قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

زمزمه ائتلاف و مناظره‌های ۲ طرفه/ حمله تند میرسلیم به روحانی

پنج روز مانده تا دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، سخنرانی های نامزدهای انتخابات به خصوص اظهارات رئیسی در اردبیل و تبریز و سخنرانی روحانی در ورزشگاه آزادی لحن صریح تری به خود گرفته؛ به خصوص آن که سخنرانی های روز بعد از مناظره نامزدها کاملاً تحت الشعاع سخنان مطرح شده در مناظره بود.

بازخبر / پنج روز مانده تا دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، سخنرانی های نامزدهای انتخابات به خصوص اظهارات رئیسی در اردبیل و تبریز و سخنرانی روحانی در ورزشگاه آزادی لحن صریح تری به خود گرفته؛ به خصوص آن که سخنرانی های روز بعد از مناظره نامزدها کاملاً تحت الشعاع سخنان مطرح شده در مناظره بود.

از سویی دیگر با اعلام رأی هاشمی طبا به سود روحانی و همچنین اظهارات جهانگیری درباره احتمال شکل‌گیری ائتلاف های انتخاباتی، تحولات هفته آخر انتخابات کم‌کم به مرحله عملیاتی خود نزدیک تر می شود.

دیروز همچنین روسای ستادهای رئیسی و قالیباف درخواست مناظره ۲ جانبه با روحانی را مطرح کردند که با استقبال ستاد روحانی مواجه شد.

گزارش خبری خراسان را به نقل از تسنیم، ایرنا، ایسنا، فارس و انتخاب بخوانید.

رئیسی: به جای اینکه جواب ما را در رابطه با اشتغال بدهند، به ما تهمت می زنند

اولین سخنرانی روز گذشته مربوط به رئیسی بود که ابتدا در شهرکرد، سپس در اردبیل و پس از آن در تبریز سخن گفت. او همچنین در برنامه پاسخ به سوالات جوانان که از شبکه یک پخش می شد، بیکاری را علت آسیب های اجتماعی دانست و گفت: من از آقای روحانی سوال می کنم ستاد مبارزه با مواد مخدر چند بار در این ۴ سال این جلسه را تشکیل داده است.

من به دفتر رهبر انقلاب رفتم و گفتم چرا این جلسه به ریاست رئیس جمهور تشکیل نمی شود. وی با اشاره به مناظره روز جمعه گفت: به جای اینکه جواب ما را در رابطه با اشتغال بدهند، به ما تهمت می زنند. به جای افترا و تهمت بگویند چکار کردیم و چکار می کنیم. رئیسی گفت: بعضی اسم جوان را می برند ولی باور ندارند، در دولت نگاه کنید ببینید چند درصد جوانان در دولت فعالیت دارند.

دولت من فراجناحی خواهد بود

وی جناح بندی ها را یکی از مشکلات کشور دانست و بیان کرد : خودم را در هیچ یک از این جناح ها تعریف نکردم و اگر دولتی تشکیل دهم، فراجناحی خواهد بود. من برای اصلاح طلب خط امامی به اندازه اصولگرای خط امامی احترام قائلم. وی در عین حال انحراف و فتنه را خط قرمز عنوان کرد.

از روزی که تصمیم به ورود گرفتم، در آستان قدس حضور پیدا نکردم؛ چرا به مردم اهانت می کنند؟

رئیسی با اشاره مجدد به مناظرات گفت: مثلا اینکه می گویند در نشست های انتخاباتی شما افرادی با اتوبوس آورده می شوند. چرا به انگیزه مردم اهانت می کنند؟ وی افزود: گفته می شود که این ها به خاطر نبات آمده اند، من از روزی که فضای انتخابات در کشور تشکیل شد یعنی ۲۰ فروردین، تصمیم گرفتم به هیچ عنوان در مجموعه آستان قدس حتی در جلسات رسمی حضور پیدا نکنم. به خاطر اینکه جایگاه این مجموعه پاک بماند. در روز ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) ۵۰ دوربین آمد حتی یک کلمه انتخاباتی صحبت نکردم.

رئیسی افزود: ما می گوییم اشتغال آنها می گویند دیوار. متأسفانه در ۴ سال گذشته نگاه، به لبخند و سرمایه گذاری بیگانگان بود، در حالی که باید ضمن تعامل با دنیا به توانایی داخلی نگاه کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بنده نسبت به تحصیل و نقش آفرینی همسرم و دخترانم کاملاً اهتمام داشتم. حتی در حجاب یا انتخاب رشته‌شان نظر دادم اما دخالت نکردم. دختران ما باید در حجاب شان، رشته تحصیلی شان، سلوک اجتماعی شان احساس کنند که کرامت شان حفظ می شود.

سینه من پر از اسرار است اگر بخواهم لب به سخن بگشایم هیچ کس نمی تواند حرف بزند

رئیسی در جمع مردم اردبیل گفت: به دلیل شغل هایی که داشتم این سینه من پر از اسرار است اگر بخواهم لب به سخن بگشایم هیچ کس نمی تواند حرف بزند، اما اخلاق و قانون مداری به من اجازه نمی دهد مثل دیگران باشم، دنبال تبلیغات هم نیستم.

قالیباف: آقای جهانگیری رقمی را گفتند که قبلا دادستان آن را رد کرده است

وی یادآور شد: به هر حال ایشان عدد و رقمی را گفتند و حرفی را زدند که دادستان محترم کل و دادستان تهران قبلاً این حرف را رد کرده و گفته بودند این وجود ندارد، ولی متأسفانه ایشان دوباره آن را تکرار کردند. این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتاً این تخلف آشکار و دروغ بزرگی بوده و این حرف‌ها غیرمنطقی است، سندی ارائه ندادند و از طرفی خلاف نظر دادستان کل صحبت کردند.

روحانی: دورانی که تنها صدا و سیما بخواهد بر افکار حکمرانی کند به سر آمده است

دیگر میتینگ های انتخاباتی روز گذشته، در سالن ورزشگاه آزادی برگزار شد که روحانی و جهانگیری در آن حاضر شدند.

روحانی در سخنانی از مردم خواست در برابر آنچه «توطئه های طراحی شده توسط برخی» توصیف می کرد، هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی در ادامه افزود: «با اینترنت مخالفت کردند برای اینکه نتوانید با فساد و املاک نجومی مقابله کنید. ‏دولت در برابر کسانی که فشار آوردند شبکه های اجتماعی را ببندند مقاومت کرد.» وی با بیان اینکه دورانی که تنها یک صدا و سیما بخواهد بر افکار حکمرانی کند به سر آمده است، ادامه داد: با زیرساخت های شبکه های ارتباطی کاری خواهیم کرد که تک تک شما با موبایلتان یک صدا و سیما باشید.

مشکلات بسیاری بود که به خاطر حفظ آرامش و امنیت جامعه بیان نکردم

روحانی با اشاره به وعده هایش در سال ۹۲ افزود: آنچه را عملی بود انجام دادم و باقی را اراده‌ای وجود داشت که مانع شد. ‏روحانی ادامه داد: مشکلات بسیاری بود که به خاطر حفظ آرامش و امنیت جامعه بیان نکردم.

وی با بیان اینکه ما به رفع تحریم‌های هسته‌ای قانع نیستیم، افزود: باید همه تحریم‌ها برداشته شود. با مشورت با قوا و مقام معظم رهبری، راه شکست تحریم ها را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایلنا روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «یک نامه به قوه قضاییه نوشتم و گفتم به چه دلیل و با چه قانونی سید محمد خاتمی ممنوع التصویر است. البته تا امروز جواب نامه مرا نداده اند.»

روحانی در انتهای سخنرانی خود گفت:  با مشورت با قوا و مقام معظم رهبری، راه شکست تحریم ها را ادامه خواهیم داد.

ما از فرهنگمان حراست می کنیم اما اجازه نمی دهیم ایران دوباره منزوی شود .وی تاکید کرد :روحانی تمام آبرو و زندگی اش را فدای شما خواهد کرد.

جهانگیری: پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاحات پیروز شده است

در ابتدای این همایش جهانگیری سخن گفت. وی با بیان اینکه پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاحات پیروز شده، در پاسخ به برخی شعارها گفت: با استمرار دولت تدبیر و امید از این مواردی که مورد نظر شماست عبور خواهیم کرد.

‏جهانگیری افزود: ماگفت‌وگوی دقیقی برای اینکه ثابت بکنیم جریان اصلاح‌طلبی در درون این نظام هست با رهبری انجام داده‌ایم. امروز هم آن را پیگیری می‌کنیم.

همچنین به گزارش ایسنا وی افزود: مشکلات دشوار ایران در ۴ سال آینده با گفتمان و تفاهم و انسجام ملی برطرف خواهد شد. بدون تردید با کمک شما در این راه قدم بر می‌داریم. مطمئن باشید در این راه قدم بر می‌داریم. وی در پایان گفت: با رهبر انقلاب درباره اصلاحات صحبت کرده‌ام تا اصلاحات با سید محمد خاتمی در صحنه باشد.

اشاره جهانگیری به آغاز ائتلاف های انتخاباتی

جهانگیری همچنین ظهر روز گذشته پس از ضبط برنامه رادیویی در سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که برنامه‌هایتان تا انتهای تبلیغات چیست و آیا تا پایان انتخابات ریاست جمهوری باقی خواهید ماند یا خیر، گفت: هیچ وقت در انتخابات این گونه نیست که کسانی راهی را انتخاب کنند و تا آخر بروند و هر چه شد، شد.

جهانگیری افزود: گفت‌وگوها بین نامزدها و جریانات سیاسی برای ائتلاف با یکدیگر شروع شده است، اگر به توافق و ائتلافی برسیم بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

وی درباره مناظره سوم نیز گفت: خیلی به خود فشار آوردم که از خط قرمز اخلاق و ادب خارج نشوم، علی‌رغم اینکه خیلی روی اعصاب بنده راه رفتند که عصبانی‌ام کنند.

هاشمی طبا: از انتخابات کنار نمی‌روم ولی به روحانی رأی می دهم!

سیدمصطفی هاشمی‌طبا نامزد خبرساز روز گذشته بود؛ چه این که در عصر دیروز، خبری مبنی بر انصراف وی منتشر شد. ساعتی بعد در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: به آقای روحانی رای می دهم اما از انتخابات کنار نمی‌روم. وی همچنین افزود: دوشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما صحبت های مهمی با مردم خواهم داشت.

میرسلیم: نمی‌توان در کابینه دولت کاسبی کردن و خدمت کردن را باهم جمع کنیم

سیدمصطفی میرسلیم نیز در دانشگاه چمران اهواز با بیان اینکه ریشه مشکل ریزگردهای خوزستان فنی است، گفت: با بررسی که ما کردیم بین ٣ تا ۴ سال مشکل ریزگردها مهار می‌شود. وی ضمن انتقاد از دولت یازدهم، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه شریف ماهواره خودشان را آماده پرتاب می کنند اما دولت یازدهم جلوی آن را می‌گیرد.

میرسلیم افزود: برخی وزرا مثل نعمت زاده عضو هیئت مدیره ۹۰ شرکت هستند. نمی‌توان در کابینه دولت کاسبی کردن و خدمت کردن را باهم جمع کنیم. به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه فساد از سرچشمه باید خشکیده شود، تصریح کرد: وقتی وزیر و مدیرکل اصلاح بشوند و مفسد نباشند، کارمندان آن هم درست می‌شوند.

اگر وزیر من بخواهد مثل برخی وزرای دولت یازدهم به سفارت سوئد برود، قلم پایش را می شکنم

وی همچنین گفت: آقایان رفتند همدان و گفتند عزیزان ما در حصر هستند. اگر فتنه گران عزیزان شما هستند پس باید دولت را رها کنید. آیاکسانی که این کشور را به آشوب کشاندند عزیزان شما هستند؟ به امید ۴ تا رای همه مشکلات مردم و جوانان را رها کردید و فتنه گران را عزیزان خود کرده‌اید؟

وی افزود: اگر وزیر من بخواهد مثل برخی وزرای دولت یازدهم به سفارت سوئد برود و برای کار و کاسبی خودش با آنها مذاکره کند قلم پایش را خرد می‌کنم و کاری هم با قوه قضائیه ندارم.

شکایت قالیباف از جهانگیری

همچنین محمدباقر قالیباف روز گذشته در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از شکایت قضایی از معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

وی با انتقاد از اظهارات مقامات دولتی درباره ممکن نبودن ایجاد ۵ میلیون شغل گفت: این در صورتی است که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز جویای کار به بازار کار اضافه می‌شود، یعنی اگر دولت نتواند این میزان شغل را ایجاد کند، معنای آن این است که جوانان‌مان را تباه کرده‌ایم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه تأکید کرد: بنده حتماً موضوع مناظره روز گذشته را که از سوی آقای جهانگیری مطرح شد، پیگیری قضایی خواهم کرد.

درخواست ۳ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برای مناظره یک به یک

همچنین به گزارش فارس، محمدامین توکلی‌زاده نماینده رئیسی در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی و رئیس محترم کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات درخواست برگزاری مناظره بین سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی را مطرح کرد.

محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: آقای روحانی در مناظره جمعه حرف‌هایی زد که بایستی به افکار عمومی پاسخ دهد: مناظره دو طرفه! ما آماده‌ایم هر جا و هر زمان.

به گزارش ایسنا، محمد علی وکیلی، سخنگوی ستاد حسن روحانی گفت: آقای روحانی آماده مناظره دو به دو با هر کدام از آقایان قالیباف و رئیسی است و نمایندگان ستاد آقای روحانی از مدت‌ها پیش برای مناظره‌ با نمایندگان رقبا اعلام آمادگی کرده اند. ما فکر کردیم صداوسیما این فرصت را می‌دهد ولی به رغم آمادگی نمایندگان ستاد آقای روحانی این امکان فراهم نشده است.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *