دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی !
استاندار هرمزگان تاکید کرد

ضرورت احصای سهم بندرعباس از پروژه انتقال آب خلیج‌فارس/ بکارگیری اقدامات لازم برای کنترل بحران آب در هرمزگان

استاندار هرمزگان، با بیان این‌که دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را جهت کنترل بحران آب در تابستان پیش‌رو بکار گیرند گفت: احصای سهم بندرعباس از پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خیلج‌فارس این شهرستان را از منابع دیگر بی‌نیاز می‌کند.

بازخبر /  از بندرعباس، فریدون همتی بعد از ظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان، با درخواست از صدا و سیما و رسانه‌های استان، اظهار‌ داشت: مهم‌ترین گامی که می‌توان در مدیریت مصرف آب در هرمزگان برداشت فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه میناب در خطبه‌های نماز جمعه در زمینه منابع آب گفت: این شیوه سخن راندن در این مقطع از زمان که با مشکلات عدیده‌ای در حوزه تامین منابع آب مواجه هستیم، به نوعی بنزین بر آتش ریختن است، خطیب جمعه میناب نیز بایستی از بیان مطالب تنش‌زا پرهیز کند.

وی در ادامه خطاب به مدیر شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت: شخصا با حضور در دفتر امام جمعه میناب، وی را نسبت به شرایط کنونی استان در حوزه کمبود آب و اقداماتی که برای مدیریت این بحران نیاز است، توجیه کنید.

استاندار هرمزگان در ادامه، مصوبه تعطیلی پنجشنبه‌ها را با هدف مدیریت، کمبود آب و انرژی دانست و تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز دستگاه‌های متولی با برگزاری جلسات توجیهی و افزایش آگاهی، این قشر از جامعه را بر مدیریت مصرف آب در این بخش ترغیب کنند.

همتی با تاکید بر رفع مشکل تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان سیریک بیان داشت: با کف‌شکنی چاه آب شرب شهر سیریک و اجاره چند چاه آب کشاورزی، برای تامین آب این منطقه اقدام شود.

استاندار هرمزگان، تامین منابع آب را هدف مشترک تمام دستگاه‌های استان دانست و افزود: مدیران استان توجه داشته باشند، با هم‌افزایی بیشتری در راستای تامین آب برای مدیریت بحران آب در تابستان پیش رو اقدام کنند.

وی با تاکید بر قطع آب شرب مورد استفاده در فضای سبز شهر بندرعباس تاکید کرد: شهردار بندرعباس مکلف است، برنامه قطع کامل آب شرب در آبیاری فضای سبز بندرعباس را ظرف یک هفته به استانداری ارائه دهد.

 وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز اجازه استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و مصارف غیر شرب را ندارند، در این زمینه البته نیازمند نظارت مداوم هستیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با گلایه از قوانین دست و پاگیر و بروکراسی موجود در تامین منابع، جهت تکمیل آب‌شیرین‌کن بندرعباس گفت: تلاش شود تا با تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست این آب‌شیرین‌کن مشکل تامین آب در تابستان ۹۷ کاهش یابد.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب با برنامه‌ریزی نسبت به تکمیل خط انتقال آب شرب به بندرخمیر اقدام کرده تا با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن شرکت سیمان خمیر، مازاد آب این آب‌شیرین‌کن را به میزان ۶ هزار متر مکعب وارد مدار شود.

همتی با اشاره به مخالفت‌های موجود در صدور آب‌شیرین‌کن‌های جدید در استان ادامه داد: نهایتا نگاه ما به این باشد تا مجوزهای جدید آب‌شیرین‌کن در استان در شرق استان صادر شود تا دغدغه‌های موجود در زمینه محیط‌ ‌‌زیست را مدیریت کنیم.

استاندار هرمزگان بر سرعت بخشیدن به واگذاری پساب تصفیه‌خانه بندرعباس به سرمایه‌گذار تاکید کرد و بیان داشت: شهرداری بندرعباس در این زمینه با سرعت بیشتری اقدام کند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از تامین برق آبشیرین‌کن بندرعباس بیان داشت: پیگیری‌های لازم جهت تامین برق فازهای بعدی آبشیرین‌کن بندرعباس انجام شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به مصوبه حفر ۱۰ حلقه چاه جدید در بین ۲ سد شمیل و نیان با هدف تامین آب شرب بندرعباس تاکید کرد: این موضوع بایستی توسط دستگاه‌های متولی کنترل شود تا قبل از فصل تابستان این مصوبه اجرایی شود.

همتی با اشاره به جلسه مشترک با وزیر نیرو در زمینه تامین منابع آب با تاکید بر ضرورت نیاز استفاده از سیاست قیمتی و الگوی مصرف در هرمزگان بیان داشت: در خصوص قیمت تمام شده آب باید به گونه‌ای اقدام شود تا برای مصرف‌کنندگان بازدارنده باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت بررسی شیوه تامین آب شرب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن شرکت آب آسیا افزود: با توجه به استفاده این شرکت از منابع استان بایستی مذاکرات توسط دستگاه‌های متولی در راستای احصای سهم هرمزگان از این پروژه عظیم انجام شود.

وی ادامه داد: با تکمیل پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی کشور و دریافت ضمانت نسبت به تامین آب شهر بندرعباس، این شهرستان دیگر نیازی به آب سدهای میناب، شمیل و نیان و منابع دیگر نخواهد داشت.

همتی با اشاره به ضرورت جلوگیری از هدر روی بیش از ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب با توجه به فرسودگی خط انتقال و نیاز انجام تعمیرات تاکید کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای هرمزگان با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و ذخیره آب این مشکل را در سریعترین زمان مرتفع سازند.

استاندار هرمزگان بر اجرای مصوبه کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب دستگاه‌های دولتی استان تاکید کرد و بیان داشت: مدیران بایستی نسبت به ارائه گزارش انجام این مصوبه اقدام کنند.

وی ادامه داد: نهادهای نظامی و انتظامی استان هرمزگان نیز با توجه به بحران آب و مشکلات موجود نسبت به کاهش میزان مصرف آب اقدام کنند.

همتی در ادامه با تاکید بر استفاده از منابع مختلف آب در استان با توجه به خشکسالی‌های مداوم گفت: می‌توان علاوه بر تکنولوژی‌های جدید، با استفاده جمع‌آوری آب کولر در ساختمان‌ها منابع قابل توجهی را برای مصارف فضای سبز و شست‌وشو بکارگیری کرد.

وی از تشکل‌های خودجوش و مردمی به عنوان ظرفیت‌های مناسب برای مدیریت بحران‌ها و کاهش دغدغه‌ها یاد کرد و افزود: دستگاه‌های متولی تلاش کنند تا از این ظرفیت به درستی بهره‌مند شوند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برای کنترل مهاجرت روستائیان به شهر و کمک به رونق اقتصادی روستا، نسبت به واگذاری اراضی ملی موجود در روستاها، با توجه به مقررات به متقاضیان واگذار و یا اجاره داده شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *