آشنایی با انواع سازه پیش ساخته ساختمان سازی دانلود انیمیشن غول آهنی دوبله فارسی مفاهیم اساسی حقوق ثبت از زبان وکیل ثبت آیا عمل زیبایی بینی گوشتی سخت است؟
افتخاری

درپی شایعه پناهندگی اسکی‌بازان ایرانی / از اعزام اسکی‌بازان به سوئد تا حدودی بی‌اطلاع بودیم!

رییس فدراسیون اسکی در مورد مسابقات جهانی رول اسکی سوئد و نحوه اعزام ملی‌پوشان و شایعه پناهندگی آنان تاکید کرد: درخواست آن‌ها برای مسابقات با مجوز شورای برون مرزی و دریافت ویزا نیز قبل از ریاست من در فدراسیون اسکی بوده است.

بازخبر ، رییس فدراسیون اسکی در مورد مسابقات جهانی رول اسکی سوئد و نحوه اعزام ملی‌پوشان و شایعه پناهندگی آنان تاکید کرد: درخواست آن‌ها برای مسابقات با مجوز شورای برون مرزی و دریافت ویزا نیز قبل از ریاست من در فدراسیون اسکی بوده است.

سید عبدی افتخاری در گفت‌گو با ایسنا، در مورد مسابقات جهانی و دلایل اعزام ملی‌پوشان به مسابقات جهانی اظهار کرد: این دست مسابقات از طریق فدراسیون جهانی اعلام و در سایت فدراسیون جهانی قرار می‌گیرد و هر شخصی می‌تواند در آن شرکت کند.

او با بیان اینکه انتخاب ملی‌پوشان در زمان مدیریت من نبوده‌است، گفت: انتخاب ملی‌پوشان در تیرماه صورت گرفت. در آن زمان از طریق فدراسیون به ورزشکاران اعلام شده بود که هرشخص با هزینه شخصی می‌تواند در مسابقات جهانی رول اسکی سوئد حضور یابد و فدراسیون نیز آنها را اعزام خواهد کرد.

عبدی افتخاری افزود: این تصمیم در مدیریت گذشته صورت گرفته است و به من ارتباطی ندارد. درخواست این عزیزان، مجوز برون مرزی و دریافت ویزا قبل از ریاست من بوده است و قبل از ما بسته شده است. در مردادماه مکاتبات صورت گرفته است و این عزیزان اعزام شدند. حتی ما از اعزام این ملی‌پوشان تاحدودی بی‌اطلاع بودیم و زمانی که در آنجا دچار مشکلاتی شدند متوجه موضوع شده و پیگیری‌ها را صورت دادیم.

رییس فدراسیون اسکی در مورد چرایی حضور ملی‌پوشان به این رقابت‌ها تصریح کرد: ورزشکاران به این جهت که بتوانند آمادگی خود را حفظ و کسب تجربه کنند در مسابقات جهانی حضور یافتند. البته این ملی‌پوشان پیش از این در مسابقات صحرانوردی شرکت داشتند.

وی دلیل شرکت نکردن ملی‌پوشان اعزام شده به مسابقات جهانی رول اسکی سوئد را اینگونه پاسخ گفت: متاسفانه وقتی ملی‌پوشان به محل مورد نظر رسیدند که جدول مسابقات یک روز قبل بسته و بخشی از مسابقات برگزار شده بود. البته ما این موضوع را با فدراسیون جهانی پیگیری کردیم، چون ملی‌پوشان طبق تاریخی که به فدراسیون اعلام شده بود به این مسابقات رفتند. قرار بود آن‌ها در بخشی دیگر از این مسابقات شرکت کنند که بازهم کارها انجام نشد و بچه‌ها اذیت و از این بابت ناراحت شدند. گاهاً این اتفاقات به سبب دیر و زود رسیدن به مسابقات می‌افتد.

او دلیل تاخیر در بازگشت ملی‌پوشان را در گم شدن مدارک و وسایل آن‌ها عنوان و تصریح کرد: بعد از اینکه اسکی‌بازان فضای مسابقات را ترک کردند در یکی از ترمینال‌ها کیف آن‌ها دزدیده شد و مدارک و همه‌ی وسایل‌شان را از دست دادند. بعد از آن به پلیس مراجعه کرده و چرخه کار قانونی انجام می‌گیرد و با سفارت ایران مراجعه و می‌توانند با ما در ارتباط شوند.

رییس فدراسیون اسکی ادامه داد:  آن‌ها بعد از دسترسی با تلفن با ما ارتباط گرفتند و چرخه کار انجام گرفت. در نهایت دیروز به ایران بازگشتند و فقط ۴ تا ۵ روز بازگشت‌شان عقب افتاده بود. اکنون یکی دو روز استراحت خواهند کرد و بعد از آن به تمریناتشان ادامه خواهند داد.

وی در مورد شایعه پناهندگی این ملی‌پوشان در رسانه‌های داخلی و خارجی خاطر نشان کرد: ما از روز اول نیز پناهندگی آن ها را تکذیب کردیم و اصلاً همچین موضوعی صحت نداشت و این بحث‌ها کار منافقان است. متاسفانه بعد از انتشار این بحث در یکی از رسانه‌های ملی، رسانه‌های خارجی نیز این مباحث را را ایجاد و فضا را متشنج کردند. ولی به هیچ عنوان بحث و موضوعی نبوده است.

او در خصوص مشکلات اعزام ورزشکاران با هزینه شخصی گفت: سال‌هاست در اسکی این اعزام‌ها با هزینه شخصی اتفاق می‌افتد ولی هیچ مشکلی پیش نیامده است. در سایر رشته‌ها هم این‌گونه اعزام‌ها را داریم ولی این مشکلات را نداشته‌ایم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *