قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

داریوش سجادی: آقای ترامپ! پوزه بند ببندید!

اظهارات گستاخانه شب گذشته دونالد ترامپ و همچنین مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ایران باعث واکنش گسترده کارشناسان داخل و خارج از کشور شده است.

بازخبر /  اظهارات گستاخانه شب گذشته دونالد ترامپ و همچنین مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ایران باعث واکنش گسترده کارشناسان داخل و خارج از کشور شده است.

علی علیزاده، کارشناس سابق شبکه بی بی سی فارسی در این خصوص نوشت: تهدید ترامپ رسما توخالی است. دقیقا یکسال پیش هم میگفت آتش و‌خشمی بر سر کره میریزد که جهان قبلا تجربه نکرده. اما رهبر کره نترسید و متقابلا تهدید کرد. در نهایت ترامپ عقب رفت، بلوفش رسوا شد و‌ با دیدار نمایشیش قبل خلع سلاح، به کره مشروعیت داد و از انزوا درش آورد. نوبت غرش ایران است.

وی در ادامه نوشته است: ترامپ گفته آمریکا «دیگر» آن کشوری نیست که تهدیدهای ایران را تحمل کند. یعنی آمریکا دیگر تحقیر نمیشود. انگار پیام را ملتی ضعیف رو به ملتی قویتر نوشته. اعتراف به تحقیری که این سالها ایران تحمیل کرده و رنجی که آمریکا برده. همین یک‌ اعتراف بعنوان سند اقتدار و ابهت ملت ایران کافیست.

داریوش سجادی، کارشناس مسائل سیاسی مقیم آمریکا و مشاور سابق مهدی کروبی هم در خصوص اظهرات مداخله جویانه ترامپ و پومپئو در خصوص نظام جمهوری اسلامی نوشت:

«آقای ترامپ! من از مخالفان رئیس جمهور ایرانم و طی ۵ سال گذشته به تناوب انتقادات خود را نسبت به عملکرد ایشان ابراز داشته ام. کمااینکه یکی از انتقادات اصلی ام، ساده اندیش بودن ایشان در مذاکره با شما آمریکائیان بود و همواره من و امثال من به ایشان گوشزد می کردیم که دولتمردان آمریکائی ارزنی قابل اعتماد نیستند که خوشبختانه  افسار گسیختگی جنابعالی حرف امثال بنده را اثبات کرد.

آقای ترامپ! من از مخالفان جدی جنابعالی نیز بوده و شخصا ارزنی برای جنابعالی شان ریاست جمهوری قائل نیستم اما تا آن اندازه شعور دارم تا به احترام رای اکثریت مردم آمریکا به منتخب ایشان در قامت سخنگوی ملت آمریکا احترام بگذارم و همین توقع هم از شما دارم.

من و امثال من همان اندازه که منتقد و مخالف رئیس جمهور روحانی هستیم اما به احترام رای اکثریت ملت ایران ایشان را در قامت نماینده قاطبه ایرانیان برسمیت می شناسیم و بر همین منوال به جنابعالی اجازه نمی دهیم با منتخب ملت ایران بد دهانی و بد سگالی کنید.

عالیجناب! اگر بجای آنکه وقت شریف تان را عمدتا صرف کثافت کاری با فاحشه گان پلی بوی کرده اید کمی وقت می گذاشتید با الفبای دنیای سیاست آشنا می شدید آنگاه می فهمیدید حرف زدن در دنیای سیاست آدابی دارد و اگر حرف زدن در این دنیا را بلد نیستید حرف نزدن را که بلدید!

این توصیه شامل وزیر خارجه تان نیز می گردد. به ایشان بگوئید آن چند صد نفر فسیلی که در لوس آنجلس پای حرف های شما نشستند و برایتان کف زدن نماینده ایران نیستند. مشتی ورشکسته به تقصیرند که در برزخ ایرانی ماندن و آمریکائی بودن سرگردان مانده اند.

به پمپئو بگوئید اگر مایل است در آمریکا با ایرانیان حرف بزند مخاطبش من و امثال بنده هستند در غیر این صورت یک پوزه بنده به ایشان هدیه کنید تا یاد بگیرد گاله دهانش را بقاعده باز کند.
ایرانیان را با حکام مرتجع خلیج فارس یکسان فرض نکنید که می توان دوشیدشان. این ملت بعد از انقلاب اسلامی شاخص حریت در جهان شده و چاره ای ندارید تا استقلال و حریت اش را برسمیت بشناسید تا موجودیت شما را برسمیت بشناسند.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *