قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

اکرمی : احتمال سفر رئیس جمهور به هرمزگان/رکورد داوطلبین زن در بخش گافر و پارامون/رصد فعالیت‌ها در فضای مجازی

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در نشستی خبری از حضور احتمالی دکتر روحانی در هرمزگان، مونث بودن تمامی داوطلبین ثبت‌نامی انتخابات شورای روستا بخش گافر و پارامونت در شهرستان بشاگرد و رعایت انصاف در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم سخن گفت.

بازخبر / رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در نشستی خبری از حضور احتمالی دکتر روحانی در هرمزگان، مونث بودن تمامی داوطلبین ثبت‌نامی انتخابات شورای روستا بخش گافر و پارامونت در شهرستان بشاگرد و رعایت انصاف در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم سخن گفت.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، بهروز اکرمی ظهر امروز در نشستی خبری، افزود: در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره مجلس در حوزه غرب استان و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراحل انجام انتخابات میان‌دوره‌ای غرب هرمزگان در حالی اجرا می‌شود که پس از ثبت‌نام ۵۱ نامزد و انصراف ۴ نفر عملاً پرونده ۴۷ نفر در هیئت اجرایی موردبررسی قرار گرفت، اضافه کرد: شش نفر به استناد قانون رد صلاحیت شدند و در موعد مقرر پرونده هر ۴۷ نفر به هیئت نظارت ارسال شد که هیئت نظارت پس از بررسی‌های مختلف در ۱۹ فروردین‌ماه نتیجه را به فرمانداری بندرلنگه اعلام و تعداد ۱۳ نفر تأیید صلاحیت شدند و معترضین می‌توانند اعتراض خود را از سوی شورای نگهبان پیگیری کنند.

اکرمی ادامه داد: در ۱۹ اردیبهشت‌ماه لیست قطعی نامزدها اعلام می‌شود و در ۲۰ اردیبهشت جمع‌بندی لیست به‌صورت آگهی منتشر و از ۲۱ اردیبهشت‌ماه تبلیغات به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها، خاطرنشان کرد: در کل استان هرمزگان ۸ هزار و ۸۵۰ داوطلب نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۸۷۱ نفر داوطلب برای ۱۹۸ کرسی شهری و ۷ هزار و ۹۷۹داوطلب برای ۴ هزار و ۲۱۶ کرسی روستایی شامل می‌شوند.

وی در خصوص مقایسه آماری ثبت‌نام داوطلبین در دوره چهارم نسبت به پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها اضافه کرد: در کل داوطلب ثبت‌نامی با رشد ۲٫۴۴ درصدی مواجه هستیم درحالی‌که در ثبت‌نام داوطلب زن در دوره چهارم ۴۵۷ نفر که در دوره پنجم با رشد ۲۸٫۴۵ درصدی و تعداد ۵۸۷ نفر رسید که در بین مردان این تعداد از ۸ هزار و ۱۸۲ نفر به ۸ هزار ۲۶۳ نفر و رشد کمتر از یک‌درصدی رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان اضافه کرد: تمامی داوطلبین بخش گافر و پارامون در شهرستان بشاگرد نیز زن هستند که برای رقابت سه کرسی زن هستند.

این مقام مسئول از عدم تشکیل شورای اسلامی در تنها یک روستای استان به دلیل کبود نامزد ثبت‌نامی خبرداد درحالی‌که در دوره گذشته این رقم به ۳۰ روستا می‌رسید و اظهار کرد: در نامزدهای ثبت‌نامی در مقطع کارشناسی ارشد از ۱۲ نفر به ۲۸۵ نفر و در دکتری از ۱۸ نفر به ۱۴ نفر رسیده است درحالی‌که در نامزدهای زیر ۳۰ سال از یک هزار ۴۵۰ نفر به یک هزار و ۱۵۹ نفر و بالای ۷۵ سال از ۵۹ نفر به ۴۸ نفر می‌رسد.

وی در خصوص آمار ثبت‌نامی شهرستان‌های مختلف استان نیز اضافه کرد: در شهرستان بندرعباس یک هزار و ۶۱۲ نفر، در ابوموسی ۳۲ نفر، در بندرخمیر ۳۶۱ نفر، در بشاگرد ۶۵۷ نفر، در بندرلنگه ۸۳۹ نفر، در بستک ۵۳۶ نفر، پارسیان ۳۸۸ نفر، جاسک ۶۶۸ نفر، حاجی‌آباد ۶۷۷ نفر، رودان ۶۸۵ نفر، سیریک ۴۲۵ نفر، قشم ۵۲۹ نفر و میناب یک هزار و ۵۱۱ نفر داوطلب اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

اکرمی در خصوص برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص برخی رد صلاحیت‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این موضوع به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و در وظیفه هیئت اجرایی اعلام این موضوعات نیست و نباید به این شایعات توجه کرد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با اشاره به اینکه داوطلبین باید بدانند که اگر به دنبال تمرین قانون مداری هستند باید به قوانین و عدم تبلیغات زودهنگام پایبند باشند، خاطرنشان کرد: باید داوطلبین مطیع قانون بوده و به آن احترام بگذارند و مطمئن باشند که هیئت اجرایی و نظارت تمامی فعالیت‌ها را رصد و با هرگونه تخلف، جرم و هرگونه تهمتی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یکسری محاسن و یکسری معایب دارد، تصریح کرد: آزادی وجود دارد اما برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند اما دولت اصل را در تأمین آزادی قرار داده حتی اگر مشکلی ایجاد شود و تلاش داریم که این موضوع را دنبال کنیم اما فضای مجازی رصد می‌شود و امیدواریم جرمی اتفاق نیافتد ولی تلاش دولت بر محدودیت فضای مجازی نیست و کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید از دامن زدن به شایعات خودداری کنند و منافع ملی را در نظر بگیرند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به اینکه فکر می‌کنم عملکرد دولت یازدهم آن‌قدر شاخص و واضح بوده که هر انسان با انصافی آن را موردقبول بداند، افزود: باید مشاهده شود دولت چه چیزی را تحویل گرفت و امروز به کجا رسانده است و با قدری انصاف پی می‌بریم عملکرد دولت خوب بوده یا خیر.

وی با بیان اینکه در قانون به‌صراحت گفته‌شده استفاده از امکانات عمومی و دولتی به سود یا ضرر یا نامزدی تخلف است، تصریح کرد: به‌تمامی همکارانم از فرماندار گرفته تا بخشداری اعلام‌شده که در فعالیت‌هایی که مخالفت یا هدایت به‌سوی داوطلبی چه ریاست جمهوری، چه مجلس چه شورا باشد، خودداری شود زیرا هدف همگی برگزاری سالم، قانونی و بدون مشکل انتخابات بدون کوچک‌ترین خدشه‌ای است.

اکرمی در پایان با بیان اینکه احتمال حضور رئیس‌جمهور در هرمزگان وجود دارد، افزود: در خصوص سفر رئیس‌جمهور فعلاً خبری اعلام‌نشده اما احتمال سفر دکتر روحانی به هرمزگان وجود دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *