جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

کاهش نگرش منفی آمریکایی‌ها به ایران

نظرسنجی رویترز نشان می دهد آمریکایی‌ها نسبت به سه سال پیش ایران را کمتر یک تهدید امنیتی جدی می دانند.

بازخبر /  خبرگزاری رویترز می‌گوید در یک نظرسنجی که ماه گذشته اجرا کرده آمریکایی‌ها نسبت به سه سال پیش ایران را کمتر یک تهدید امنیتی جدی دانسته‌اند و در عوض روسیه را بیش از پیش تهدید علیه خود محسوب می‌کنند.

در این نظرسنجی که رویترز آن را یک بار در بهار سال ۲۰۱۵ و برای بار دوم در ماه ژوئیه گذشته انجام داده بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و نظر خود را در حوزهای تهدید فوری و جدی، تهدید متوسط یا عدم اطمینان؛ تهدید کم و فقدان تهدید ارایه کرده‌اند.

آن طور که نمودارهای نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد از ۳۲۷۵ شرکت‌کننده در نظرسنجی بهار ۲۰۱۵ حدود ۳۰ درصد ایران را یک تهدید فوری برای آمریکا ارزیابی کرده بودند در حالی که نمودار این نظرسنجی (از ۴۴۷۱ نفر) در ماه گذشته میلادی به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

در عوض درصد آنهایی که در سال ۲۰۱۵ ایران را تهدیدی متوسط تلقی می‌کردند از ۱۷.۷ درصد به ۲۰.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۵ ایران را هرگز تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌کردند افزایش یافته و از ۴ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۷ درصد در سال جاری میلادی رسیده است.

به گزارش بی بی سی، نتایج دو نظرسنجی رویترز از آن لحاظ می‌تواند حائز اهمیت تلقی شود که در بازه زمانی امضای توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ (در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما) و اکنون پس از خروج آمریکا از این توافق نامه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ روی داده است؛ دوره ای که بر شدت تبلیغات رسانه های آمریکایی علیه ایران به شدت افزوده شده است.

همزمان نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد مردم آمریکا در سه سال گذشته نسبت به روسیه بدبین‌تر شده اند و اکنون این کشور را بیشتر از پیش تهدیدی علیه خود محسوب می‌کنند.

پرونده ادعایی هم‌دستی میان ستاد دونالد ترامپ و مسکو که در دو سال گذشته همواره در صدر اخبار آمریکا بوده و هم اکنون هم نخستین دادگاه رسمی مرتبط با آن در جریان است و پل منافارت، رئیس سابق ستاد ترامپ در آن متهم ردیف اول است، می‌تواند از علل افزایش بدبینی مردم آمریکا به روسیه محسوب شود؛ به خصوص که دونالد ترامپ در توئیتی درباره تماس و دیدار پسرش با یک وکیل روس در ژوئن ۲۰۱۶ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اعترافی جنجال برانگیز کرد.

به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ در یک پست توییتری خبر این دیدار و تماس را تایید کرده است. او نوشته است: «موضوع این دیدار بر سر کسب اطلاعات درباره رقیب انتخاباتی(هیلاری کلینتون) بود، موضوعی که در سیاست پدیده‌ای عادی است. به هر حال که این تماس نتیجه‌ای هم به همراه نداشت.»

ترامپ در عین حال مدعی شد که از این تماس بی اطلاع بوده است. این در حالی است که مفسران در آمریکا بر این باورند که پست توییتری ترامپ در واکنش به مقاله‌ای بوده که از سوی “واشنگتن پست” منتشر شده است.

“واشنگتن پست” در مقاله‌ای پیرامون تماس‌های احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسی، به مضمون یکی از گفت‌وگوهای محرمانه ترامپ اشاره کرده است. گفته شده است که ترامپ در این گفت‌وگو درباره پیامدهای حقوقی احتمالی تماس پسر خود با وکیل روس پرسیده است. ترامپ گزارش این روزنامه را سراپا دروغ خوانده و تکذیب کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *