جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

اعلام اسامی دو قاضی مفسد

سخنگوی قوه قضاییه روز یکشنبه روند بررسی پرونده های مختلف و پرحاشیه قضایی را برای خبرنگاران تشریح کرد.

بازخبر /  سخنگوی قوه قضاییه روز یکشنبه روند بررسی پرونده های مختلف و پرحاشیه قضایی را برای خبرنگاران تشریح کرد.

گزیده سخنان اژه ای در نشست خبری با خبرنگاران به شرح ذیل است:

* گزارشی تهیه شده است و در آن ۳۱۱ نفر از افرادی که با فساد مالی محکوم به اعدام، حبس ابد یا حبس شده اند، در آن آمده است و می توان آن را در اختیار رسانه ها قرار داد.
* ۶ نفر محکوم به اعدام به عنوان مفسدفی الارض شده بودند که دو نفر اعتراض کردند و حکم نقض شد از چهار نفر دیگر یک نفر اجرا شده است و دو نفر هم درخواستی داشته اند که در حال بررسی است.

* یک نفر به ۲۵ سال و ۳ نفر حبس ابد و ۱۴ نفر به ۲۰سال حبس محکوم شده اند.
* در این لیست ۹۵ نفر ۱۵ تا ۲۰ سال حبس، ۳۶ نفر ۱۰ تا ۱۵ سال حبس، ۱۲۴ نفر تا یک‌سال محکوم شده اند و ۵۴ نفر انفصال دائم و ۹۳ نفر انفصال موقت داشته اند. ۹ نفر تبعید شده اند و ۷۰ نفر به شلاق محکوم شده اند.
* رئیس شعبه دادگاه کیفری اصفهان محمود سعادت فرزند حسینعلی به اتهام فساد اخلاقی به سلب صلاحیت و انفصال دائم محکوم شد و ۲۲ مردادماه قطعی شد.

* مجید شکاری رئیس ۱۰۲۴ دادگاه کیفری دو تهران به اتهام اخذ رشوه محکوم به سلب صلاحیت قضایی شد.
* زمانی که مه افرید خسروی دستگیر شد حدود ۲۹۰۰میلیارد بدهی داشت و کل این مال به بیت المال برگشت و ۶۲۵ میلیارد تومان هم جزای نقدی گرفته شد و افراد دیگری هم در این پرونده که ۱۰۱ مورد حکمشان قطعی شده بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از آنها وصول شده و چند میلیارد هم جریمه شده اند.
* ۲ وکیل مشایی در تاریخ ۳ شهریور به فرد جدیدی وکالت دادند تا آنها را از وکالت مشایی عزل کند.

* دیروز دادگاه رئیس دفتر رئیس جمهور سابق بود و قرار بود صبح ساعت ۹ در دادگاه حاضر شود و صبح اول وقت مردی مراجعه می کند و می گوید من وکالت دارم و آمده ام که بگویم این دو نفر از وکالت عزل شده‌اند و مشایی هم آن دو نفر را طی نامه‌ای عزل می‌کند.
* حسینی و حیدری دو وکیل مشایی در ۳ شهریور به این آقای جدید وکالت دادند تا عزل خودشان و وکالت وکیل جدید را اعلام کند.
* بخش قابل توجهی از اموال بابک زنجانی شناسایی و ضبط شد و در اختیار وزارت نفت قرار گرفت. زنجانی وکالتی داده است تا طلب‌هایی که دارد وصول شود.

* در خصوص برخی پرونده های ارزی و سکه اخیر پرونده دیگری که این هفته به دادگاه ارسال می شود و قرار محرمیت صادر شده است پرونده وحید مظلومین فرزند حبیب الله است که متهم اصلی پرونده است و ۱۸ متهم دیکر در این پرونده هستند و برای سرشاخه‌ها مجازات مفسد فی الارض برایشان درخواست شده است.
* این فرد سال ۹۱ دستگیر شد و به عنوان مفسدفی الارض هم برای او درخواست مجازات شد اما حراست بانک مرکزی گفت که وی همه کارهایش با دستور و زیر نظر ما بوده است اما وی کارهایش را ادامه داده است. او همان کسی است که نیروی انتظامی از وی به عنوان سلطان سکه و دو تن سکه نام برده است.

* محمداسماعیل قاسمی معروف به محمدسالم نفر دیگر است که او هم آن زمان دستگیر شد.
* محمدرضا مظلومین هم امسال دستگیر و سالار آقاخان هم دستگیر شد که اینبار تحت حمایت بودن اقدامات مجرمانه تحت نظر بانک مرکزی از آنها پذیرفته نشد.
* محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در رابطه با مسایل مدرسه فیضیه قم و تهدید مداح دعای عرفه گفت: توهین به مقامات نیاز به شکایت خصوصی ندارد و تهدید هم حتما جرم است. در هر دو مورد تهران و قم مدعی العموم وارد شد و اگر لازم باشد کسی احضار شود خواهد شد.

* فردی که در فیلم فضای مجازی متعرض نیروی انتظامی شده دستگیر نشده است البته حکم جلب صادر شده است.
* در مورد احمد عراقچی هنوز کیفر خواست صادر نشده است و زمانیکه کیفرخواست صادر شود به دادگاه فرستاده میشود و دادگاه ایشان هم مثل سایرین علنی برگزار خواهد شد.
* بخشی از چیزهایی که درباره حصر شایعه شده، قطعا درست نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و مانند سابق است، بخشی از گشایش‌ها نسبت به بستگان نزدیک محصورین به وجود آمده بود که مال اخیر نیست.برخی ملاقات‌ها با بستگان موضوع تازه ای نیست و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است.

* در مورد اینکه احمدی نژاد در صحبت های اخیر خود توهین کرده و ضربه به نظام زده است موافق هستم. هنوز برای رسیدگی به این پرونده باید صبر کرد و اجازه دهید این زمان محرمانه بماند.
* برای ۵ نفر از متهمان پرونده محیط زیست کیفرخواست صادر شده است و پرونده بقیه افراد در حال رسیدگی است و موضوع پرونده انها امنیتی است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *