آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟
استاندار هرمزگان:

باید رونق را به بازار شهرهای ساحلی بازگردانیم/ تجارت ملوانی را در تیاب و سیریک کلید خواهیم زد

استاندار هرمزگان گفت: باید رونق را به بازار شهرهای ساحلی استان هرمزگان بازگردانیم و یکی از این ظرفیت‌ها توسعه تجارت ملوانی با استفاده از ابزارهای قانونی است.

بازخبر /  از بندرعباس، فریدون همتی امشب در نشست شورای ساماندهی مبادلات تجاری مرزی استان هرمزگان که با حضور فرمانداران شهرهای مرزی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان و همه ظرفیت‌های قانونی لازم در زمینه رونق دادن به بازار و معیشت مردم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌های قانونی، توسعه تجارت ملوانی در استان هرمزگان است که در نظر داریم تا از روز شنبه به عنوان الگو در مدلی جدید در بندر تیاب استان هرمزگان و سیریک در شرق هرمزگان اجرای آن را آغاز کنیم و ضرورت دارد تا تمامی اعضای شورای تأمین این شهرستان‌ها به طور دقیق بر روند اجرای این طرح نظارت و موانع آن را حل و رفع کنند تا رونق به این مناطق بازگردد.

استاندار هرمزگان با بیان این که اگر تجارت رسمی را رونق بدهیم، بدون شک همکاری ویژه‌تری را از سوی مردم در مبارزه با قاچاق کالا که عمدتا به صورت باندهای بزرگ صورت می‌گیرد، خواهند داشت، خاطرنشان کرد: برای بقای مردم در مرزها باید انگیزه اقتصادی و اجتماعی لازم را در مردم ساکن در مرزها بوجود بیاوریم.

همتی ادامه داد: معتقدیم که توسعه تجارت ملوانی که به طور قانونی و مشخص، آئین‌نامه آن نیز تدوین شده می‌تواند به رونق اقتصادی شهرهای مرزنشین کمک کرده و معیشت مردم را تقویت و هزینه زندگی در سواحل را نیز تا حدودی کاهش دهد.

وی با بیان این که مدل اجرا شده در بندرتیاب و سیریک را در کل استان تعمیم خواهیم داد، تصریح کرد: موانع و مشکلات موجود در اجرای این قانون را در مدت زمان کوتاهی رصد و بررسی خواهیم کرد و ضروری است تا نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی نیز نقطه‌نظرات خودشان را به طور دقیق در اجرای این قانون منعکس کنند تا بتوانیم در کنار یکدیگر به این قانون جامه عمل بپوشانیم.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: اجرای این قانون که اکنون در دیگر استان‌های ساحلی در دست اجرا است، می‌تواند افق روشنی را پیش روی فعالیت اقتصادی قانونی در هرمزگان قرار دهد.

همتی اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های ملوانی نیز که در سیریک و تیاب برای آن زمینه‌سازی شده نیز می‌تواند به صورت پایلوت مورد بررسی قرار گرفته و به کل استان نیز تعمیم داده شود.

 

 

 

فارس/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *