آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، اداره مالیات و دارایی و حنیف عمران‌زاده بازیکن سابق استقلال با طلب چند میلیاردی، از عمده طلبکاران باشگاه هستند که هنوز شکایتی را علیه آبی‌ها طرح نکرده‌اند و از این‌رو فعلا شامل اولتیماتوم ‌ای‌اف‌سی نمی‌شوند اما این طلبکاران هر لحظه با طرح شکایت می‌توانند دردسر تازه‌ای برای آبی‌ها ایجاد کنند. به این طلبکاران داخلی اگر پروپیچ و یازالده گومز را هم اضافه کنیم که پرونده شکایت‌شان در فیفا علیه استقلال باز است، باید گفت آبی‌ها حتی در صورت دریافت مجوز حرفه‌ای، با موج جدید بحران بدهی مواجه هستند. موجی که شاید باعث حذف استقلال در فصل‌های آتی لیگ قهرمانان شود.

خراسان

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *