قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

هاشمی تختی : کابینه دولت دوازدهم باید به سمت جوان‌گرایی پیش رود/نباید شائبه بی‌توجهی به بانوان توانمند در نظام پیش آید

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کابینه دولت دوازدهم باید به سمت جوان‌گرایی پیش رود، گفت: بانوان کارآمد و شایسته در بدنه نظام و دولت کم نیستند و باید از ظرفیتشان در مقام‌های رده بالایی چون وزارت، معاونت رئیس‌جمهور و جایگاه‌های مختلف استفاده شود؛ نباید این شائبه پیش آید که توجهی به توانمندی بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود.

بازخبر /رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کابینه دولت دوازدهم باید به سمت جوان‌گرایی پیش رود، گفت: بانوان کارآمد و شایسته در بدنه نظام و دولت کم نیستند و باید از ظرفیتشان در مقام‌های رده بالایی چون وزارت، معاونت رئیس‌جمهور و جایگاه‌های مختلف استفاده شود؛ نباید این شائبه پیش آید که توجهی به توانمندی بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود.

حسین هاشمی تختی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، در خصوص انتخاب کابینه توسط دولت دوازدهم، اظهار کرد: توصیه‌ام به دولت دوازدهم این است که از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کرده و به سمت جوان‌گرایی برود.

وی با بیان اینکه تجربه نیروهای قدیمی که در کشور و در دستگاه‌های اجرایی ریش ‌سفید کرده‌اند چراغ راه خواهد بود و بهتر است از تجربیات آن‌ها بیشتر به صورت نظر مشورتی استفاده شود، افزود: نیروی کارآمد، جوان، تحصیل‌کرده و درعین‌حال باتجربه در کشور کم نداریم و باید از این ظرفیت برای پرورش نیروی تازه‌نفس در جهت پایداری و تقویت قوای انقلاب استفاده کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد خود دولت دوازدهم نیز تصمیم بر پیش رفتن به‌سوی جوان‌گرایی دارد، اضافه کرد: تصمیم ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این است که به دولت کمک کنیم و به وزرای معرفی‌شده‌ای که خصیصه‌هایی از قبیل کارآمدی، تخصص لازم، تجربه لازم، تعهد و پاک‌دستی را داشته باشند رأی مثبت دهیم.

هاشمی تختی با بیان اینکه  یکی دیگر از توصیه‌هایم به دولت دوازدهم این است که با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل داده‌اند از این ظرفیت نیز به نحو مطلوب استفاده شود، تصریح کرد: دولت باید در انتخاب کابینه این نکته را لحاظ کند که تمامی افراد را فارغ از جنسیت و بر اساس شایستگی و توانمندی و خصیصه‌های مذکور انتخاب کند و البته این به این به این معنا نیست که حتماً نیمی از کابینه دولت باید از خانم‌ها تشکیل شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بانوان کارآمد و شایسته در بدنه نظام و دولت کم نیستند و باید از ظرفیتشان در مقام‌های رده بالایی چون وزارت، معاونت رئیس‌جمهور و جایگاه‌های مختلف استفاده شود، عنوان کرد: نباید این شائبه پیش آید که توجهی به توانمندی بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است خانم‌ها به‌واسطه روحیات لطیفی که دارند، کارایی سخت‌افزاری لازم را نداشته باشند و به صلاح نیست که چنین مسئولیت‌های سنگینی به آن‌ها واگذار شود، چراکه برای خودشان اذیت کننده خواهد بود، نه اینکه به‌طورکلی خانم‌ها مقبولیت، شایستگی و توانمندی نداشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه متأسفانه در طول تاریخ بعد از انقلاب تاکنون استان هرمزگان در هیچ دولتی هیچ نیرویی در رده کابینه دولت و معاونت رئیس‌جمهور نداشته است، عنوان کرد: توصیه می‌کنم برای افزایش همگرایی و تقویت وحدت ملی، دولت مجموعه‌ای فراگیر در سطح کل کشور باشد و نسبت به مناطقی که دور افتاده هستند و کمتر از ظرفیت نیروهای توانمندشان در دولت‌ها استفاده شده، توجه بیشتری نشان دهند.

هاشمی تختی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات و انتظارات به‌حق ما نمایندگان مردم هرمزگان استفاده از نیروهای توانمند بومی هرمزگانی در کابینه کشوری و استانی دولت است که بارها در نطق‌هایمان در مجلس و در جلسات خصوصی با مدیران رده اول دولت آن را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم دولتمردان به این نکته هم توجه داشته باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *