دیجی ماشین، بهترین وبسایت نقد و بررسی خودرو در ایران قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی !

بازدید کارشناسان اسپانیایی از سازه‌های گلخانه‌های استان هرمزگان

معاون اداره کل جهاد کشاورزی هرمزگان از بازدید کارشناسان اسپانیایی از گلخانه‌های استان هرمزگان خبرداد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، مسعود گرگیج با اعلام این خبر اظهار کرد: در این بازدید وضعیت موجود گلخانه‌ها، نوع سازه‌های بکار رفته در آن‌ها و دیگر مسائل فنی موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بررسی وضعیت موجود گلخانه‌ها و ارائه سازه‌های گلخانه‌ای گرمسیری تحت عنوان “تروپیک” از دیگر اهداف مهم بازدید کارشناس اسپانیایی نام برد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای مناسب هرمزگان از بهار سال گذشته تا بهار امسال این برای دومین بار است که کارشناسان اسپانیایی سازنده سازه‌های پیشرفته گلخانه‌ای ضمن بازدید از گلخانه‌ها با گلخانه داران و مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی این استان نشست برگزار می‌کنند.

گرگیج تصریح کرد: وسعت گلخانه‌های فعال این استان ۱۶۱هکتار با تولید سالانه ۳۱ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی، خیار،توت‌فرنگی و فلفل عنوان‌شده که بیشترین سطح آن به شهرستان رودان اختصاص دارد.

معاون اداره کل جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: سابقه کشت گلخانه‌ای در هرمزگان به‌طور رسمی به حدود ۱۲ تا ۱۴سال قبل بازمی‌گردد که عملیات احداث یکی از گلخانه‌های پیشرفته و مجهز آن در۱۲کیلومتری شمال بندرعباس توسط یک شرکت اسپانیایی انجام شد.

گرگیج گفت: از هر هکتار گلخانه مجهز و استاندارد البته با کشت معمولی ( کشت بذر در خاک طبیعی) سالانه می‌توان افزون بر ۳۰۰تا ۴۵۰تن انواع محصول ازجمله گوجه‌فرنگی و خیار برداشت کرد که این ۱۰برابر میزان تولید کشت سنتی و غرقابی این محصولات از هر هکتار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان‌های رودان، بندرعباس و حاجی‌آباد را به‌عنوان مناطق مستعد کشت گلخانه‌ای و داربستی در این استان معرفی کرده‌اند، در پایان گفت: از دیگر مزایای کشت گلخانه‌ای می‌توان از صرفه‌جویی در مصرف آب و دیگر نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و سم اشاره کرد، این در حالی است که با احداث هر هکتار گلخانه برای ۱۲نفر به‌طور مستقیم شغل مستمر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاسکال سانس اردیبهشت‌ماه سال قبل و گونزالزهیپولیتو نیز دوم خردادماه سال جاری از کارشناسان خبره اسپانیایی ساخت سازه‌های نوین گلخانه‌ای از گلخانه‌های این استان بازدید و آمادگی خود را برای همکاری با سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای پیشرفته و مجهز تولیدکننده محصولات سبزی و صیفی اعلام کرده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *