قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
رضاآتش آب پرور - فعال رسانه ای

عدم اتحاد میان نمایندگان عاملی برای محافظه کاری و خنثی بودن مدیران استانی

استان هرمزگان از جمله استانهایی است که نیروهای بومی آن کمتر در سطح ملی مطرح هستند. این عدم حضور سبب شده تا نقطه اتصال استان با حاکمیت و مناسبت قدرت تنها نمایندگان مجلس باشند. نمایندگان مجلس در استان هرمزگان نه فقط نماینده مردم در مسیر قانونگذاری بلکه تنها اتصال استان با نهادهای تصمیم گیری ملی هستند لذا عملکرد آنها نقش مهمی در تحقق مطالبات استان یا معطل ماندن این مطالبات دارد.

بازخبر/ تجربه این دوره از فعالیت نمایندگان و دوره های قبل گویای این است که عدم اتحاد و اختلاف میان نمایندگان، مانع بزرگی در راه توجه به مطالبات مردم هرمزگان بوده و است.

اختلاف میان نمایندگان استان سبب شده و می شود که این نمایندگان محترم در بسیاری از مواقع تلاش های یکدیگر را خنثی کنند ، اختلافات خود را به پیش مدیران ملی ببرند و ارزیابی آنها از شایستگی مدیران استانی موافق بودن یا مخالف بودن آن مدیر با دیگر نمایندگان باشد. در بسیاری از موارد دیده شده است که معیار حمایت یا عدم حمایت از مدیران استانی نه شایستگی آنها بلکه نوع ارتباط و دوستی آنها با دیگر نمایندگان باشد و در این صورت هر گونه ارتباطی با دیگر نمایندگان دلیل بر مخالفت با آن مدیر باشد.

از طرفی می بینیم که سیاست دولت و وزارت کشور عدم استفاده از استانداران بومی است . هنگامی که استاندار غیر بومی به استان هرمزگان می آید و اختلاف میان نمایندگان استان را می بیند، نسبت به هر گونه اجماعی میان نمایندگان بر سر عملکرد مدیران ناامید می شود و بعضا این اختلافات راه عذر و بهانه ای برای عدم استفاده از نیروهای بومی در سطح مدیریت های استانی اعلام می کند.

در این شرایط مدیران استان به دو دسته تقسیم می شوند. اکثر مدیران سعی می کنند با لابی زدن با نمایندگان و کسب رضایت نسبی آنها، خود را از آسیب درگیری و اختلاف میان نمایندگان دور بدارند. این مدیران بخوبی می آموزند که راز ماندگاری آنها، نه عملکرد و خدمات آنها به مردم، بلکه چگونگی یارگیری آنها میان نمایندگان و کسب رضایت نسبی آنهاست و عملکرد آنها هیچ تاثیری در حمایت یا مخالفت نمایندگان با آنها ندارد.

دسته دوم مدیرانی هستند که در اقلیت هستند و تلاش می کنند، وظیفه ذاتی و واقعی و اداری خود را انجام دهند این مدیران معمولاً قربانی دعواها و اختلافات سیاسی میان نمایندگان می شوند. این افراد به دلیل شرایط موجود یا محافظه کار می شوند یا جای خود را به مدیران لابی گر و وابسته می دهند.
در شرایط فعلی اتحاد نمایندگان و حسن نیت آنها نسبت به یکدیگر نقش مهمی در توسعه استان دارد.نبایداین شایعه در میان مردم یا مسولان جاری شود که برخی نمایندگان استان برای عدم موفقیت برخی دیگر تلاش می کنند و نه فقط مسولان اجرایی بلکه حتی نمایندگان دیگر استانها از این رویه تخریبی نمایندگان استان علیه یکدیگر
آگاه هستند.

اتحاد نمایندگان نه فقط در موفقیت خودشان بلکه در کیفیت رفتار اجرایی مدیران نیز موثر است لذا توسعه استان و حل مشکلات آن تا حد زیادی به این اتحاد و همدلی بستگی دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *