قرارداد دوجانبه برق ، بورس انرژی و تامین برق صنایع جذب مشتری با هدیه تبلیغاتی ارزان 10 اقدام مهم قبل از مهاجرت که اگر ندونی پشیمون می شی ! چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

ثبت جابجایی ۳۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی ۳۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی با ثبت رشد ۳۱ درصدی عملیات در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بازخبر ، ابراهیم ایدنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین بندر تجاری ایران طی پنج ماهه سال جاری میزبان بالغ بر یکهزار و ۷۳۹فروند شناور با تناژهای مختلف بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸درصدی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از کل شناور ورودی به بندر شهید رجایی، یکهزار و ۳۹۰ فروند بالای هزار تن وزن داشته اند.

ایدنی همچنین ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از فرورین تا ابتدای شهریور ماه سال ۹۵ اظهار داشت: طی مدت یاد شده، در مجموع ۳۳ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۵۹ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۳۱ درصدی طی این مدت به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: از این حجم عملیات بندری، ۲۱ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۸۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۷۰ تن اختصاص به مواد نفتی دارد که به ترتیب ۳۵ و ۲۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول همچنین حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور طی پنج ماه نخست سال جاری را یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۱۴ تن اعلام کرد و افزود: در این خصوص، رشد ۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۱۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۷۳ تن اعلام کرد که ۶۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ایدنی از کابوتاژ ۶۰ هزار و ۱۶۹ تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ ۶۷۳ هزار و ۵۹۸ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر انجام شد که ۲۸ درصد رشد داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: طی همین مدت، همچنین ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۹۰۳ تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که کاهش ۹ درصدی را نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۵۶ درصدی صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: طی پنج ماه نخست امسال، ۳ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۴۴ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته ایدنی، یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۱۰ تن مواد نفتی طی این مدت از طریق این بندر به داخل کشور وارد و ۴۱ هزار و ۶۴۱ تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین از کابوتاژ ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۷۵ تن کالای نفتی در این بندر با رشد ۱۰ درصدی خبر داد و گفت: در تخلیه و بارگیری ۸۶۰ هزار و ۲۲۹ TEU کانتینر و رشد ۲۹ درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی پنج ماهه سال جاری صورت گرفته است.

منبع : ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *