قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

شیراز پایتخت نظام‌مهندسی کشور است

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز گفت: شیراز پایتخت نظام‌مهندسی کشور بوده و مردم می‌توانند در این کلان‌شهر با اطمینان اقدام به خرید ساختمان کنند.

 باز خبر,محمدرضا نجیمی گشتاسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: امسال با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیشتر ساخت‌وسازهای شیراز بر اساس تولیدات و مصالح بومی صورت گرفته و سعی می‌کنیم مردم را به استفاده از مصالح و فناوری بومی تشویق کنیم.

وی گفت: یک ساختمان از مرحله تصمیم تا ساخت آن تحت نظارت مهندس طراح، سازنده ذی‌صلاح و ناظر بوده و مهندس طراح با توجه با ضوابط و آیین‌نامه‌های خاصی اقدام به طراحی ساختمان موردنظر می‌کند.

این مسؤول با اشاره به وظایف مهندس سازنده ذی‌صلاح و ناظر بیان کرد: مهندس سازنده ذی‌صلاح مجری ساخت ساختمان بوده و مهندس ناظر کسی است که مراحل ساخت را کنترل می‌کند تا طبق طرح‌های اولیه به اجرا درآید و طبق ماده ۱۶ قانون نظام‌مهندسی ناظر ساختمان از طرف سازمان نظام‌مهندسی مشخص می‌شود.

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز افزود: ناظر عالی باهدف نظارت بیشتر تمام فعالیت‌های مهندسان طراح، سازنده ذی‌صلاح و ناظر را کنترل می‌کند و پس از اتمام پروژه نیز، مهندس سازنده ذی‌صلاح برای مدتی پاسخگوی آسیب‌های واردشده به پروژه است.

نجیمی ادامه داد: دیوان عدالت اداری حدود ۱۵ ماه پیش رأیی را صادر کرد که از آن تفسیرهای مختلفی صورت گرفته شد و رفته‌رفته در کلان‌شهرها نام مجری طرح را در پروانه لغو کردند و این نگرانی بزرگی برای مجموعه شهرداری و مدیریت شهری بود چراکه قانون‌گذار وظیفه نظارت را بر دوش شهرداری گذاشته و اگر افراد غیر مسؤول شروع به ساختمان‌سازی کنند، در بحران‌های احتمالی کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری اضافه کرد: کارگروه چهار نفره‌ای به‌صورت ویژه بر روی این موضوع کار کردند و بیش از ۱۸ جلسه کارشناسی برگزار شد و حاصل آن دستور‌العمل جامع ساخت‌وساز بود که در کشور بی‌نظیر بوده و حاصل آن بالا رفتن کیفیت ساخت‌وساز در شهر شیراز است.

این مسؤول با اشاره به دستور‌العمل جامع ساخت‌وساز تصریح کرد: کیفیت و ایمنی شهروندان برای مجموعه شهرداری از هرچیزی مهم‌تر بوده و با مقایسه فعالیت‌های نظام‌مهندسی در شهر شیراز و دیگر کلان‌شهرها می‌توان گفت که این کلان‌شهر پایتخت نظام‌مهندسی کشور است و مردم می‌توانند با اطمینان اقدام به خرید ساختمان کنند.

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز در پایان خاطرنشان کرد: کشور ایران بر اساس آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساختمان به پهنه‌های مختلف زلزله‌خیز تقسیم می‌شود و شیراز در یکی از پهنه‌های زلزله‌خیز قرار دارد و این امر می‌طلبد که در زمان ساخت‌وساز ساختمان‌ها ضوابط و مقررات با دقت بالایی اجرا شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *