قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس و معبد هندوها رایگان شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز ۲۱ بهمن‌ماه بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس و معبد هندوها در هرمزگان رایگان است.

بازخبر / به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز ۲۱ بهمن‌ماه بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس و معبد هندوها در هرمزگان رایگان است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اعلام این خبر گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ از این مکان‌ها دیدن کنند.

محسن ضیایی افزود: حدود ۶۰۰ شی‌ء تاریخی شامل اشیاء سفالی، فلزی، سنگ و سکه از سه هزار سال قبل تا دوره پهلوی در موزه‌های هرمزگان نگه‌داری می‌شوند که از این تعداد ۳۰۰ شی‌ء در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس قرار دارند.

وی اظهار کرد: ظروف سفالی و ابزارهای سنگی ۵ هزار سال پیش مربوط به پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس نیز در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در بندرعباس نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: این اشیا نشان‌دهنده حضور و تسلط ایرانی‌ها بر خلیج‌فارس ،تجارت و صیادی و صید مروارید است.

ضیایی در پایان اضافه کرد: در این موزه آلبومی از تصاویر نقشه‌های دوران قبل از اسلام و دوره اسلامی تا قاجار که نشان‌دهنده حقانیت اسم خلیج‌فارس است وجود دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *