قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

به وسعت خلیج فارس، ظرفیت گردشگری داریم

دکتر اشکان مختاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم، خلیل تختی نژاد، بیان کرد : رسانه و مطبوعات در خیلی از حل مشکلات کشور بسیار تاثیرگذار است، همچنین حل مشکلات در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز با کمک مطبوعات و رسانه امکان پذیر خواهد بود.

بازخبر / دکتر مختاری افزود : در استان هرمزگان به اندازه وسعت خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت گردشگری دارد ، همچنین در حوزه صنایع دستی بنده معتقد هستم کل سال روز صنایع دستی است، استان هرمزگان ۴۲ رشته در حوزه صنایع دستی دارد و از این تعداد ۱۱ مورد بیشترین استفاده را دارد و باتوجه به منویات رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، ما نیز اهداف بسیار خوبی در این حوزه داریم.

وی خاطرنشان کرد : صنایع دستی هرمزگان بسیار منحصربفرد است و ۱۷ اثر مهر اصلات ملی و ۳ اثر مهر اصلات جهانی گرفته است. از این موارد ۸ مورد ثبت ملی شده است از جمله لنج سازی که ثبت جهانی هم شده است. همچنین لباس محلی بندری هم یکی از بهترین صنایع دستی استان و ایران می باشد. و جالب است اشاره کنم در حال حاضر ۶۷۰۰۰ نفر مجوز تولید این لباس را دارا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد : در سال گذشته بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان صادرات صنایع دستی استان هرمزگان بوده است. لازم به ذکر است در چند کشور همسایه تولید کنندگان صنایع دستی در نمایشگاه ها شرکت داده شدند. وی گفت ؛ صنایع دستی هرمزگان باید به سوی کاربردی شده حرکت کند لذا در همین راستا مدرسی را از کشور چین دعوت کردیم و در جزیره قشم اقدام به اموزش حصیربافی نمود. همچنین بحث بسته بندی بسیار مهم است، لذا بسته بندی در فروش هر محصولی بخصوص صنایع دستی باعث رونق فروش خواهد شد. وی ادامه داد ؛ حمایت همه جانبه ای از مشاغل صنایع دستی روستایی خواهیم داشت، اعم از تسهیلات ارزان قیمت و خرید تضمینی از تولید کننده.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان افزود : استان هرمزگان بعنوان استان گردشگری دریایی معرفی شده است، جزایر زیبای استان هرمزگان پتانسیل فوق العاده جهت گردشگری را دارند.
به معاونت گردشگری تکلیف کردیم ؛ پروژه های نیمه کاره سریعا” به اتمام برسانند و سپس پروژه های بعدی شروع شود. همچنین اقدامات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در حال بررسی و اجرا خواهد بود، کما اینکه هم نظر محترم رهبری و ریاست جمهور و همچنین دکتر مونسان ریاست عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و دکتر همتی استاندار استاندار استان هرمزگان بر رونق گردشگری است و البته این مهم همکاری همه دستگاه های اجرایی را می‌طلبد. همچنین در حال حاضر حمایت کاملی را شناورهای بزرگ گردشگری خواهیم داشت و در همین راستا به دنبال رونق گردشگری دریایی خواهیم یود.

ایشان بیان کرد : موزه بزرگ خلیج فارس از بزرگترین و استانداردترین موزه های جنوب کشور است، لذا با ساماندهی اشیاء این موزه و اقدامات مهم در ساختار این موزه سعی بر راه اندازی بهتر این موزه خواهیم داشت، همچنین تورهای مجازی هم راه اندازی کرده ایم در نوع خود جالب بوده است. در ضمن به مجموعه داران بخش خصوصی نیز مجوز خواهیم داد.

دکتر مختاری گفت : توافقی با اداره کل راه و شهرسازی استان کردیم که واگذاری زمینهایی که گرفته شده و ساخته نشده چنانچه ساخت و سازی صورت نگرفته است سریعا” لغو مجوز شوند، چرا معتقد هستیم که زیرساخت‌های گردشگری باید سریعا” توسعه پیدا کند، همچنین نظارت جامعی را بر اقامتگاه ها، رستورانهای سنتی و بین راهی خواهیم داشت و همه را موظف خواهیم کرد که به بهترین نحو خدمات رسانی کنند.

وی اضافه کرد : در سال ۱۳۹۵ بیش از بیست آثار تاریخی را مرمت نمودیم در امسال نیز بیش از سی آثار فرهنگی را مرمت خواهیم کرد ، معبد هندوها بعنوان یک نماد فرهنگی و تاریخی در بندرعباس را زیر نظر کارشناسان و دفتر فنی مرمت خواهیم کرد. با دانشگاه هنر تهران هم تفاهم نامه ای منعقد خواهیم کرد در راستای مرمت و رنگ آمیزی معبد هندوها.

دکتر اشکان مختاری بیان کرد : سیاست کلی دکتر مونسان هم بر احیاء آثار فرهنگی و تاریخی است، در خصوص مرمت قلعه پرتقالی های جزیره هرمز نیز در دستور کار داریم و از همه سرمایه‌گذاران که در این حوزه فعال هستند در راستای رعایت اصول و مقررات میراث فرهنگی استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد : آمادگی همکاری با مالکان ابنیه های تاریخی هستیم و میتوانیم نیمی از هزینه مرمت را پرداخت نماییم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *