قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

سیف : مجوز فعالیت سه شعبه بانکی ایران در فرانسه صادر شد!

بلافاصله بعد از اجرایی‌شدن برجام، همکاران ما در بانک مرکزی، مذاکرات خود را با این موسسات آغاز کردند و با رفع مغایرت‌ها، تمام پرداخت‌ها انجام شد.

بازخبر / ولی‌اله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی از صدور مجوز فعالیت سه شعبه بانکی ایران در فرانسه خبرداد و اظهار داشت:بانکهای ایتالیا، آلمان و اتریش روابط بانکی را با ایران آغاز کرده‌اند؛ ولی نظام بانکی فرانسه محافظه‌کار است.

سیف در دیدار با رئیس پارلمان فرانسه با تاکید بر ضرورت گسترش روابط بانکی دو کشور، گفت : ایران به واسطه برخورداری از منابع طبیعی غنی و نیروی کار جوان، ماهر و تحصیل‌کرده و همچنین بازار مصرف قابل توجه، فرصتی منحصر به فرد برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران دنیا به شمار می‌آید که با ایجاد روابط مستحکم بانکی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. در این میان کشور فرانسه با جایگاهی که در میان کشورهای اروپایی دارد می‌تواند اثرگذار باشد و موانع را رفع کند.

بانک مرکزی گزارش داد ؛ رئیس کل بانک مرکزی برجام را عرصه تلاش دیپلمات‌ها و پسابرجام را کارزار فعالان اقتصادی دانست و گفت : خوشبختانه با ایجاد بستر و فرصت‌های بی‌شمار در پسابرجام، زمینه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی فراهم شده و پیش‌نیاز استفاده از این ظرفیت، روابط بانکی مناسب برای تسهیل امور بوده و در مقایسه با شرایط موجود، روابط بانکی گسترده‌تری مورد نیاز است.

وی  با اشاره به اینکه روابط بانکی پیش‌نیاز گسترش مراودات اقتصادی ست گفت: طی ملاقات با رئیس‌کل سابق بانک مرکزی فرانسه و سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور، مذاکراتی هم با رئیس‌کل جدید این بانک داشتیم که در هر دو جلسه به این نتیجه رسیدیم که فضای توسعه همکاری‌های مشترک به خوبی فراهم شده و باید آن را مورد بهره‌برداری قرار داد.

سیف با تاکید بر اهمیت رفع موانع گسترش روابط بانکی عنوان کرد: انتظار ما این است که با توجه به گشایش‌های فراهم شده در فضای پسابرجام، اروپا نیز از قافله عقب نماند و در رابطه با رفع موانع، اقدامات لازم را به عمل بیاورد. در این خصوص ما جلسات و مذاکرات زیادی برای تقویت همکاری با بانکداران اروپایی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: بانک‌های کشورهای ایتالیا، اتریش و آلمان روابط خوبی را با ایران آغاز کرده‌اند؛ اما نظام بانکی فرانسه در این رابطه بسیار محافظه کار بوده و با احتیاط بیشتری عمل می‌کند؛ در حال حاضر سه شعبه از بانک‌های ایرانی مجوز فعالیت درفرانسه را به دست آورده‌اند و لازم است با تشویق دولتمردان فرانسوی، بانک‌های فرانسوی هم روابط خود را با بانک های ایرانی گسترش دهند.

سیف به تسویه حساب با موسسات بیمه صادرات اروپایی  اشاره کرد وگفت: بلافاصله بعد از اجرایی‌شدن برجام، همکاران ما در بانک مرکزی، مذاکرات خود را با این موسسات آغاز کردند و با رفع مغایرت‌ها، تمام پرداخت‌ها انجام شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه حضور نام ایران در لیست سیاه FATF امری سیاسی و بدون توجیه بوده است، تبیین کرد: در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی نام ایران در کنار کره شمالی آورده شده بود، در حالی که کشورهایی همچون نیجریه و سودان به عنوان کشور همکار شناخته شده است.

رئیس شورای پول و اعتبار با خاطر نشان کردن رتبه ریسک سابق ایران در OECD گفت: هم‌اکنون رتبه اعتباری ایران بنا به شاخص‌های OECD، از ۷ به ۶ ارتقا یافته و این درحالی است که پیش از تحریم‌ها رتبه اعتباری ایران ۴ بود. اکنون به واسطه سیاست‌های دولت یازدهم، طی سه سال گذشته که تورم ۴۰ درصدی، به طور پایدار، تک‌رقمی شده و آرامش و ثبات به اقتصاد ایران بازگشته و حتی شرایط اقتصادی از زمان قبل از تحریم‌ها به مراتب بهترشده است که در آینده نیز شاهد استمرار ثبات مالی پایدار خواهیم بود، به نظر نمی رسد رتبه ۶ مناسب باشد و انتظار ما این است به همان رتبه قبل از تحریم یعنی ۴، برسیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *