قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

کدام هنرمندان مراسم افطاری رئیس جمهور را تحریم کردند؟

دکتر حسن روحانی که انتخابات سال گذشته با حمایت همه جانبه سلبریتی ها همراه شد و به آنان تکیه ویژه ای نمود امروز خود را یک فرد تحریم شده در بین آنان می بیند که حتی دعوت وی برای افطار را هم قبول نمی کنند.

بازخبر / افزایش نرخ دلار و به وجود آمدن وضعیت بد اقتصادی در کشور باعث شده است که افطاری امسال رئیس جمهور با رنگ و بوی متفاوتی همراه باشد و تعدادی از سلبریتی ها این مراسم را با انتشار هشتگ #به_افطاری_نخواهیم_رفت تحریم کنند.

ابتدا آناهیتا همتی بود که با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب اقتصادی و کم کاری دولت در بهبود وضعیت مناطق زلزله زده انصراف خود را از حضور در مراسم افطاری اعلام کرد.

پس از همتی، پرستو گلستانی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «جناب آقای حسن روحانی ،رئیس جمهور محترم، وقتی مردم ما به سختی زندگی میکنند و حتی دسته ای از مردم سفره سحریشان خالی است ؛این افطاری ها از گلویم پایین نمیرود، پس نخواهم آمد. دور هم میل بفرمایید ،شاید کمی هم در دلتان هنگام اذان به فکر افطاری دردمندان افتادید.»

مهناز افشار نیز با بهره برداری سیاسی و انتقاد از وضعیت یکی از مجرمان سیاسی در زندان، از شرکت در مراسم افطاری حسن روحانی انصراف داد.

پرویز پرستویی، سارا بهرامی، مازیار میری، برزو ارجمند و احسان کرمی با انتشار متنی یکسان نوشتند: «با توجه به شرایط بد اقتصادى و روحى مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گردهمایى‌هایى که مستلزم صرف هزینه‌هاى زیاد است (و تعدادشان هم کم نیست) شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همکارانم چندان ضرورى نباشد» تا بدین ترتیب آنان نیز از حضور در مراسم افطاری انصراف دهند.

حمیدرضا آذرنگ با انتشاری تصویر با عنوان «نه!! من عزادارم رئیس» نوشت: «شرحِ دلیلِ عدمِ حضورم در مراسمِ پر فیض و برکتِتان در تصاویر هست و امید که حملِ بر بى ادبى نشده و موجباتِ تکدرِ خاطرِ شما را فراهم نیاورده باشم رییسِ «جُمهورِ» عزیز.»

لیلا اوتادی در خصوص این مراسم نوشت: «در مورد تحریم افطاری هم بسیاری از عزیزان سوال کردن، باید بگم اینکارها الان کمی دیره، من سالهاس که نرفتم و بااحترام تابحال در هیچ دوره ای نرفتم، چون ترجیح میدادم مثل ترکیه سفره ی بزرگی در سطح خیابانهای شهر پهن می شد.»

امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون نیز ضمن تحریم افطاری رئیس جمهور نوشت: «آقاى روحانى؛ جشن گرفتیم و پایکوبى کردیم، آن هنگام که به شما رأى دادیم، مراسم افطار شرکت در جشن است، ما اکنون در عزاى رأیمان نشسته ایم. تنهایمان بگذارید.»

شهره سلطانی نیز افطاری رئیس جمهور را بخاطر آزار جنسی دانش آموزان رد کرد و در صفحهاینستاگرام خود نوشت: «امروز در شبکه های مجازی فیلمی دیدم که خبر از اتفاقی تلخ در یکی از مدارس غیر انتفاعی پسرانه کشور می داد  پسرانی که آینده ساز کشور من بودند توسط هم و به تشویق آموزگارشان مورد تجاوز یکدیگر قرار گرفته بودند. پشتم لرزید و به فکر اتفاقات تلخ و ناگوار روزهای قبل افتادم. به اینکه در روزها و هفته و ماه ها و چند سال اخیر چند کودک مورد تجاوز قرار گرفتند و کسی یا مسوولی جلوی این جنایات را نگرفت. ذوقی ندارم، شوقی ندارم و به انتظار می نشینم تا بعد از بهبود وضعیت این نابسامانی ها در کنار خانواده های قربانیان و دیگر مردم کشورم در امنیت جشن بگیرم.»

فلور نظری با اعتراض به شرایط سخت مردم و هنرمندانی خطاب به رئیس‌جمهور نوشته است: «در شرایطى که به وعده‌هایتان عمل نکردید و حتى توضیحى هم نمى‌دهید، در شرایطى که روز به روز مشکلات نه تنها حل بلکه زشت‌تر و بدتر مى‌شود، من به این افطارى نمى‌آیم. اى کاش ذوق و امید و دلخوشى ما و مردمى که به شما اعتماد کردند را به یأس و نا امیدى تبدیل نمى‌کردید. اى کاش…»

امیر مهدی ژوله هم که به این افطاری دعوت نشده بود در صفحه خود نوشت: «آقا من خیلی دلم میخواست مثل بسیاری از هنرمندان عزیز ،این مراسم افطار رئیس جمهور رو تحریم میکردم، ولی متاسفانه به هزار و یک دلیل نمیتونم. دلیل اولش اینکه اصلا دعوت نشدم.حالا یا رئیس جمهور ما رو هنرمند نمیدونه یا روزه دار نمیشناسه یا فکر میکنه گلومون خار داره.من که دعوت میشدم هم نمیرفتم ولی واقعا رئیس جمهور خندوانه نمیبینه؟ دو و دو و دو؟استندآپ ؟صابون برگردونه؟ژوژولی؟افطاری نمیخوره به ما؟ بهتر ما که گشنه یه لقمه نون و پنیر و زولبیا بامیه و زرشک پلو با مرغ نهاد که نبودیم ولی مگه میشه کسی خوب،بد ،جلف رو ندیده باشه؟گریمم سنگین بود ولی صدام که تابلوعه.دیالوگ” نفهمیدیم ما رو شیشه بودیم یا شیشه رو ما” رو که شنیدین حتما.قوطی خورد تو سرم.بیام؟ من واقعا تحریم میکردم این ریخت و پاش ها رو ولی دیگه منو بعد سریال گلشیفته- که اتفاقا فردا قسمت جدیدش میاد -دعوت نکنن افطار هنرمندان کی رو میخوان دعوت کنن؟به خدا شده دوتا لب تزریقی از ته کادر یه فیلم “بادمجون نامرغوبی “رد شده،صاحبش رو ماه رمضون نشوندن پای سفره رئیس جمهور.اونوقت من…صد سال نمیرفتم. عیب نداره حالا یه شب هم خونه حاضری میخوریم ولی مردم! خواهشا دیگه میخواین به هنرمندا فحش بدین ،منو قاطی نکنید.میخواین به هواداران دولت گلایه کنید، انتقاد کنید،هر چی کنید،منو قاطی نکنید،نمیشه که از معاند فحش بخوری،از برانداز فحش بخوری،از تحریمی فحش بخوری،از طرفدارای بقیه کاندیداها فحش بخوری،ولی یه کاسه آش رشته رئیس جمهور هم نخورده باشی.»

شیلا خداداد نیز با ابراز گلایه مندی از حسن روحانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «جناب آقای رییس جمهور باز چه کمکی از ما برمیاید؟ باز هم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟برای کوچکتر شدن سفره مردم یا گرانتر شدن دلار یا بی اهمیتی به کودکان بد سرپرست یا کودک آزاری یا کمبود و گرانی دارو یا مواد مخدری که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد؟من به عنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم و در این ضیافت شرکت نخواهم کرد چرا که صبح روز پنجشنبه میخواهم باز در چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم،تنعم از سفره پر برکت الهی!!!جمله عجیبیست»

فاطمه گودرزی هم با انتقاد از وضعیت بد اقتصادی نوشت: «بنام هستی بخش پاک همه اوست دیگر چه باک ‌؛ جناب رئیس جمهور حمایت از شما جواب سنگینی داردکه باید به مردم عزیز کشورم داد بعداز تمام مشکلاتی که به مشکلات سال پیش اضافه شده چطور به میهمانی شما بیام ؟؟؟؟ وقتی امروز نان گرانتر شد ودیگر آن کودک کار حتی لقمه نانی نصیبش نمیشودچطور به میهمانی شما بیام؟؟؟؟؟؟ بیماری که قدرت خرید داروهایش را ندارد وبا مرگ دست وپنجه نرم میکند یا سرپرست خانواده برای سیر کردن فرزندانش عضوی از وجودش را میفروشد چطور به میهمانی شما بیام؟؟؟؟ وقتی حتی اجازه ندارم مرگ پیشکسوت سینمایمان را به مردم کشورم تسلیت بگم………!!!!! بهتراست این افطاری بین ایتام پخش شود شاید که یک شب گرسنه سر بر بالش نگذارند»

بدین ترتیب رئیس جمهور که انتخابات سال گذشته با حمایت همه جانبه سلبریتی ها همراه شد و به آنان تکیه ویژه ای نمود امروز خود را یک فرد تحریم شده در بین آنان می بیند که حتی دعوت وی برای افطار را هم قبول نمی کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *