قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

تبدیل لنج‌های فرسوده به آلاچیق‌های سنتی در بندرکنگ

شهردار بندرکنگ از تبدیل لنج‌های فرسوده به آلاچیق‌های سنتی در سواحل این بندر تاریخی خبر داد.

 باز خبر,ایوب زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرکنگ از تبدیل لنج‌های فاقد استفاده و فرسوده به آلاچیق و یا کپرهای سنتی در این بندر خبر داد.

وی افزود: در این طرح از لنج‌های فرسوده و استفاده از چوب و الوار آن‎ها برای ساخت آلاچیق یا همان کپر سنتی به سبک لنج سمبوک استفاده می‌شود.

شهردار بندرکنگ با اشاره به اهداف این طرح، اضافه کرد: هدف از این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی، خودباوری، خودکفایی و بومی سازی در ساخت و سازها و همچنین مبلمان شهری با رعایت المان‌های سنتی این بندر است.

زارعی تصریح کرد: هدف دیگر این طرح ایجاد فضای گردشگری و تفریحی برای گردشگران و شهروندان بندرکنگ است تا بتوانند از فصای مطبوع و جاذبه‌های دریا و ساحل زیبای بندر تاریخی کنگ استفاده کنند و لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۱۵نوع لنج (جهاز) در این بندر ساخته می‌شده بیان داشت: امروز در جهان صنعت لنج‌سازی این تنها صنایع دستی غول پیکر جهان رو به نابودی است ولی این صنعت هنوز توسط مردم سختکوش بندرکنگ در حال انجام است و تعداد زیادی به آن رو آورده‌اند، که جا دارد توسط دستگاه‌های متولی از این صنعتگران حمایت شود.

شهردار بندرکنگ در پایان یادآور شد: تمام سعی و تلاش ما در این بندر احیاء آداب و رسوم سنتی و همچنین بافت قدیمی این بندر به جهت رونق صنعت گردگشری و توریسم و به نوعی کمک به اقتصاد مردم این بندر است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *