قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان:

هرمزگان رتبه چهارم تولید خرمای کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان از لحاظ سطح زیر کشت خرما در کشور رتبه پنجم و از لحاظ تولید رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

بازخبر / از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری‌پوری در نشست تخصصی خرما با حضور تجار هندی در بندرعباس اظهار داشت: در حال حاضر خرمای استان توسط کشورهای واسطه ازجمله امارت متحده عربی به کشور هندوستان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و افزایش مراودات تجاری بین هرمزگان و کشور هندوستان و از طریق اعزام هیات‌های تجاری، نیازهای طرفین شناسایی و بستر معرفی صادرات مستقیم محصول خرما به هندوستان فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد: عمده صادرات خرمای استان به کشورهای امارات، هندوستان، کانادا و استرالیا صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: پیارم، شاهانی، مضافتی و خاصویی از مهمترین ارقام خرمای صادراتی هرمزگان هستند.

حیدری‌پوری گفت: باید از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی در راستای اقتصادی کردن این بخش بیشترین بهره را برد.

در ادامه این نشست یکی از تجار هندوستانی بیان کرد: ۵ درصد جمعیت هندوستان به دلیل وضعیت مناسب مالی از خرمای پیارم استفاده می‌کنند و ۱۰ درصد آن وضعیت متوسط دارند و ۸۵ درصد جمعیت کارگری را تشکیل می‌دهند که برنامه ما بر روی ۸۵ درصد این جمعیت تدوین شده است چراکه می‌تواند بازار مناسبی برای عرضه محصولات باشد.

یاسین اسماعیل بالوا افزود: خرمای مضافتی بین مردم هندوستان شناخته شده است و با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌شود و این درحالی است که این خرما از طریق کشور امارت وارد هندوستان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا براساس انعقاد قرارداد با استان کرمان ۲۵۰ کانتیر ۴۰ فوتی خرمای مضافتی وارد هندوستان شده است.

بلوا تصریح کرد: مردم هندوستان شناخت کمی از خرمای هرمزگان دارند و این امر مستلزم معرفی این محصول به مردم این کشور است.

لازم به ذکر است در این نشست مقرر شد محصول خرمای مورد نیاز کشور هندوستان شامل انواع خرما و فرآورده‌های آن، نوع بسته‌بندی از سوی تجار هندوستان اعلام تا بتوان براساس آن تولید و بسته‌بندی صورت پذیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *