قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آشوری : سهم هرمزگان از درآمدهای مازاد مالیاتی به استان بازگردد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید سهم قانونی هرمزگان از درآمدهای کلانی که در حوزه مالیاتی به‌دست می‌آید به استان بازگردانده شود.

بازخبر ، محمد آشوری  در نشستی با فعالان اصناف در استان هرمزگان اظهار کرد: رتبه استان هرمزگان در کسب درآمدهای مالیاتی در حوزه‌های مختلف در کل کشور در میان پنج استان اول است و این رویه در سال‌های مختلف تکرار شده و محدود به یک سال و دو سال نیست و بنابراین انتظار داریم که به همان نسبتی که هرمزگان در کسب درآمدهای ملی برای کشور مؤثر است، از این درآمدها منتفع شده و بخشی از این درآمدها بر اساس قانون به توسعه هرمزگان اختصاص یابد.

وی افزود: در قانون به طور صریح در زمینه مالیات تکلیفی استان‌ها و سهم استان‌ها از مازاد درآمدهای مالیاتی‌شان تصمیم‌گیری شده است اما متأسفانه کاهش درآمدهای دولت موجب شده تا سهم ۵۰ درصدی هرمزگان از مازاد درآمدهای مالیاتی‌اش به استان بازنگردد.
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون جامع مالیاتی کشور در دو سال پایانی مجلس گذشته بررسی و تصویب شد، خاطرنشان کرد: هنوز این قانون اجرایی نشده که در صورت تحقق آن بسیاری از گلایه‌های اصناف در زمینه بالا بودن میزان مالیات و برخی مشکلات بوجود آمده از این ناحیه برطرف می‌شود.
آشوری ادامه داد: سهم استان هرمزگان در مقایسه با استان‌های مطرح کشور که رونق فراوانی با توجه به گردش اقتصادی و تراکم جمعیت در آنها وجود دارد، در حوزه مالیات بالاست و لذا باید در این زمینه تعدیلی صورت گرفته و در عین حال شرایطی حاکم شود که در محاسبه مالیات از اصناف به رکود بوجود آمده در طول چند سال اخیر و برخی قوانین موازی که باعث افت درآمد اصناف شده است، توجه شود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف استان هرمزگان یکی آبرومندترین  فعالیت‌های اقتصادی را در جامعه انجام می‌دهند و باید شرایط به نوعی مدیریت شود که آموزش‌های حین کار نیز در اصناف جدی گرفته شود تا قوانین جدید مالیاتی و راه‌های بهره‌مندی از مزایای این قانون به خوبی به اصناف منتقل شود.
وی تصریح کرد: اقتصاد استان هرمزگان شرایط خاص خود را در زمینه اقتصادی دارد و باید برای اجرای هر قانونی در استان بسترسازی شود تا مردم از قوانین جدید با خبر شوند و ملاحظات مربوط به آن را رعایت کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت اضافه کرد: همجواری با مناطق آزاد در استان هرمزگان سبب بروز برخی تداخلات قانونی شده که مشکلاتی را بوجود آورده است و ما برای رفع این چالش‌ها به همکاری و همفکری فعالان اقتصادی نیاز داریم تا بتوانیم طرحی را در این باره تهیه و با دفاع از آن در مجلس شورای اسلامی تصویب کنیم تا این چالش‌ها به حداقل برسد.
آشوری اظهار کرد: اصناف مشکلات این حوزه را که می‌توان از طریق قانون‌گذاری رفع کرد به نمایندگان استان انتقال دهند و بنده نیز در هیأت رئیسه مجلس تلاش خواهم کرد تا این مشکلات را به نحو مؤثری پیگیری و رفع کنیم.
پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *