آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟

آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب در هرمزگان همزمان با سفر رئیس جمهور

تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رودان به نمایندگی از چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب استان هرمزگان، توسط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور دکتر رضا اردکانیان، وزیر نیرو افتتاح شد.

تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رودان به نمایندگی از چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب استان هرمزگان، توسط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور دکتر رضا اردکانیان، وزیر نیرو افتتاح شد.

مراحل احداث این تصفیه خانه که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود در تاریخ ۹ اسفند ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ؛ ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و در فاصله ۲/۵ کیلومتری شهر رودان احداث گردیده است.

سامانه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان در شبانه روز در فاز نخست ۷۲۵۸ متر مکعب میباشد ، از اهداف مهم این تصفیه خانه می توان به ؛ بالا بردن سطح بهداشت عمومی و کاهش هزینه های بهداشتی، بهره گیری از پسآب تصفیه شده در کشاورزی و فضای سبز شهر رودان، اشاره کرد.

دکتر رضا اردکانی در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رودان به نمایندگی از چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب استان هرمزگان ضمن تشکر از مدیران حوزه آب در استان هرمزگان بیان کرد،پسآب تصفیه شده فاضلاب منبع قابل اطمینانی برای استفاده در صنعت و کشاورزی است.

وی تاکید کرد : خوشبختانه در اینگونه طرح ها، بخش خصوصی برای ورود به این حوزه علاقه مندی خوبی نشان داده شده است و گفت: در تامین آب شرب نیز در تلاش هستیم تا با استفاده از آب دریا و آب شیرینکن ها آب مورد نیاز مردم را تهیه و تامین کنیم.

دکتر رضا اردکانی افزود : کشور ما در منطقه ای خشک و نیمه خشک واقع گردیده است همچنین متاسفانه در سال جاری، سالی خشک و کم بارش را سپری کردیم که این مهم، همت ملت را در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه آب می‌طلبد که در بخش کشاورزی نیز اصلاح شیوه مصرف آب موجب رونق بیشتر صنعت کشاورزی خواهد شد.

وزیر نیرو دولت تدبیر و امید ضمن اشاره به قیمت پایین برق در کشور گفت ؛ تعرفه مصرفی برق برای کشاورزان بسیار پایین است ولی این پایین بودن مبالغ انرژی نباید باعث مصرف زیاد گردد.

دکتر اردکانی در پایان بیام کرد : خوشبختانه استان هرمزگان مورد توجه ویژه دولت است و تلاش برای احداث و بهره برداری از پروژه های مختلف در این استان در دستور کار هیئت دولت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در آیین افتتاح و بهره برداری چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب گفت : در راستای استفاده کمتر از آب دشت میناب، خوشبختانه تا پایان دولت تدبیر و امید ۶۰ % آب مصرفی استان را بصورت شیرین سازی تأمین خواهیم کرد.

امین قصمی ادامه داد : نصب لوازم کاهنده مصرف که در محل مصرف مشترکین نصب کرده ایم توانسته ایم مصرف آب را کاهش دهیم، وی خاطرنشان کرد هزینه خرید و نصب این کاهنده ها به عهده شرکت آب و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در خصوص تصفیه فاضلاب جزایر استان هرمزگان افزود : در چهارده جزیره استان نیز تصفیه خانه احداث و یا در حال احداث است بطور مثال،در جزیره ابوموسی تصفیه خانه احداث شده و در این جزیره با استفاده از پسآب فاضلاب فضای سبز بسیار خوبی نیز تولید شده است.

وی ادامه داد ؛ در جزیره هرمز هم تصفیه خانه احداث گردیده است، همچنین در جزیره قشم هم تصفیه خانه فاضلاب اجداث گردیده است.

قصمی در خصوص تصفیه خانه رودان بیان کرد : تصفیه خانه فاضلاب رودان  ۳۶۰۰۰ نفر را در فاز اول تحت پوشش قرار خواهد گرفت، وی همچنین ادامه داد با مکاتباتی که با بخش کشاورزی انجام داده ایم ، که پسآب در خدمت کشاورزان قرار گیرد.

خبرنگار اعزامی/بابک پارسا

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *