قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

دولت سوئد از حجاب مقاماتش در سفر به ایران دفاع کرد

دولت سوئد از اینکه مقامات این دولت در سفر به ایران حجاب بر سر کردند دفاع کرد و گفت خودداری از این کار قانون شکنی بوده است.

بازخبر / دولت سوئد از اینکه مقامات این دولت در سفر به ایران حجاب بر سر کردند دفاع کرد و گفت خودداری از این کار قانون شکنی بوده است.

به گزارش بی بی سی، آن لیند وزیر بازرگانی سوئد که در راس هیاتی به تهران سفر کرده بود به دلیل سر کردن روسری در این سفر هدف انتقاد قرار گرفته است.

خانم لیند در مصاحبه با روزنامه سوئدی آفتون‌بلادت گفت که مایل نبوده قانون ایران را زیر پا بگذارد و چون گزینه دیگر این بوده که اعضای هیات اعزامی به ایران همگی مرد باشند او تصمیم گرفته که حجاب داشته باشد.

این در حالی است که دولت سوئد خود را “اولین دولت فیمنیست دنیا” لقب داده و می‌گوید “برابری زن و مرد یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی” آن است.

اما یان بیورکلوند رهبر حزب لیبرال سوئد و از فعالان حقوق زنان در ایران در اعتراض به دولت سوئد گفت چنین کاری “برای آنچه که سیاست خارجی فمینیستی خوانده شده مخرب است” چرا که در ایران زنان “از طریق قانون‌ سرکوب می‌شوند.”

آقای بیورکلوند گفت دولت سوئد باید به اعضای این هیات اعزامی به ایران می‌گفت که مجبور نیستند حجاب بر سر بگذارند و اگر به آنها چنین اجازه‌ای داده نشود، توافق تجاری باید در سوئد یا در کشور ثالث به امضا برسد.

در زمان سفر این هیات استیفان لووین نخست وزیر سوئد هم در ایران بود و گفته بود که در باره مسائل حقوق بشری با حسن روحانی رییس جمهور ایران گفتگو کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *