چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟ سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن نقش جرثقیل سقفی در توسعه صنعت ساختمانی آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول

حکم دادگاه آمریکایی علیه فرمان جدید ترامپ

در پی رای دادگاه هاوایی برای توقف تازه ترین فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ یک دادگاه دیگر این بار در ایالت مریلند تصمیم مشابهی گرفته است.

بازخبر /  دادگاه فدرال مریلند گفت که سومین فرمان مهاجرتی ترامپ اساسا مسلمانان را هدف می گیرد که ناقض قانون اساسی آمریکاست.

تئودور چوانگ قاضی دادگاه گفت که این ممنوعیت علیه شش کشور عمدتا مسلمان به علاوه کره شمالی و مقام های ونزوئلایی تفاوتی اساسی با دو نسخه قبلی فرمان رئیس جمهور ندارد.

به گزارش صدای آمریکا، دادگاه های فدرال آن فرمان ها را به فاصله کوتاهی پس از صدور در ماه های ژانویه و مارس به خاطر آنچه گفتند علیه پیروان یک مذهب خاص تبعیض قائل می شود، مسدود کرده بودند.

قاضی چوانگ اشاره کرده که ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی بارها قول ممنوعیت ورود مسلمانان به کشور را داده بود.

براساس فرمان جدید ترامپ که قرار بود از ۱۸ اکتبر شروع شود بیشتر شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره شمالی و بعضی مقام های دولتی ونزوئلا به مدت نامعلوم از ورود به آمریکا منع می شدند.

روز سه شنبه دریک واتسون قاضی فدرال دادگاهی در هاوایی تصمیم به متوقف کردن آن فرمان به طور موقت گرفت که از جمله در پاسخ به شکایت دادستان کل هاوایی و جمعیت مسلمانان این ایالت بود.

او در حکم خود نوشت که فرمان تازه ترامپ “دقیقا مبتلا به همان نقائص و ایرادهای نمونه های قبلی این دستور است” چون به گفته او “فاقد یافته های کافی است که نشان دهد ورود بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از شهروندان این کشورها برای منافع ایالات متحده زیانبار است.”

او نوشت که این دستور “آشکارا براساس ملیت (علیه افراد) تبعیض قائل می شود” که مغایر “اصول بنیادی است که آمریکا بر آنها بنا نهاده شده است.”

به گزارش رادیو فردا، چند دادگاه فدرال در آمریکا قبلا دو دستور مهاجرتی قبلی ترامپ را که در ماه های ژانویه و مارس صادر شده بود متوقف کرده بودند. فرمان دوم برای ۹۰ روز اعتبار داشت و ۲۴ سپتامبر منقضی شد.

ترامپ بلافاصله دستور مهاجرتی جدید را جایگزین آن کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای تصمیم روز قبل دادگاه هاوایی را دارای ایراد و “خطرناک” خوانده و گفت وزارت دادگستری از فرمان دونالد ترامپ دفاع خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *