قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

دهن کجی ترکیه و چین به آمریکا/ نفت ایران خریدار دارد

ترامپ و دولت آمریکا سعی دارند به هر شکل شده ایران را تحت فشار بگذارند و در آخرین اقدام آمریکایی ها تحریم های نفتی است که می خواهند علیه ایران اعمال کنند که با واکنش های مختلفی مواجه شد و روحانی با اقتدار پاسخ ترامپ را داد.

بازخبر / از سوی دیگر وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود در باکو ضمن اعلام مخالفت کشورش با تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: ترکیه خود را موظف به پیروی از تحریم های یکجانبه کشورها نمی داند و تنها تحریم های شورای امنیت ملل متحد را معتبر و لازم الاجرا می داند.
به گزارش افکارنیوز، چاووش اوغلو با اشاره به اینکه کشورش از ایران، آذربایجان، روسیه و عراق نفت و گاز وارد می‌کند افزود کسری واردات انرژی از ایران برای کشورش قابل جبران نیست و از این رو ترکیه به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
دولت ترکیه در نظر دارد در همکاری با کشورهایی چون روسیه، چین و ایران معاملات غیردلاری را توسعه دهد.
اما از سوی دیگر آمریکایی ها به ترکیه سفر کرده اند تا مسئولان ترک را راضی کنند ایران را تحت فشار قرار دهند اما سخنان وزیر خارجه ترکیه نشان از دهن کجی ترکیه به آمریکا دارد زیرا ترکها به خوبی می دانند که نیاز مبرمی به نفت و گاز ایران دارند.
از سوی دیگر چینی ها نیز نه تنها قصد تحریم ایران را ندارند بلکه بر اساس گزارشات چین حتی در دو ماه گذشته واردات نفت خود از ایران را ۱۰ درصد افزایش داده و به نظر می رسد جنگ تجاری ترامپ علیه چین ، این کشور را به ادامه خرید نفت از ایران مصمم‌تر کرده است و تحریم نفتی ایران به برگ برنده ای برای دولت پکن به منظور امتیازگیری از دولت واشنگتن در مذاکرات تجاری دو کشور شده است.
“دِرِک سیسورز” تحلیلگر موسسه اینترپرایز آمریکا در تحلیل رفتار چین به سی ان بی سی گفت: حالا که جنگ تجاری بر روابط تجاری آمریکا و چین سایه افکن شده چرا دولت چین باید از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی کند!
او در عین حال افزود: چینی‌ها دنبال امتیاز هستند اگر ما به آنها بگوییم تعرفه‌های تجاری روی واردات کالاهای چینی به آمریکا را در ازای پیوستن چین به تحریم‌های نفتی ایران لغو می‌کنیم، آنها ممکن است در کسری از ثانیه خرید نفت از ایران را متوقف کنند.
به نظر می رسد سیاست ترامپ و آمریکا برای تحت فشار قرار گذاشتن ایران با شکست مواجه شده زیرا سردمداران کاخ سفید از سویی جنگ اقتصادی با دیگر کشور ها به راه انداخته اند و از سوی دیگر میخواهند همان کشورها برای تحت فشار قرار دادن ایران و اعمال تحریم با آمریکا همراهی کنند.
این در حالی است که مقامات دیگر کشورها در اولین تصمیم گیری خود به منافع کشورشان و مردمشان فکر می کنند و حالا آمریکا با تصمیم گیری های خود و سیاست های غلط بیشتر از هر زمان دیگری در جهان در حال منزوی شدن است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *